2024-03-05, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snaeckan
Levin kanske tog av sig kepsen?
Du menade nog att svara på det andra inlägget jag skrev som handlade om Levin och Cornelia och inte den här om Tim och Maxine.
Men ja, det är ju också ett alternativ. Men eftersom att jag inte tror att hon någonsin har brytt sig om hur mycket hår han har så tror jag inte att det har med det att göra. Dessutom kan jag tycka att man kan vara trevlig mot nån även om man upptäcker att han har tappat sitt hår. Som sagt det fick från flört till socialutfrysning. Det är nästan värre och roligare om det var håret som avgjorde skillnaden.. Men så var det inte. Det var direkta order från den styrande "trevlige" mannen.

"Vi tar Levin som andrakämpe oavsett vem av oss som väljs" Minns inte vem som sa det när kameran var där och sekten vad samlad med det var såklart inte han. Beslutet hade däremot tagits innan på sektens kvällsmöten, och beslutet hade tagits av honom. Sen har vi fått veta av Levin att det även var en socialutfrysning. Fascinerande över hur många som kliar sig i huvudet och undrar vad det är som har hänt..
Senast redigerad av 11973T 2024-03-05 kl. 11:50.
2024-03-05, 11:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 11973T
Mission Impossible: Förklara för någon som inte förstår vad logiskt tänkande är genom att använda logik.
Han tog nån han hade klickat bra med och som han gjorde bedömningen att han kunde lita mest på, vilket gav ett bra resultat. Återigen, det inte magi.
Dumjävel. Han tog nån som han hade klickat bra med, som i sin tur tog med sin parhäst och samarbetspartner vilket var lätt förutsebart, till en tävling där man ska plocka amuletter av varandra. Om du inte fattar hur genomkorkat det är så kan jag inte förklara det för dig. Tim hade TUR att de fick valet att inte plocka av varandra. Han hade TUR. Få in det i din tjocka skalle.
2024-03-05, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Dumjävel. Han tog nån som han hade klickat bra med, som i sin tur tog med sin parhäst och samarbetspartner vilket var lätt förutsebart, till en tävling där man ska plocka amuletter av varandra. Om du inte fattar hur genomkorkat det är så kan jag inte förklara det för dig. Tim hade TUR att de fick valet att inte plocka av varandra. Han hade TUR. Få in det i din tjocka skalle.
Och du hade "otur" att du råkade göra en genomrutten analys över vad som skulle hända?
Är det så man överlever och ursäktar sina "tanke"-misstag, det var bara otur?
Har du haft mycket "Otur", i livet?
För det är såklart otur det handlar om. Och när andra tänker rätt så är det bara tur.. Eller hur?
Senast redigerad av 11973T 2024-03-05 kl. 12:01.
2024-03-05, 12:27
Medlem
Citat:

Man behöver nog inte överanalysera.

Han tog den han tyckte bäst om helt enkelt och det var inte svårare än så.

Han tyckte kanske att det var värt risken att eventuellt förlora amuletter för att få vara med Maxine.

Och så ville han göra henne immun. Men mest handlade det nog bara om att han ville umgås med henne.
2024-03-05, 12:27
Medlem
Alltså, det största våpet och lipsillen genom farmens historia måste väl vara Cornelia Nordensson!
Och hon ska vara hälso- och livsstilsexpert? Vem vill gå till henne om man skulle må dåligt?
Bättre att pumpa in lite vett i skallen än att pumpa upp tuttarna!
2024-03-05, 13:07
Avslutad
Citat:
Och du hade "otur" att du råkade göra en genomrutten analys över vad som skulle hända?
Är det så man överlever och ursäktar sina "tanke"-misstag, det var bara otur?
Har du haft mycket "Otur", i livet?
För det är såklart otur det handlar om. Och när andra tänker rätt så är det bara tur.. Eller hur?
Det är du som hävdar att han agerade logiskt. Berätta då på vilket sätt hans val var logiskt, med tanke på vad som var känt om förutsättningarna. Du sitter och argumenterar nu utifrån att du har facit. Det är inte särskilt imponerande vettu.
2024-03-05, 13:07
Medlem
I det sista efter pausen klipp i söndagens avsnitt så pratade Levin och Dessan om papper som försvunnit men det klippet såg man sen inte efter pausen. Har tv4 misslyckats med klippningen igen?
2024-03-05, 13:10
Medlem
funktioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Är du faktaresistent? Att du inte gillar Levin har jag förstått. Rasta hunden
Du skulle nog aldrig våga göra hans jobb...

"Jag jobbar som väktare på ett vaktbolag, så jag och min malle kan hålla koll ifall det är stökigt på stan, åka på inbrottslarm eller tar rundor för att undersöka så allt är lugnt på industrier. "
https://www.harligahund.se/nyheter/levin-larsson-berattar-om-livet-som-hundforare-och-uppfodare/112434
Då får du försöka förstå en gång till för jag gillar visst Levin

”Undersöka så allt är lugnt på industrier”
Som jag sa, snarktjänst att knalla runt där på nätterna. Det skulle jag visst våga, jag är inte rädd för varken natten eller industrier.
2024-03-05, 13:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Man behöver nog inte överanalysera.

Han tog den han tyckte bäst om helt enkelt och det var inte svårare än så.

Han tyckte kanske att det var värt risken att eventuellt förlora amuletter för att få vara med Maxine.

Och så ville han göra henne immun. Men mest handlade det nog bara om att han ville umgås med henne.
Jag håller med, Tim agerade utifrån känslor och inte logik. I en tävling ska man normalt förlora på det. Det ska inte löna sig i en tävling att vara en dålig strateg. Då är tävlingen dåligt konstruerad. Och så är fallet med Farmen. Pga produktionens twistar kan en sämre spelare vinna över en bättre spelare. Tråkigt tycker jag som gillar duktiga strateger.
2024-03-05, 13:13
Avslutad
Citat:
Hade du kunna förstå enkla meningsuppbyggnader så hade du förstått att jag redan gjort det.
Återigen - du sitter med FACIT I HAND och spelar Allan. Du är jättejättejätteduktig som kan titta på TV och berätta för alla i efterhand vad som var ett bra val- är det det du vill höra?

2024-03-05, 13:19
Medlem
orrecrists avatar
Är ett larviga deltagare kvar.. aldrig känt att det inte finns någon värdig vinnare förr typ. Levin visst jojo men han har varit med förr samt är en godtrogen idiot också liksom.
2024-03-05, 13:22
Medlem
Citat:
Återigen - du sitter med FACIT I HAND och spelar Allan. Du är jättejättejätteduktig som kan titta på TV och berätta för alla i efterhand vad som var ett bra val- är det det du vill höra?

Återigen så förstår du inte riktigt vad som pågår. Det är inte jag som hade gjort några gissningar/analyser över vad som skulle hända. Det vi "diskuterar" här är din totala oförmåga att förstå Tims val och din totala övertygelse att hon skulle vinna i allt och ta hans amuletter.
Och det är nått jag säger att det inte hände med facit i hand ja! Duktig, bra att du är med så långt iallafall. Men om jag var i tråden då så hade jag kunnat förklara för dig att Tim känner nog av själv vilka han har klickat med och inte, och att det är såklart det han baserar sitt beslut på.

Du sitter alltid och kritiserar folks beslut utöver vad som hade varit bäst för spelet, och det gör du baserad på de få minuter av dagen du sett på TV. Men märker att du aldrig tänker längre än så och du totalt saknar förmågan att förstå att det pågår saker utöver det du har sett.. Det är nått som genomsyrar alla dina inlägg..
Senast redigerad av 11973T 2024-03-05 kl. 13:26.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in