Om vi kan försöka att sansa oss lite nu så att denna tråd inte spårar ur som alla andra Bitcointrådar har gjort, och försöka att se lite nyktert på vad som händer runt i kring oss i den numera digitala världen.
Guld har varit en handelsvara i över 5 tusen år, och har varit en bra försäkring mot inflation över tid.
Att äga något som är värdebevarande ligger i de flestas intresse.
Som en gammal goldbug så vet jag hur otympligt det kan vara med hanteringen, men en mycket trevlig tillgång att äga oavsett om det är en tacka, mynt eller ett fint smycke.
Vi som har den erfarenheten att flytta en större summa pengar från ett land till ett annat vet vilket helvete det kan vara, dels så kan det ta flera dagar samt vara belagt med en ansenlig avgift i valutaväxlingskostnad.
Ett exempel, att flytta 300.000 usd till Sverige tog 4 dagar och kostade 25.000 sek.
Så jag tror att blockkedjetekniken kommer att vara ett helt naturligt inslag i framtiden, oavsett om det handlar om överföringar mellan två händer eller att verifiera äktheten på något som har ett värde av något slag. Som t.ex en värdehandling, ett specifikt föremål, idkort,körkort eller ett pass etc.
I mitt tycke så är Bitcoin helt överlägsen guldet på många sätt, och det ser ut som att många andra har det synsättet också, vi kan redan nu se hur mycket kapital som strömmar ut ur guldrelaterade investeringsprodukter.
Så sammanfattningsvis så är jag helt övertygad om att Bitcoin kommer att ta några klossar/fyrkanter i från de flesta finansiella marknaderna, Bitcoin har således en Enorm potential att öka i värde framöver.
Se länkarna nedan.
Att köpa lite Bitcoin eller andra kryptovalutor är ganska enkelt idag, jag valde att köpa på Nordnet och deras olika certifikat som man kan ha i en ISK eller en Kapitalförsäkringdepå. Mycket smidigt och säkert samt förmånligt om vi nu pratar om den skattemässiga delenom det kommer att generera vinster i framtiden!
Ni behöver inte tacka mig nu, det kan vi ta om exakt ett år så får vi se hur mycket pengar vi har tjänat
Observera att varje kloss/fyrkant motsvarar 100 miljarder dollar.
https://www.visualcapitalist.com/all-of-the-worlds-money-and-markets-in-one-visualization-2020/
Som sagt, potentialen är enorm för Bitcoin men jag är nöjd om den kommer upp till en mille eller så
https://www.youtube.com/watch?v=sDSLcyNPf2U