Citat:
Ursprungligen postat av
Temporary84
Vad rekommenderar du alkoholister med insomnia?
Melatonin som är det du somnar naturligt av men kan behöva extra utav rekomenderar jag till alla framför z-analoger, benso och tom. relativt ofarliga sömnmediciner som man mår skit av. Att det än idag inte är det första läkarna rekommenderar och att de fortsätter skriva ut z-analoger....
Prova blanda alkohol med Zopiklon. Du lär vakna upp dagen efter och ha gjort nåt helt jävla galet och minns inget utav det. När jag åt Zopiklon beställde jag helt sjuka grejer på nätet, typ dyra grejer för tandblekning trots att jag inte behöver det. Jag har aldrig haft alkoholproblem och dricker rätt sällan men skulle fan aldrig blanda Zopiklon med alkohol. En gång blandade jag det med smärtstillande efter en operation och hamnade på sjukhus i handbojor. Hört om en som ringde polisen för hans hus var helt städat trots att han inte varit där, visade sig vara han själv som åkt hem och städat utan att minnas något. Zopiklon är en väldigt stark drog som helst inte ska tas av någon men ffa inte alkoholister. Min gissning är att TS haft problem med alkohol (har jag rätt?) tidigare och därför kollar man så han inte super för mycket medan han får Zopiklon, det är som sagt för TS skull, inte så att läkarna gör det för att jävlas.