Citat:
Ursprungligen postat av
Nikasi
Jag såg dokumentären om pojken Gabriel Fernandez som misshandlades till döds, tyvärr missade jag slutet MEN, de resonerade i alla fall som så att om man torterar någon på det viset under längre tid så vet man naturligtvis hur utgången blir (död) och de ska därför dömas för mord, ej dråp.
De ringde efter ambulans men pojken avled på sjukhuset.
Jag hoppas de blev avrättade eller i alla fall livstid och jag tycker att rubriceringen här borde vara snarlik; försök till mord.
De hade uppsåt och att Z inte dog var ren jävla TUR.
Jag klarar inte av att läsa om sådant. Men om jag förstår dig rätt så hände det utomlands (?) med annan lagstiftning.
Jag tror att dysfunktionella föräldrar med empatistörning, missbruk och i samspel med andra faktorer
kan måla in sig i ett hörn. Och på sätt och vis hamna i ett "kaninhål". Att föräldrarna triggar varandra.
När man läser mobilsamtalet om att skrämma Z så hörs det tydligt. De triggar varandra och tycks tycka det är roligt att skrämma sin lilla flicka. De har henne i sin makt. De kan leka med henne och försätta henne i ett vettskrämt tillstånd. -Ush, så hemsk jag är, messar J till D. Obs inte ordagrant.
Men hon inser ju själv att de roar sig på en liten flickas rädsla för spöken.
Det som mobbingoffer har gemensamt är ju att de är annorlunda, att folk retar sig på dem.
En liten hackkyckling. För beteendet finns även i djurriket.
Så tyvärr är det här inte sista gången ett barn särbehandlas och plågas inom familjen.
Ett barn i syskonflocken som får skulden för allt och straffas.
Deras sätt att behandla Z tycks vanemässigt. Jag tror de har flera motiv.
Varav ett ekonomiskt motiv som vuxit fram. Om de lyckas få någon diagnos på Z och ersättning för att vårda henne i hemmet så har de ju henne i sitt våld sedan.
Hade de velat mörda henne så hade de ju inte sökt sjukvård för henne. Det har de inte gjort en ända gång tidigare. Pga rädsla för orosanmälning.
Så mordförsök tror jag inte på.
EDIT: Finns det inte ett brott som heter likgiltighetsuppsåt?
Som skulle kunna passa in här, när de vårdslöst trattar i Z en större mängd ättika?