2024-03-03, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cjh
Vem som än har sagt det har fel. Vilket borde vara uppenbart av flera skäl, inte minst åldern.

Nä, kan va så. Killen som berätta vet mycke grejer. Kan såklart va fel men tro inte de.
Citera
2024-03-03, 18:39
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starmiss
Har ni tänk på att det kan vara Anna Books dotter Felicia book. Bor hemma hos sin mamma och är singel har även varit med i Idol men gick inte vidare, även hennes kroppen passar in.

Absolut INTE! Åldern är fel. Felicia Book är 30 +! Hon som spelar fröken snusk är bara en ung tjej i tidiga 20 - årsåldern.

Allt annat är också fel, kroppsform, ögonfärg, hårfärg, rörelsemönster/ gångstil. För att inte tala om att rösten definitivt inte stämmer med fröken snusks röst.

Felicia Book låter lite " kraxig/ hes". Tjejen som spelar fröken snusk har betydligt ljusare röst. Mer sjungande. Hade jag varit en person som slog vad hade jag kunnat sätta tio miljarder på att det INTE är Felicia Book som spelar fröken snusk. Och inte Vanessa Book heller, för den delen. Om nu någon skulle få för sig det.
Citera
2024-03-03, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miller-20
Nä, kan va så. Killen som berätta vet mycke grejer. Kan såklart va fel men tro inte de.
Pernilla Wahlgren är 56 år, Bianca är 29 år. Pernilla har till att börja med ingen syster eller halvsyster, och även om hon hade haft det skulle hon med absolut största sannolikhet varit äldre än de 22 år som Fröken Snusk är. Bianca har inte heller varken en syster eller en halvsyster.

Fröken Snusk är som sagt 22 år, bor i Tullinge och heter Fel*cia Er*ksson (*=i). Hon har en enskild firma sedan i höstas, äger ett aktiebolag sedan runt årsskiftet, och bor tillsammans med sin mamma och en manlig släkting. All den infon går att hitta på Aftonbladet och Expressen tillsammans med t.ex. Ratsit och AllaBolag.
Citera
2024-03-03, 20:38
Medlem
Citat:
Pernilla Wahlgren är 56 år, Bianca är 29 år. Pernilla har till att börja med ingen syster eller halvsyster, och även om hon hade haft det skulle hon med absolut största sannolikhet varit äldre än de 22 år som Fröken Snusk är. Bianca har inte heller varken en syster eller en halvsyster.

Fröken Snusk är som sagt 22 år, bor i Tullinge och heter Fel*cia Er*ksson (*=i). Hon har en enskild firma sedan i höstas, äger ett aktiebolag sedan runt årsskiftet, och bor tillsammans med sin mamma och en manlig släkting. All den infon går att hitta på Aftonbladet och Expressen tillsammans med t.ex. Ratsit och AllaBolag.

Kan de va Bianca?
Citera
2024-03-03, 21:03
Medlem
Citat:
Kan de va Bianca?
Du får väl dra dina egna slutsatser utifrån tillgänglig fakta. Uppgifterna om vem Fröken Snusk bor med, hennes ålder, hennes lön och uppgifterna om hennes företag finns i både Aftonbladet och Expressen (som ju vet vem personen är), och dessa stämmer in på den person jag påstår att det är. De stämmer definitivt inte in på Bianca. Sedan får du tro på vad du vill, det har jag inga synpunkter på.

JAG är däremot helt säker på att det inte är varken Bianca, hennes mamma, eller någon okänd syster till henne eller hennes mamma.
Citera
2024-03-03, 21:10
Medlem
Hon är definitivt 2a generationens invandrare från Mellanöstern. Kolla ögonfärg, hårfärg, längd och hudfärg dvs mörkbruna, mörkbrunt (färgat lite ljusare men fortfarande brunt), kort och ej vit.

Därav att hon även inte går ut med sin identitet och bär mask.
Citera
2024-03-03, 21:11
Medlem
Citat:
Kan de va Bianca?

Bara utifall du har fel på ögonen.
Citera
2024-03-03, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flensifittan
Hon är definitivt 2a generationens invandrare från Mellanöstern. Kolla ögonfärg, hårfärg, längd och hudfärg dvs mörkbruna, mörkbrunt (färgat lite ljusare men fortfarande brunt), kort och ej vit.

Därav att hon även inte går ut med sin identitet och bär mask.
Stämmer bra, hon är iranier.

Märks väldigt tydligt på kroppsspråket också och hur hon rör sig att hon inte är svensk.

De flesta på Flashback som bor i diverse inavlade hålor verkar inte vara medvetna om att vissa grupper andra generationens invandrare från exempelvis Iran och fd Jugoslavien är helt integrerade i det svenska samhället, alla beter sig inte som
Brushorna på Rinkeby torg.
Citera
2024-03-04, 00:17
Medlem
Citat:
Du får väl dra dina egna slutsatser utifrån tillgänglig fakta. Uppgifterna om vem Fröken Snusk bor med, hennes ålder, hennes lön och uppgifterna om hennes företag finns i både Aftonbladet och Expressen (som ju vet vem personen är), och dessa stämmer in på den person jag påstår att det är. De stämmer definitivt inte in på Bianca. Sedan får du tro på vad du vill, det har jag inga synpunkter på.

JAG är däremot helt säker på att det inte är varken Bianca, hennes mamma, eller någon okänd syster till henne eller hennes mamma.

Hur kan du va säker?
Citera
2024-03-04, 01:09
Medlem
Citat:
Hur kan du va säker?
Därför att flera olika källor pekar på samma person. Båda kvällstidningarna har skrivit detaljer (inte de samma, utan olika) som alla passar på samma person (ända ner till detaljer om hennes exakta inkomst). Det finns i tråden tydliga tecken (via Spotify) på hennes riktiga namn. Allt det här är information som går att kontrollera genom t.ex. Ratsit eller Alla Bolag. Det är sammanfattningsvis så många detaljer som pekar på en och samma person att det är helt osannolikt att det skulle vara någon annan.

Utöver det så har två olika (av varandra oberoende) personer som har haft att göra med henne i sina yrken gett mig hennes namn (och i ett fall ålder). Dessa uppgifter stämmer också med den övriga informationen. Även om dessa två uppgiftslämnare inte går att styrka i tråden, så stärker de min övertygelse om att det är rätt person. Och övriga uppgifter går ju som sagt att kontrollera. Det finns heller absolut ingenting som pekar på att någon enda av dessa uppgifter skulle vara felaktig, vilket annars skulle kunnat vara med till att minska värdet av de övriga uppgifterna.

Så ja, jag är så säker man kan vara utan att stå med hennes eget uttalande om vem hon är. Och det kommer jag vara tills dess att det framkommer något som med åtminstone någon form av styrka talar emot detta. Sedan får ju var och en bilda sig sin egen uppfattning om trovärdigheten av uppgifterna och sannolikheten för att de pekar ut rätt eller fel person.
Citera
2024-03-04, 01:49
Medlem
Citat:
Hur kan du va säker?
Här ska du få en sammanfattning av några av de källor som finns:

Från Aftonbladet:
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen/a/APo5a3/froken-snusk-har-ar-natverket-runt-henne
Citat:
Tjejen bakom masken är i 20-årsåldern och har bott på samma gata i en av Stockholms kranskommuner i hela sitt liv. Någon pappa har inte funnits med i bilden, men Fröken Snusk bor fortfarande hemma hos mamma. De senaste sju åren har också en manlig släkting varit skriven på adressen.
Citat:
Under 2022, året före det stora genombrottet, tjänade Fröken Snusk 189 100 kronor eller i genomsnitt 15 800 kronor i månaden. Men före jul bildade hon ett aktiebolag som ska bedriva artistisk verksamhet som konserter, turnéer och övrig underhållning inom underhållningsbranschen.

Från Expressen:
https://www.expressen.se/noje/froken-snusks-hemligaliv-utan-den-rosa-masken/
Citat:
Hennes manager har också berättat hur de medvetet förvirrat med falska ledtrådar i sociala medier och Fröken Snusk har själv sagt sig vara född ”2004 eller 2005”.
I själva verket är personen bakom den rosa balaklavan något äldre. Kvinnan är i 20-årsåldern och född och uppvuxen i Stockholmstrakten.
Citat:
Producenten Rasmus Gozzi har flera bolag och är Stim-registrerad för att ta emot intäkter från streamingen. Kvinnan bakom masken sitter inte i styrelsen för något av bolagen och är heller inte registrerad på Stim. Däremot startade hon i höstas en enskild firma inom artistisk verksamhet och i januari i år också ett aktiebolag, där hennes mamma sitter som suppleant.

Från Ratsit lönekoll (Fel*cia Er*ksson, 011005-74*5):
Inkomst 2022: 189164 kr
Adress: Anna M*ria Roos väg 136, 14654 Tullinge (*=a)
Enskild firma registrerad 2023-09-08
Bild från lönekoll: https://imgur.com/a/ghKKrlg

Från Alla Bolag:
Tinis Consulting AB
Org.nr: 559467-4466
Adress: Anna M*ria Roos väg 136, 14654 Tullinge (*=a)
Bolaget registrerat: 2024-01-10
Styrelse:
F*licia Agn*ta *riksson (*=e) Styrelseledamot
Lil*y Caro*a Yv*nne Erikss*n (*=l,l,o,o) Styrelsesuppleant
Verksamhet: Bolagets bedriver artistisk verksamhet som konserter, turnéer, och övrig underhållning inom underhållningsbranschen.

Så får du själv avgöra vad du tror och inte tror på…
Citera
2024-03-04, 02:51
Medlem
Edit: fel konto länkat

Här är en tidigare länkad video, som visar ett numera privat IG konto: https://www.tiktok.com/@frokenrasmus...43843380595973

Om tjejen på bilden är den som hade kontot vet jag inte, men kontot skulle absolut kunna vara det rätta.
Senast redigerad av cjh 2024-03-04 kl. 03:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in