2024-03-05, 15:12
Avstängd
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Just Ernst Kirchsteiger har faktiskt berättat om att han blev kallad för svartskalle som ung.

Ok. Lite svårt förstå och i Degerfors på bruket jobbade väl många med invandrarbakgrund redan på 60-talet? Fast såklart inga negrer/araber.
EK är väl förövrigt inte överdrivet mörkare i hudtonen än en hel massa svenskar? Polen/Österrike härstammar hans förälder från.
Citera
2024-03-05, 15:13
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Gått till större lag Han vann ju allt på klubblagsnivå. Var med i de bästa klubbarna på den tiden. Som Barcelona och Manchester U. Henke vann CL med Barcelona 2006 och var den som spelade fram till båda målen.

Gått till större lag tidigare, menade jag. Han stannade i Skottland i evigheter, med spelare långt under hans egen nivå. Det är inte lätt att konkurerra med de största stjärnorna när man är 35, men Henke gjorde det men under en begränsad period så klart. I den åldern kommer skadorna lätt.
Citera
Medlem
bandspelarens avatar
Som finlandssvensk känner jag mig heller inte som finne i Finland. Min identitet är splittrad. Så är det nog för många i vår värld. Den är full av splittrade identiteter. Men jag känner mig ändå mest hemma i Finland. För 30 år sen kanske jag skulle känt mig väl så hemma i Sverige men inte nu längre. Det blir väldigt svart - vitt åt båda hållen ibland. Henke uttrycker sig dumt. Han borde kunnat tala om detta på ett mindre provocerande sätt.
Citera
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Har han inte tjänat nog på proffsfotbollen för att pensionera sig bekvämt.

Hoppas han då haft en finansiell rådgivare så han inte levt över sina tillgångar.

Vanligt med sportstjärnor att de har noll koll på pengarna. Tänker på något dumt vis att pengarna alltid kommer rulla in på samma sätt och vips är karriären slut och de fortsätter med samma dyra leverne. 10 år senare, luspank!
Jag tänkte nog mer på relevans än pengar. Utan Sverige i sitt liv hade han varken 1. Blivit född, eller 2. Spelat fotboll på den nivån. Att förkasta allt detta är tecken på desperat utspel för uppmärksamhet inom den applicerade postmoderniteten.

Om han inte "kände sig svensk", vad fan ska han harva i en massa dussinlag i Sverige för då? Kräk.
Citera
2024-03-05, 15:22
Medlem
Sam.Boyds avatar
Det kan inte vara lätt att vara en svart svan bland de vita i dammen.
Så HL känslomässiga reaktion är fullt naturlig o lätt att förstå.

Tror få etniska svenskar förstår hur många miljoner medborgare som går omkring o identifierar sig som annat än svensk.
Än värre är det att hundratals av dem antagligen hatar svenskhet.
Citera
2024-03-05, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godtroformar
– Jag betraktar mig själv som en utlänning. Jag vet inte vad jag är om jag ska vara ärlig, säger Larsson,

– Jag vet att jag är något svensk-aktigt, ja. Men jag kände mig aldrig 100% svensk. Jag måste respektera min pappas rötter, så det kanske är därför, men jag tror inte att jag kände mig svensk förrän jag började lyckas på planen. När man inte är något så spelar man ingen roll. Men när man är något, då blir man en del av det här samhället. Då glömmer folk ens ursprung och rastillhörighet.

Henke säger dom kallade honom neger och han fick slåss för att stå upp för sig.
https://www.theguardian.com/football/2024/mar/03/henrik-larsson-i-have-106-caps-for-sweden-but-i-see-myself-as-foreign
Han blev kallad neger av några idioter och då är vi alla dömda av honom. Varför efter alla år säger han detta nu? Varför denna smutskastning av Sverige och etniska svenskar? Sverige har gett honom så mycket och han beter sig som om han blivit behandlad som Kunta Kinte, är det för att Sverige är på knäna nu av mångkulturen och det är knappt någon som reagerar? Han borde föregå med gott exempel om integration och stå upp för Sverige.

Håller med dig, han verkar vara väldig otacksam mot Sverige och måla upp som ett rasistisk land.

Jag personligen har alltid sett Henrik som svensk. Mobbning förekommer alltid, det betyder inte dessa eller att alla är rasister. Mobbare fungerar så att dom använder allt dom vet som är känsligt och kasta dom mot dig.
Citera
2024-03-05, 15:26
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KirkenesCowboys
Frågan är ju varför han måste respektera sin pappas rötter och hur menar han att han respekterar dem?

Henrik Larsson är åter ett exempel på hur dåligt det är med ett multietniskt samhälle - född i Sverige, uppvuxen i Sverige, utbildad i Sverige, tränad i Sverige men detta är inte nog då hans fars neger-DNA måste respekteras.

Undrar hur många "Henrik Larssons" det sitter ute i vårt land som fått precis allting men ändå inte känner sig hemma. Det är dags att repatriera alla som inte är skandinaver/germaner ut ur vårt land en gång för alla.

Sverige är svenskarnas land, inte mulatternas, inte albanernas, inte judarnas, inte afrikanernas, inte persernas, inte arabernas.

Det handlar inte om Henke.. data handlar om "rassar" som dig som ser annorlunda på folk som Henrik Larsson.

För en Svenne så duger det inte att Henke är född i Sverige, talar flytande mm.. han är svart eller rättare sagt Mullat... och då är ha inte "äkta svensk".

Är det då konstigt att han inte känner sig hemma när ni rassesvin kallar honom för neger mm?

Det är NI som borde skickas till Gulag
Citera
2024-03-05, 15:26
Medlem
PingPongZongs avatar
Han kallas ju för råttan. Fotbolls VM 1994. En neger fanns det i det svenska landslaget. Och det var då inte Henke som menades. Han kanske identifierar sig/känner sig som en råtta?

Finns dom som gör det. Nano till exempel, föddes till katt, och har sedan tonåren levt som det.

20-åringen föddes till katt: "Jag älskar att sova i handfatet"

https://nyheter24.se/nyheter/udda/827080-20-aringen-foddes-till-katt-jag-alskar-att-sova-i-handfatet
Citera
2024-03-05, 15:27
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Håller med dig, han verkar vara väldig otacksam mot Sverige och måla upp som ett rasistisk land.

Jag personligen har alltid sett Henrik som svensk. Mobbning förekommer alltid, det betyder inte dessa eller att alla är rasister. Mobbare fungerar så att dom använder allt dom vet som är känsligt och kasta dom mot dig.

ööö.. Sverige ÄR rasistiskt...

Dags att kliva ner från er höga häst.
Citera
2024-03-05, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
ööö.. Sverige ÄR rasistiskt...

Dags att kliva ner från er höga häst.

Inte direkt eller jo mot svenskar så på det sättet stämmer det.
Citera
2024-03-05, 15:31
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Skulle det gälla även män med thaifruar och deras avkommor?

Ja det framgår väl implicit av texten som jag skrev.
Citera
2024-03-05, 15:32
Medlem
JunkerWolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Det handlar inte om Henke.. data handlar om "rassar" som dig som ser annorlunda på folk som Henrik Larsson.

För en Svenne så duger det inte att Henke är född i Sverige, talar flytande mm.. han är svart eller rättare sagt Mullat... och då är ha inte "äkta svensk".

Är det då konstigt att han inte känner sig hemma när ni rassesvin kallar honom för neger mm?

Det är NI som borde skickas till Gulag

Vad gör du för att minska motsättningarna då? Eller är du bara en del av problemet? Rasister ska radikaliseras för att dessa inte känner gemenskap med invandrare och invandrare radikaliseras för att dom inte känner gemenskap med svenskarna. Du bara hetsar likadant som en megafon av mainstream media. Pajas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in