2024-03-03, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Han visar att han har helheten som krävs för att ta hem det. Skicklig på det sociala spelet och paktandet. Skicklig på att undvika att hamna i Tinget.

Men för att kunna vinna Farmen måste man ju även kunna vinna tävlingar. Nu har han visat att han kan det med. Överlägset. Det tycker jag bekräftar den bild jag fick från första början att det är han som kommer vinna.

I flera av uppdragen har han även överpresterat och visat prov på händighet.

Jag hoppas så klart att jag har fel. Jag håller tummarna för Tim och Fredde. Men jag tror tyvärr Magnus "Ormen" vinner. Skulle inte förvåna mig om han lärt sig Bondepraktikan utantill dessutom.
Tror du att alla tävlingar fram till finalen kommer att gå ut på att slå i spikar? Höjdpunkten på årets Farmen blir när Tim åker ut, det blir en njutbar stund vid TV:n som kommer att avnjutas med en god cigarr och ett glas single malt.
2024-03-03, 16:28
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Tror du att alla tävlingar fram till finalen kommer att gå ut på att slå i spikar? Höjdpunkten på årets Farmen blir när Tim åker ut, det blir en njutbar stund vid TV:n som kommer att avnjutas med en god cigarr och ett glas single malt.

Ha,ha,ha - både du och jag väntar och njuter av stunden när Tim ryker - och när Fredda gör likaså.
DÅ - höjer vi våra whiskyglas
2024-03-03, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark

Magnus har visat att han är skicklig på mer än att slå i spikar tycker jag. Att han utklassade de övriga i spikandet var bara en bekräftelse på det intryck jag hade av honom redan innan.

Men som sagt, Magnus är inte den jag håller på även om jag tror han är den som har störst chans att vinna.
2024-03-03, 17:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jaaaa -

Lite trist att Farmen-Cornelia drogs in i den återvändan! Hade önskat att T-Cornelia, Maxine och FREDDE hade varit Trion till Torpet!

Men man får inte allt man önskar sig... tydligen

BRA gjort av Levin att slå ut Dessan i Tinget Sååå j-a lätt ska de inte bli av med en spelare som spelar mer "rent spel än de andra"
Dessan är en sympatisk människa, hon har växt på mig. Hon verkar väldigt plikttrogen som jobbat även när hon haft ont. Antitesen mot Fredde. Men hon hade som vanligt väldigt mycket otur när hon försökte tänka.

Skönt att Levin är kvar, trots att jag retar mig på hans alltför godtrogna natur. Om han allierar sig med Fredde och Tim nu får jag utslag. Så dum kan han väl inte vara?

Jag tror Maxine drog nitlotten. Hon är dödstrött på både Torpet och TorpetCorre, och nu får hon en vecka till med båda. Man såg på hennes min på Tinggolvet att hon ville skära halsen av sig
2024-03-03, 17:08
Medlem
lunarluddes avatar
Bra ändå att Anna tog upp det där med att han har sovit sig igenom storbondeskapet och i princip hela Farmen, även fast produktionen borde ta upp det där ännu mera och att straffa han på något sätt, tex att inte få belöningen. Det känns jävligt orättvist att Maxine får vara kvar, kan fan inte släppa det och att hon dessutom har mage att klaga på andra när hon har fuskat för något avsnitt sen blev hon väl sur på att dom skulle ha med något bröd till Torpet.

Tycker det är tråkigt att Dessan fick lämna idag, verkar vara en trevlig och bra människa som dessutom hjälpt till på gården till skillnad från andra.

Vem är det deltagaren Maxine baktalar i tidningen hänt? Levin?

Ett citat ur artikeln, "En människa kan ha tio olika personligheter, men det räcker att en av dessa är dåliga. Den här personen fejkade allt bara för att få vara med i tv. Inte fint"?

https://www.hant.se/noje/farmen-maxines-ilska-mot-deltagaren/10171732
2024-03-03, 17:08
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.KlockRingare
Hur har du tänkt denna röstning ska gå till om programmet sänds ett halvår efter det spelas in?

Haha jag vettefan hur jag tänkte där, skyller på ölen
2024-03-03, 17:15
Medlem
drinksareonmes avatar
Lite konstigt att de hade spiken som sista tävling. Rätt självklart att tjejerna är sämst även om man trodde Maxine skulle klara sig bättre.
2024-03-03, 17:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Han visar att han har helheten som krävs för att ta hem det. Skicklig på det sociala spelet och paktandet. Skicklig på att undvika att hamna i Tinget.

Men för att kunna vinna Farmen måste man ju även kunna vinna tävlingar. Nu har han visat att han kan det med. Överlägset. Det tycker jag bekräftar den bild jag fick från första början att det är han som kommer vinna.

I flera av uppdragen har han även överpresterat och visat prov på händighet.

Jag hoppas så klart att jag har fel. Jag håller tummarna för Tim och Fredde. Men jag tror tyvärr Magnus "Ormen" vinner. Skulle inte förvåna mig om han lärt sig Bondepraktikan utantill dessutom.
Magnus är analytisk och det visade han i Tinget när han räknade ut hur han skulle hålla hammaren för att få största kraften. Den analytiska förmågan har han använt genom hela Farmen, oavsett om det handlar om att få fördelar, alliera sig med rätt människor eller undvika Ting. Jag förstår inte hur det kan beskrivas som ormigt. Då har man inte respekt för smartness.

Om Magnus hade varit ormig hade han inte konfronterat Fredde med hans låtsas-sjuka men det gjorde han. Magnus var den som högt och öppet ifrågasatte. Sånt kan komma och bita en i efterhand och är därför inget som en ormig person skulle göra. Den skulle hålla tyst, det gör dock inte Magnus. Jag hejar inte heller direkt på Magnus men jag inser att han spelar smart och även säger ifrån ibland.
2024-03-03, 17:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Bra ändå att Anna tog upp det där med att han har sovit sig igenom storbondeskapet och i princip hela Farmen, även fast produktionen borde ta upp det där ännu mera och att straffa han på något sätt, tex att inte få belöningen. Det känns jävligt orättvist att Maxine får vara kvar, kan fan inte släppa det och att hon dessutom har mage att klaga på andra när hon har fuskat för något avsnitt sen blev hon väl sur på att dom skulle ha med något bröd till Torpet.

Tycker det är tråkigt att Dessan fick lämna idag, verkar vara en trevlig och bra människa som dessutom hjälpt till på gården till skillnad från andra.

Ett citat ur artikeln, "En människa kan ha tio olika personligheter, men det räcker att en av dessa är dåliga. Den här personen fejkade allt bara för att få vara med i tv. Inte fint"?

Cornelia N, Torpets onda ande.
2024-03-03, 17:43
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde

Du har nog fått det om bakfoten. Som det verkar - så är det nog troligen Corre hon menar.

Om du kollar hennes Insta - så förstår man det helt klart! Hon har varit vän med Levin hela tiden -men först nu ..nyligen , har hon blivit "vän" med Corre -igen. Efter ett halvår efter att Farmen avlutades. Men Levin hade hon kontakt med direkt. Hur tajt den vänskapen är mellan deltagarna - vet inte jag.
2024-03-03, 17:48
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Du har nog fått det om bakfoten. Som det verkar - så är det nog troligen Corre hon menar.

Om du kollar hennes Insta - så förstår man det helt klart! Hon har varit vän med Levin hela tiden -men först nu ..nyligen , har hon blivit "vän" med Corre -igen. Efter ett halvår efter att Farmen avlutades. Men Levin hade hon kontakt med direkt. Hur tajt den vänskapen är mellan deltagarna - vet inte jag.

Ganska vanligt att folk skyller ifrån sig på något eller någon för att dom får se sig själva på TV och hur dom beter sig, hon verkar verkligen följa "grupptrycket" och har aldrig sett någon som har sån dubbelmoral som Maxine och Torpet-cornelia.

Ni som har följt farmen tidigare, brukar det inte vara hårdare regler än det är nu? är ändå en prispott i slutändan så några regler borde dom ha.
2024-03-03, 17:57
Medlem
lunarluddes avatar
Har inget emot Levin alls då han står på min vinnarlista efter Per ,men han verkar alldeles för godtrogen, att Maxine och Torpet Cornelia baktalar han i bästa sändningstid är rätt trist, även att han tar herr Trygg i försvar när det är så uppenbart att han bara är så jävla slö och sover igenom veckorna är för mig ett under.

Är det någon som tycker herr trygg är rolig? inte jag iallafall, tycker det är respektlöst mot dom andra att inte hjälpa till på gården, men är inte hans fel direkt, då det ligger på produktionen som tillåter sånt här

Min vinnarlista i turordning är just nu:

1.Per
2.Magnus
3.Cornelia/Levin

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in