Citat:
Ursprungligen postat av
Backflash79
a, jag känner så med. En nyckelscen som visar precis det du säger, att han är rädd att J ska säga ngt. Samt utfrågningen dagen efter hos grannparet då han frågade tre(?) gånger var exakt han sett Z. Det absolut mest naturliga hade ju varit att stanna hos barnen medan J åkte in för att ordna barnvakt för att sedan kunna åka in till J ev.
Sms:et fr J till D att han hade förstört julen fick man väl heller aldrig ngn klarhet i vad som menades heller. Och med detta vill jag understryka att det inte tar bort ngt från att J är hemsk och totalt cray cray. Men D smiter undan radarn på ngt sätt känner jag som i övrigt också går väldigt bra ihop med hans personlighet att undvika ansvar så mycket som möjligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Det är så fult när D påstår att det inte är Zs prat. Att hon blivit instruerad av soc och sjukhuspersonal vad hon ska säga.
Vem skulle ha motiv att lägga timmar på att lära ett litet väldigt sjukt barn att berätta något som hon till slut kan utantill. Det skulle aldrig fungera i verkligheten. Att en 7 åring svarar precis rätt på alla frågor.
I bägge dessa situationer kommer Ds verkliga personlighet fram såsom den beskrivs i RPUn.
En lugn, känslokall typ som söker kontrollera situationer mycket mer än han vill påskina. En person som är van vid att man instruerar andra om vad de ska ha hört och sett, och att använda lögner som verktyg.
Naturligvis anklagar han vårdpersonal och polis för att ha instruerat Z vad hon ska säga, därför att han själv och J är vana vid att göra på det viset. Mycket avslöjande.
Med lite eftertanke tror jag situationen i ambulansen handlar om att D inte litar fullt ut på J. Hon kan säga väldigt konstiga och taskiga saker, och är ofta drogpåverkad. Han måste vara med för att höra vad hon och vårdpersonalen säger.
J litar uppenbarligen inte heller fullt ut på D. Men utåt sett måste de framstå som sammansvetsade föräldrar. Den bilden får inte spricka.
Citat:
Och även Ds försvarsadvokat är inne på den linjen att Z tagit intryck av människor runt omkring sig.
Sedan verkar försvarsadvokaten vilja ha det till en ren sammansvärjning också. Det är ju väldigt skumt när så många nyckelpersoner runt Z på sjukhus råkar bo på samma ort.
Som att sammansvärjningen utgår från denna by i syfte att röva bort Z från föräldrarna. Eller vad är motivet?
Det verkar som försvaret greppar efter halmstrå.
En försvarsadvokat har till uppgift att företräda sin klient och måste utgå från klientens berättelse.
Däremot tycker jag att dessa två advokater är väldigt oprofessionella i förhören med vårdpersonalen. Väldigt trevliga och insinuanta.
Har lyssnat igenom många rättegångar och dessa två sticker ut negativt.
Tror knappast att det beteendet har varit till fördel för deras klienter.