2024-03-03, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Fast han kör ju liknande roll som kärlekskrank och lite korkad i exempelvis Ture sventon, med bravur. Kärlek är inte bara till för 20-åringar vettu, incel eller ej. Sen slår det såklart inte 2008 då han kom in och alla fjortisar blev kär i honom (sen gick ju stackarn in i väggen också..) sorgligt att miljontals svenskar tittar på ett så hjärnslött spektakel som mellon dock, var ju inte ens särskilt bra vid "nya guldåldern" åren på 00-talet.
Helt enig. Jag menar att det är en skillnad när det är samma karaktär.
Citera
2024-03-03, 10:24
Medlem
Efter fiaskot igår och att dom bidrag som stack ut mest åkte ut så hoppas jag verkligen att SVT snart börjar överväga om att pausa programmet i typ 1-2 år och börjar jobba fram en bättre version med bättre röstningssystem och rättvisare upplägg. Om dom gör det får dom välja sitt bidrag internt
Citera
2024-03-03, 10:29
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikpwb
Efter fiaskot igår och att dom bidrag som stack ut mest åkte ut så hoppas jag verkligen att SVT snart börjar överväga om att pausa programmet i typ 1-2 år och börjar jobba fram en bättre version med bättre röstningssystem och rättvisare upplägg. Om dom gör det får dom välja sitt bidrag internt

Jag kan tycka att man slutar med alla deltävlingar med utfyllnadsartister som alla vet åker ut iallafall. Kör ett program med 10 artister, och top tre i final helgen efter.

Få av oss kollar ju på alla deltävlingar, det blir bara långdraget.

Men jag missade igår, jag fattade inte, var det inte bara en vanlig deltävling? Vad hade Gunilla och fröken snusk med gårdagen att göra?
Citera
2024-03-03, 10:32
Avslutad
Citat:

Skulle det behöva ta två år för att komma till insikt att man ska ta bort andra chansen och bara gå efter antal inringda röster för hela deltävlings-perioden eller?
Citera
2024-03-03, 10:36
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Du får räkna med i din sannolikhet att det inte var rent lotteri. Det var två bidrag som hade tävlat samma kväll, som folk hade färskt i minnet.

Det slår inte dej att dessa två eller garanterat "Light" är en bättre låt än alla andra som kommit 3a och 4a.

Men vi får ju svaret redan nästa vecka, för om det nu är så att dessa låtar fick fördel av att vara med i 5e tävlingen ska de ju sluta på 11e och 12e plats i finalen!
Citera
2024-03-03, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Det slår inte dej att dessa två eller garanterat "Light" är en bättre låt än alla andra som kommit 3a och 4a.

Men vi får ju svaret redan nästa vecka, för om det nu är så att dessa låtar fick fördel av att vara med i 5e tävlingen ska de ju sluta på 11e och 12e plats i finalen!
Det slår mig att det är oerhört sannolikt att folk som håller på de två tittade just igår och många som tittade på de andra under de veckor de tävlade inte kollade igår. Lägg där till att många är besvikna över att deras favorit en kvart tidigare inte gick till final och nu direkt har en ny chans att rösta dem vidare.

Nej, det är inget måste för dem att komma på plats 11 och 12. Att de båda sannolikt inte skulle gått vidare om det varit en vanliga "andra chansen" en vecka senare har inget att göra med hur de skulle prestera mot övriga i finalen. Den jämförelsen skulle bara gå att göra mot en alternativ värld där de andra istället gått till final.
Citera
2024-03-03, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
Jag kan tycka att man slutar med alla deltävlingar med utfyllnadsartister som alla vet åker ut iallafall. Kör ett program med 10 artister, och top tre i final helgen efter.

Få av oss kollar ju på alla deltävlingar, det blir bara långdraget.

Men jag missade igår, jag fattade inte, var det inte bara en vanlig deltävling? Vad hade Gunilla och fröken snusk med gårdagen att göra?
Programmet är alldeles för populärt för att de ska skära ner på antalet. Det är ju trots alls Sveriges mest populära tv-program och deltävlingarna har haft 2.6-2.7 miljoner tittare varje vecka.
För att bibehålla tittarantalet behövs variationen i musikstilar, även fast en del sannolikt alltid kommer vara chanslösa.
Det var först en vanlig deltävling, men eftersom man skippat programmet "andra chansen" i år förlängdes sista deltävlingsprogrammet med en omröstning för de två sista finalisterna.
Citera
2024-03-03, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zerzin
Någon som märkte att Banne Maj var en direkt rip-off från Lili & Sussie?

Show Me Heaven

Hur fan gick det igenom alla låtskrivare och producenter? Melodin på refrängen är ju identisk
Jag visste att jag hade hört den refrängen tidigare, men kunde inte placera den. Den är inte helt olik "Dangerous" med Sha-Boom heller, som jag fick i huvudet när jag nynnade melodin.
Citera
2024-03-03, 11:13
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Det slår mig att det är oerhört sannolikt att folk som håller på de två tittade just igår och många som tittade på de andra under de veckor de tävlade inte kollade igår. Lägg där till att många är besvikna över att deras favorit en kvart tidigare inte gick till final och nu direkt har en ny chans att rösta dem vidare.

Nej, det är inget måste för dem att komma på plats 11 och 12. Att de båda sannolikt inte skulle gått vidare om det varit en vanliga "andra chansen" en vecka senare har inget att göra med hur de skulle prestera mot övriga i finalen. Den jämförelsen skulle bara gå att göra mot en alternativ värld där de andra istället gått till final.

"Light" hade gått vidare än om de så skulle kört en andra chans på månen nästa år, den låten är bara överlägset bäst av alla 3or och 4or.

Om inte barn hade haft flera röstningsgrupper skulle "Light" gått vidare direkt igår istället för Medina.
Citera
2024-03-03, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
"Light" hade gått vidare än om de så skulle kört en andra chans på månen nästa år, den låten är bara överlägset bäst av alla 3or och 4or.

Om inte barn hade haft flera röstningsgrupper skulle "Light" gått vidare direkt igår istället för Medina.
De äldre ska nog vara glada att det är lika många poäng oavsett röstning grupp. Om det enbart var röstmängd som räknades skulle det bara vara kidsens/ungdomarnas favoriter i final.
Citera
2024-03-03, 11:28
Medlem
Citat:

Varför inte bara ha telefonröstning, en röst per telefonnummer.
Citera
2024-03-03, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
Varför inte bara ha telefonröstning, en röst per telefonnummer.
Norge har en röst per person. Man röstar på den man vill ska vinna och då är det ju helt representativt för antal tittare. Klart bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in