2024-03-05, 10:51
Medlem
f.p
Senast redigerad av 11973T 2024-03-05 kl. 10:56.
2024-03-05, 10:55
Medlem
Vilken placering kom Maxine på senast hon var med i farmen? För övrigt hoppas jag att Cornelia två inte tar sig vidare till finalveckan,tål inte henne för fem öre.
2024-03-05, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ja precis. Tim är såklart synsk och visste att det skulle skära sig mellan Cornelia och Maxine, och att de inte skulle behöva ta varandras amuletter. Givet att Tim sitter på samma kunskap som du gör nu i efterhand - fast Tim visste det i förväg och kunde basera sitt beslut på det - så var det jättesmart agerat.
Nej Tim är inte synsk. Han använde sig av logiskt tänkande och sund förnuft när han gjorde sitt val, vilket han har tillräckligt mycket av för att göra en sån enkel bedömning. Men jag förstår att sånt trams som logiskt tänkande inte känns igen för dig och det upplevs som "magi".
2024-03-05, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tremlar
Jag har svårt att förstå hälften av inläggen här inne, känns som en feberdröm stundvis.
Lider man av Down syndrom så brukar man utveckla schizofreni om man hinner bli tillräckligt gammal. När när man lider av schizofreni så har hjärnans olika delar tappat gränsen mellan varandra. Strukturen i det logiska tänkandet är borta, allt pågår samtidigt och allt smälter ihop. Vincent blir Gutta, Tinget blir Örådet, en händelse från ett (1) år sen smälter ihop med nått som hände nyss, man hittar kopplingar där det inte finns några osv.
Allt det här kan upplevas som en osammanhängande feberdröm för en vanlig människa.
2024-03-05, 11:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 11973T
Nej Tim är inte synsk. Han använde sig av logiskt tänkande och sund förnuft när han gjorde sitt val, vilket han har tillräckligt mycket av för att göra en sån enkel bedömning. Men jag förstår att sånt trams som logiskt tänkande inte känns igen för dig och det upplevs som "magi".
Så du menar att han kände till förutsättningarna att de inte skulle behöva ta amuletter av varandra? Eller att han med logiskt tänkande kunde räkna ut det?
2024-03-05, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Helt uppenbart gick det helt åt helvete med Levins känslor för Cornelia. Jag tycker det känns som att något måste hänt som inte kom med i bild redan under deras stackars dagar på torpet. Sedan dess har han inte nämnt Cornelia med ett ord som jag kan minnas.
Sekt-ledaren erbjöd Levin en reservplats i sekten, Levin tackade nej. Sektledaren gav order till sekten att frysa ut Levin både spelmässigt och socialt.
Jag tycker det har framåt vänligt tydligt. Anledningen till att Cornelia kunde switcha så snabbt var för att torpet-"flörten" bara var ett spel från hennes sida. När hon fick order om att frysa ut istället så var det inga problem för henne.

Men hon är jättesnäll,, hon tycker djur är...."bra".. som hon sa på slaktdagen.
2024-03-05, 11:11
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Sekt-ledaren erbjöd Levin en reservplats i sekten, Levin tackade nej. Sektledaren gav order till sekten att frysa ut Levin både spelmässigt och socialt.
Jag tycker det har framåt vänligt tydligt. Anledningen till att Cornelia kunde switcha så snabbt var för att torpet-"flörten" bara var ett spel från hennes sida. När hon fick order om att frysa ut istället så var det inga problem för henne.

Men hon är jättesnäll,, hon tycker djur är...."bra".. som hon sa på slaktdagen.

Noterat - du tycker inte om Cornelia.

Men hon är min favorit.

Vet inte vilka sektledare, order och vilken flört du pratar om. Att Levin var kär i henne har ju framgått.
2024-03-05, 11:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Ja, det blir lite tjatigt med samma skämt om att vila och sova för hundrade gången.

Uppenbarligen har produktionen uppmuntrat till detta. Det är bara att jämföra hans första vecka som SB med den senaste. I början var han inte lika enkelspårig men nu har han gjort maskandet till sin grej.

Men jämfört med övriga deltagare är han ändå den roligare. Tycker ett av de roligaste ögonblicken den här säsongen var när Levin försökte få Fredde att hålla med om att Per varit lat tidigare under dagen och Fredde kort konstaterade att han låg och sov då så han såg inte om Per var lat. Fast det var kanske mest Levin som var ofrivilligt rolig där.
Tänk att det alltid är produktionens fel att en människa går igenom rutan på ett negativt sätt

Den feta lata egoistiska spelmissbrukaren går igenom rutan som den feta lata egoist han är. Han gjorde ett litet försök i början att mildra sin personlighet men föll sen tillbaka till den person han är. Han orkade inte hålla ut i sin uppryckning. Självdisciplinen är noll. Det är inte produktionens fel.
2024-03-05, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Noterat - du tycker inte om Cornelia.

Men hon är min favorit.

Vet inte vilka sektledare, order och vilken flört du pratar om. Att Levin var kär i henne har ju framgått.
Ja, exakt. Och han fick lite "respons" av henne på torpet, de klicka ju så himla bra. Men sen var det total utfrysning.. Eller hur? Det är ju det du undrar över. Och vad hände där mellan?

Situationer och saker som har hänt ändras inte beroende på om man tycker om nån eller inte..
2024-03-05, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Så du menar att han kände till förutsättningarna att de inte skulle behöva ta amuletter av varandra? Eller att han med logiskt tänkande kunde räkna ut det?
Mission Impossible: Förklara för någon som inte förstår vad logiskt tänkande är genom att använda logik.
Han tog nån han hade klickat bra med och som han gjorde bedömningen att han kunde lita mest på, vilket gav ett bra resultat. Återigen, det inte magi.
Senast redigerad av 11973T 2024-03-05 kl. 11:29.
2024-03-05, 11:28
Medlem
Citat:
Mission: Impossible: Förklara för någon som inte förstår vad logiskt tänkande är genom att använda logik.
Han tog nån han hade klickat bra med och som han gjorde bedömningen att han kunde lita mest på, vilket gav ett bra resultat. Återigen, det inte magi.

Levin kanske tog av sig kepsen?
2024-03-05, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Ja, det blir lite tjatigt med samma skämt om att vila och sova för hundrade gången.

Uppenbarligen har produktionen uppmuntrat till detta. Det är bara att jämföra hans första vecka som SB med den senaste. I början var han inte lika enkelspårig men nu har han gjort maskandet till sin grej.

Men jämfört med övriga deltagare är han ändå den roligare. Tycker ett av de roligaste ögonblicken den här säsongen var när Levin försökte få Fredde att hålla med om att Per varit lat tidigare under dagen och Fredde kort konstaterade att han låg och sov då så han såg inte om Per var lat. Fast det var kanske mest Levin som var ofrivilligt rolig där.

Du har helt rätt, Freddan har haft sina stunder. Det är väl mest att det blir lite för mycket av samma sak. Något som verkligen hade kunnat förvåna var ju om han helt plötsligt hade styrt upp allting och slitit varg den senaste veckan när han var storbonde. Då hade han kunnat vända upp och ner på allting och allas förväntningar och det hade varit kul att vara med om sektens reaktioner!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in