2024-03-04, 05:31
Avstängd
DenVildeSvenskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Troligen inte. Den kinesiska oljefyndigheten kommer att ta tid innan den ger resultat och de stater som eventuellt stryker Trump lär få grava problem.

Kina har således lämnat tillbaka lite smått o gott från Sovjetunionens vapenarsenaler till Ryssland och samtidigt gjort sig oberoende av rysk olja o gas. Rätt slugt gjort av Xi.
Citera
2024-03-04, 05:54
Medlem
Har aldrig sett en sån här drönarvideo tidigare.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/s/ySDFSjNFJF

Drönaren placerar en personmina längst upp i ett torn. Sedan kommer en ryss klättrandes upp i tornet. BOOM!
Senast redigerad av Chillgren 2024-03-04 kl. 06:22.
Citera
2024-03-04, 06:50
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Vad snackar du om? Ryska folket är precis lika skuldsatta som vi i väst. Såg en intervju med en soldat om varför han tog värvning, han hade lånat pengar för att betala en camhora på nudelive.com och behövde betala tillbaka lånet. En camhora...
Den intervjun bara måste jag läsa! Snälla skicka länken.
Citera
2024-03-04, 07:27
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Har aldrig sett en sån här drönarvideo tidigare.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/s/ySDFSjNFJF

Drönaren placerar en personmina längst upp i ett torn. Sedan kommer en ryss klättrandes upp i tornet. BOOM!
Bakgrunden är faktiskt att de parkerar en drönare uppe i tornet och en rysk soldat klättrar upp av ren nyfikenhet.
Citera
2024-03-04, 07:27
Medlem
Citat:
Har han?Trots att Paasi haft fel i enormt många av sina påståenden? Hans favorituttryck har varit att ryssarna är så dåliga! Trots detta så gick Ukrainas motoffensiv katastrofalt dåligt! Farligt att ha "expert"kommentatorer som är polare med ena parten! i konflikten

Han har haft fel i en del saker men rätt i mycket.
Att offensiven gick kasst när det kommer till att ta land så har det mycket med att väst var sena med leveranser av vapen och ammo och att Ryssland visste motoffensivens planer. Var och med vad man skulle anfalla. Ser man till döda ryssar och vapen utslagna var dock sommarofgensiven lyckad.
Citera
2024-03-04, 07:52
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Nu börjar uppgifter om det omtalade ” fredsavtalet” som putler viftar med läcka ut,, finns artikel i svenskan idag,, avtalet verkar ha funnits
Var finns den´na artikel?
Naturligtvis kan jag leta på egen hand, men jag vill vara säker på att vi tittar i samma källa.
Citera
2024-03-04, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Fascinerande läsning i denna tråd av vissa individer.
Om jag förstått dem rätt så ligger det till såhär;
Judiska globalister i USA vill krossa Ryssland.
För att lyckas med det så låter de CIA genomföra en kupp i Ukraina för att tillsätta en statsledning av judiska knarkande korrupta nynazister.
Putin och hans demokratikämpande oligarker vägrar låta detta ske utan motstånd. Därför skickar de trupper i en speciell militär operation för att rädda Ukraina från västerländsk dekadans.
Har jag fattat det rätt?

Nästan helt. Du missade detaljen att nazisterna efteråt samtliga konverterade till satanister. Men Rysslands lösning på problemet förblir dock oförändrat.
Citera
2024-03-04, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Du måste sätta saker i perspektiv.
Hade ni varit bra som du tror så hade ni krossat Ukraina. Som tur är ni ganska kassa varför Ukraina lyckas freda sig över förväntan.
Att han är proukraina är han helt öppen med.
Är han? Nej det är han givetvis inte, Många tror att han ska berätta sanningen och vara oberoende som en "expertkommentator" i SVT bör vara!
Jag är inte ryss så är inte part i det hela vilket du verkar tro. Jag är realist! Att Ryssland inte krossat Ukraina beror på att de inte haft som mål att göra det. Ryssarna gick ju rätt lugnt fram i början och har sedan trappat upp. De verkar fortfarande hålla tillbaka och har som tur är inte använt sina farligare vapen.
Citera
2024-03-04, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Får påpeka att NATO till skillnad ifrån Ryssland inte är inblandat i kriget.
Klart NATO är inblandade! Tror du de sitter och rullar tummarna?
Citera
2024-03-04, 08:42
Medlem
Citat:
Är han? Nej det är han givetvis inte, Många tror att han ska berätta sanningen och vara oberoende som en "expertkommentator" i SVT bör vara!
Jag är inte ryss så är inte part i det hela vilket du verkar tro. Jag är realist! Att Ryssland inte krossat Ukraina beror på att de inte haft som mål att göra det. Ryssarna gick ju rätt lugnt fram i början och har sedan trappat upp. De verkar fortfarande hålla tillbaka och har som tur är inte använt sina farligare vapen.
Du har fel ryssland gör allt dom kan för att krossa Ukraina. Dom har inte logistik för några större militära operationer. Det var det som gick åt helvete för dom från början soppan tog slut man fick inte fram mer ammo osv. Ingen annat hade dom haft det med sig hade antagligen kriget varit slut på 3 dagar med. Men sånna här stora operationer kräver enormt mycket och med rysk utrustning som håller låg kvalitet blir det än värre. Artilleri så måste ryssland använda 100 granater istället för 1-3 som vi använder för att våra hamnar där dom ska. Förstår du vilka krav det ställer på logistiken? Det ska fram nya granater hela tiden vilket dom inte klarade av. Nu kan man bara göra mindre anfall för att man helt enkelt inte har möjlighet till större även om dom pågår länge och med enorma förluster.
Citera
2024-03-04, 08:44
Medlem
https://www.reuters.com/world/europe/ukraines-zelenskiy-political-will-required-secure-needed-supplies-2024-03-03/

Nu börjar det bli kris gissar jag och som jag sa inom 3 månader är deta över om inget speciellt händer.
Citera
2024-03-04, 08:50
Medlem
donald12s avatar
The total combat losses of the enemy from 24.02.22 to 03.04.24 were approximately:

personnel ‒ about 417,950 (+1,150) persons,
tanks ‒ 6648(+8) units,
armored fighting vehicles / APV ‒ 12660 (+21) units,
artillery systems – 10,210 (+22) units,
RSZV / MLRS – 1004 (+1) units,
anti-aircraft warfare systems ‒ 698 (+2) units,
aircraft – 347 (+0) units,
helicopters – 325 (+0) units,
UAV operational-tactical level – 7845 (+2),
cruise missiles ‒ 1916 (+1),
ships / boats / warships / boats ‒ 25 (+0) units,
submarines - 1 (+0) units,
vehicles and fuel tanks – 13374 (+42) units,
special equipment / special equipment ‒ 1621 (+1)

Data are being updated.

Beat the occupier! Together we will win! Our strength is in the truth!/ Strike the occupier! Let's win together! Our strength is in the truth!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in