Citat:
Ursprungligen postat av
Nonitotta
Eller kanske att barnen visste att Js anfall var fejk? Men att det uppstod när J tappade kontrollen och barnen blev rädda?
J ropade efter sin döda mamma vid samma tillfälle. Ville inte torka bort blodet i ansiktet med handduken grannen erbjöd. Inte heller ville hon att grannen skulle hjälpa D att ta in henne i huset och hon hängde som en lealös säck i Ds armar.
Efter att hon blivit insläpad i köket; det var då hon ropade på sin döda mamma. Detta gjorde givetvis att barnen blev ännu räddare.
Det J hävdade var ep-anfall är motbevisat. Någon i tråden hade ett bra förslag på en sorts psykiskt anfall. Minns tyvärr inte vad ett sånt anfall heter.
En kraftig avtändning från piller (inte minst Tramadol, som J använde) och vissa andra droger, kan ge liknande symptom.
Tillägg: som jag har uppfattat det får J lite då och då teatraliska utbrott som av borderline eller Histrionisk karaktär. Kan givetvis inte sitta här och fjärrdiagnosticera henne. Det är bara hur jag uppfattar henne.
Jag fick ett starkt intryck av att det var råfejk direkt när jag läste om det. Och man kan förstå att barnen blir rädda och bara vill att hon ska sluta bete sig som ett psycho, klart att det är skrämmande för barn att se sin mamma så.
Att ropa: Mamma, mamma, under ett "EP-anfall" är sjukt cringe. Får man ett riktigt EP-anfall är man inte vid medvetande. Man skiter ofta på sig och kan bita sönder tungan om man har otur.
Jag har gedigen erfarenhet av droger då jag har brukat och missbrukat det mesta i många år (går nu på metadon och har centralstimulerande medicin mot ADHD, egentligen ADD som man sade förr), jag har sett EP-anfall framkallade av tramadol i verkligheten flera gånger, har dock lyckligtvis sluppit det själv. Och man är inte vid medvetande när anfallet pågår. När man vaknar upp är man förvirrad och vet inte vad som har hänt. En del missar helt att de ens haft ett EP-anfall om de är ensamma när det sker, och ingen kan tala om det för dem. Men ofta får man stark värk i kroppen efteråt, så man brukar ofta kunna räkna ut det.
Jag vet inte vad J: s så kallade "anfall" var, men det skulle inte förvåna mig om det var fejk rakt igenom.