Citat:
Ursprungligen postat av
SithMaster
Du lyckades glömma fördelen att slippa slarva bort sina nycklar. Du har mycket att svara för som uppmanar alla - även de som uttryckligen skriver att de inte riktigt förstår tekniken - att köra med nycklar.
Den risken är liten, om man får det betonat för sig hur viktigt det är att hålla ordning på nyckeln. Men visst, det är en viss fördel att det räcker med att kunna identifiera sig om man har tillgångarna instängda i banksystemet.
Citat:
Ursprungligen postat av
SithMaster
Man kan även köpa MSTR via ISK, men det är naturligtvis inte en fördel det heller?
Det kan nog vara något säkrare, även vad gäller kristålighet. Men jag har svårt att bedöma det. Mstr lär sitta på den bitcoinmängd de säger att de gör i alla fall.
Citat:
Ursprungligen postat av
SithMaster
Och där kom knäckandet av Fiatsystemet, som att det skulle vara månader eller år borta.
Det är absolut inte det scenario jag uppfattar som mest sannolikt, men jag ser det inte heller som helt uteslutet redan denna cykel, om mängden bitcoin till salu blir alldeles för liten för efterfrågan.
För varje år som går hamnar alltfler bitcoin i händer som inte avser sälja för något fiatpris (typ Saylor).