Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Jag läste om SU-57. Den är helt ny i ryska flygvapnet så det är nog inte så många som egentligen vet hur bra den är. De har inte fått tillräckligt för den första flottiljen ännu. Jag tror JAS slår den gällande radar, målsökning, elektronisk krigföring. Även om den är bra så är ryssarna helt enkelt sämre på högteknologiska saker.
svårt och säga men det är antagligen en korrekt analyts. det vi sett av su35 hitills har inte inponerat.
su-57 är ett bra konsept men man har antagligen inte den tekniska kompetens att få det och fungera. jag tror inte heller att radar osv är specielt bra. aesa radarn kan använda varje cell till olika saker det är hela poängen tex kan en del leda robotar med en del störa och en del söka samtidigt. det kan inte en pesa radar. den kan välja antingen eller därför hänger man på störsändare. det har man löst med datalänk på tidigare i väst. då stör ett flygplan och ett annat använder radarn till att söka. det sägs att gripen kan leda in andra flygplans robotar. vet inte om det stämmer men det gör det antagligen.
jag tror su57 är överskattad som dom andra ryska flygplanen.
vi kan konstatera att rysk elekronisk krigföring har en del att önska med tanke på att luftvärns robotar fån 60talet plockar ner dom. inte en chans att en gripen blir det.