2024-03-04, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
S-jälvklart att ta de främst ryskspråkiga delar av Ukraina de redan har plus några procent till.

Det finns inga delar av Ukraina där ryska är majoritetsspåk. Det skulle vara Krim numera i så fall. Och enstaka byar och städer, men inga hela regioner/oblast.
Citera
2024-03-04, 10:24
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Jo men att påstå att endast Ukraina och Ryssland är aktörer i detta krig är fel.
Nej, Iran för ett proxykrig via Ryssland. Det är korrekt.
Citera
2024-03-04, 10:26
Avstängd
Citat:
Jag hoppas mest att kriget tar slut snart. Bäst för alla förutom kanske en del nazister och högerextrema i och utanför Ukraina.. Att Ukraina skulle vinna är i princip helt osannolikt.

Bäst för alla vore om nazi-Ryssland lämnar Ukraina samt att du och andra ryssapologeter utvisas till era hemländer.
Citera
2024-03-04, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Det finns inga delar av Ukraina där ryska är majoritetsspåk. Det skulle vara Krim numera i så fall. Och enstaka byar och städer, men inga hela regioner/oblast.
Jag omformulerar att de främst är intreserrade av ryssvänliga delar. De flesta i Ukraina kan förstå ryska.
Citera
2024-03-04, 10:30
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aretha
Och? Ukraina har bett om den hjälpen. De har däremot inte bett om att Ryssland ska komma och bomba och förstöra.

Exakt. Mer behöver egentligen inte sägas. Ukraina har inte bett om att Ryssland ska komma och bomba och förstöra.
Citera
2024-03-04, 10:33
Medlem
Citat:
Jag omformulerar att de främst är intreserrade av ryssvänliga delar. De flesta i Ukraina kan förstå ryska.

De delar de tar blir ju ryssvänliga eftersom alla andra flyttar därifrån eller fördrivs.
Citera
2024-03-04, 10:33
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Jag är svensk och ingen ryssapolohet. Jag är realist. Vilket fler borde vara så skulle vi slippa massa okunnig naivitet..

Det är ett ryskt anfallskrig. Putin kan avsluta kriget när som helst och dra tillbaka sina trupper.
Citera
2024-03-04, 10:45
Medlem
Citat:
Men varför retade de då upp björnen? Genom att behandla ryssukrainare illa?

Vad är det för speciellt med just rysktalande minoriteter i andra länder som gör att de så ofta blir illa behandlade och behöver räddas med krig och erövring? Beter de sig annorlunda än andra minoriteter som inte verkar behöva räddas? Kan man tänka sig att Ryssland skulle kunna prova någonting annat än folkmord för att rädda dem?
Citera
2024-03-04, 10:46
Medlem
Citat:
Jag är svensk och ingen ryssapologet. Jag är realist. Vilket fler borde vara så skulle vi slippa massa okunnig naivitet..

Om man inte är ryssapologet så tar man fullständigt avstånd från det folkrättsvidriga ryska agerandet under de senaste 2 åren (eller 10). Förstår du vad jag säger nu? Fullständigt.
Citera
2024-03-04, 10:50
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Ska jag kopiera in något jag aldrig skrivit? Det är du som påstår att jag hånat 13 000 döda i Donbas.

Ursprungligen postat av Hexen666
Citat:
Nato är bara en försvarsallians på pappret. Dess högste företrädare och i praktiken ledare, USA, är långt mer krigiska än Ryssland och har skapat stort lidande i världen.

Sen glömmer ni det faktum att Ukraina med Usas välsignelse dödade ca 13000 ryssar i östra Ukraina mellan 2014-2022.

Postat av sunless som svar på ovan.
Citat:
Det var Putin som startade kriget och varken Ryssland och Ukraina tillhör väst.Men herregud din mega-nazist.
Vet du hur många ukrainare Ryssland har dödat de senaste hundra åren fram tills idag?

Jag tycker då att: Be istället om en källa på dessa 13000….ryssar?
Va f-n gjorde 13000 ryssar i Ukraina?
Olaglig invandring?

Ditt inlägg
Citat:
Africagonzo:
Ja det är helt galet, 13 000 ryssar i Ukraina. Trodde Ukraina var etniskt rensat från annat än riktiga Ukrainare.
"Hang the russians"

https://youtu.be/0QGFZev_h7g?si=JLq5X3Fj4nxi2jb4&t=474

Detta är ett hån.
Ursprunget är ett påstående om att de 13 000 var civila ryssar. Vilket är propanda.
Så håna på du.
Citera
2024-03-04, 10:51
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sidlinjen18
Om man inte är ryssapologet så tar man fullständigt avstånd från det folkrättsvidriga ryska agerandet under de senaste 2 åren (eller 10). Förstår du vad jag säger nu? Fullständigt.

Om man inte har någon förståelse för Rysslands agerande och Västs provokationer är man en kombination av hjärntvättad och idiot. Hjärntvättad idiot, inte så supersmickrande.

Samma underlåtenhet att kritiskt granska statspropagandan håller nu på att föra Europa i krig med Ryssland. Det är inte superduper-coolt.
Citera
2024-03-04, 11:01
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Ursprungligen postat av Hexen666

Postat av sunless som svar på ovan.

Jag tycker då att: Be istället om en källa på dessa 13000….ryssar?
Va f-n gjorde 13000 ryssar i Ukraina?
Olaglig invandring?

Ditt inlägg

Detta är ett hån.
Ursprunget är ett påstående om att de 13 000 var civila ryssar. Vilket är propanda.
Så håna på du.

Då får du se på tidigare bifogad länk så kanske du ser och förstår varför jag skrev "hang the russians".
Det var en historielektion om ursprunget och en av anledningarna till kriget. Inget hån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in