Citat:
Inte bara för försörjning utan de komplimenterar varandras svagheter och styrkor rakt av i alla lägen.
Tror du missuppfattade mig, menar D är absolut ingen trög dumbom, han vet precis vad han gjort eller inte gjort. Han fattar också när han måste skarva i historien. Det jag menar är att i relationen finns en ledare och en följare som låter sig ledas (inte manipulerad till det) utan frågor, omdöme och brist på empati.
Hade han inte varit den lättledda eller följsamma ”radiostyrda” typen hade han med stor sannolikhet inte varit i en relation med J. Då hade det helt krockat mellan dessa två.
Han sa att han inte visste vad som hände i hemmet när han var på jobb och att han kanske var manipulerad. Och det kan mycket väl bli den stora frågan för hans del.
Men jag tycker absolut de är lika skyldiga fast kanske på lite olika sätt och att de ska ha lika långa straff.
Tror du missuppfattade mig, menar D är absolut ingen trög dumbom, han vet precis vad han gjort eller inte gjort. Han fattar också när han måste skarva i historien. Det jag menar är att i relationen finns en ledare och en följare som låter sig ledas (inte manipulerad till det) utan frågor, omdöme och brist på empati.
Hade han inte varit den lättledda eller följsamma ”radiostyrda” typen hade han med stor sannolikhet inte varit i en relation med J. Då hade det helt krockat mellan dessa två.
Han sa att han inte visste vad som hände i hemmet när han var på jobb och att han kanske var manipulerad. Och det kan mycket väl bli den stora frågan för hans del.
Men jag tycker absolut de är lika skyldiga fast kanske på lite olika sätt och att de ska ha lika långa straff.
Alltså, jag har undvikit att kommentera i den här tråden hittills, även om jag läst den i timmar nu helgen utan att överdriva (detta är det svenska kriminalfall som jag ser som absolut mest upprörande i modern tid, utan undantag. Det slår till och med Akilovs vansinnesdåd, åtminstone vad gäller emotionell upprördhet), men nu måste jag invända lite.
Jo, enligt mig är D absolut trög i många avseenden. Hade han varit lite smart och beräknande hade han inte varit så otroligt loj och oberörd när han lämnade in Z på sjukhuset i Lund, han hade spelat upprörd och försatt sig i upplösningstillstånd (det går, om man har lite skådis-skills). Han hade exempelvis kunnat använda oron för att åka fast som stoff för att kunna uppbringa lite emotionella utbrott, och fått det att framstå som oro för Z. Istället slår han sig ner på en stol, fipplar med telefonen och ber personalen om en macka.
Inget av det jag läst tyder på att D skulle vara begåvad på något speciellt sätt. Han är förmodligen inte intellektuellt efterbliven, men hans intelligens är medelmåttig, på sin höjd.