2024-03-03, 00:33
Medlem
Benmaergskylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Hoppas att folk är såpass vakna så de hör att låten är ett totalt plagiat från Faithless.

https://youtu.be/9fTFqymxmM4?si=Whx0wlyWZgqFQXBi

Trodde det fanns gränser på hur mycket man fick plagiera andras låtar.

Well spotted, bara jag som tycker beaten på Hatari - Hatrið mun sigra är väldigt lik Jaquielines - Effortless?
Citera
2024-03-03, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoggerBlack1
Legendar, då ställs han mot polarna i Smash into pieces i final som han nyligen gjorde en låt med.
Killen hade ju otur med knark och skit, därför tycker jag låten passar perfekt. Rak och ärlig om man vet hans förflutna, grymt framförande.
Citera
2024-03-03, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
Lite komiskt att se hur bra Jay är, för stor för Melodifestivalen.
Parkerna i sommar är hans. Bara att casha in.
Citera
2024-03-03, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Fast vad annat kunde den stackars människan göra när barnbarnet stod på scen och sjöng i rikstäckande tv och hon själv hade feta kameror rakt i plytet? Hon kände sig nog rätt tvungen att spela med och låtsas att hon tyckte att det skojigt alltsammans för att rädda situationen. Sen tyckte jag nog att mormors glada ansiktsuttryck såg bitvis ansträngt ut.

Jojo, du har en poäng där, givetvis inte den lättaste sitsen att hantera. Vad skulle hon kunna göra?
Men kan inte tro att detta kom som en total överraskning för gamla mormorn.
Att man bemödat sig med att släpa dit henne säger det mesta, hon visste vad som komma skulle. Att roliga barnbarnet skulle sjunga lite om morfar.
Men kunde inte fullt ut förstå vad som egentligen hände.

Mina cents.
Citera
2024-03-03, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Påminner om rosa helikopter. Fjortismusik för white trash ute på vischan i norrland. Ge mig en anledning att rösta på det spektaklet

Rosa Helikopter och 00-talets fjortismusik samt de som var anhängare av detta är något annat än 2020-talets epadunk med bl.a. Fröken Snusk samt dess fans.
Citera
2024-03-03, 00:58
Medlem
Betyder startordningen nåt i finalen?
Liamoo fick nämligen startnummer 10. Precis vad Loreen hade förra året.
Citera
2024-03-03, 00:59
Medlem
boll-svantes avatar
Lyssnade precis igenom alla låtar till finalen och det var fyra jag tyckte var lyssningsbara:
1) Cassi Opeia
2) Jay Smith
3) Smash into pieces
4) Jacqline

Resten var inte mycket att hänga i julgran, med det sagt tror jag att Maria Sur eller Medina vinner, eftersom folk inte har någon smak.
Citera
2024-03-03, 01:01
Medlem
-Ines-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
Lite komiskt att se hur bra Jay är, för stor för Melodifestivalen.

Ja inte skulle han lyckas i eurovision i alla fall med sin country. Bidrag som flirtar för mycket med amerikansk kultur går inte hem. Bara att komma ihåg hur det gick när vi skickade Martin Stenmarcks Las Vegas-bidrag
Citera
2024-03-03, 01:09
Medlem
Någon som märkte att Banne Maj var en direkt rip-off från Lili & Sussie?

Show Me Heaven

Hur fan gick det igenom alla låtskrivare och producenter? Melodin på refrängen är ju identisk
Citera
2024-03-03, 01:10
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Killen hade ju otur med knark och skit, därför tycker jag låten passar perfekt. Rak och ärlig om man vet hans förflutna, grymt framförande.

Kul att en rocker som Jay får komma in lite i värmen, bland alla ballonger och fluffiga maskeraddräkter.

Stackarn såg helt slut ut efteråt. Att spexa och smöra för publiken är nog inget för den karln.

Han vill bara sjunga och lira gura? Pure music!

Den rösten borde användas oftare till sin fulla potential.

Hörde en cover på "Pennyroyal Tea" som sannolikt fick Kurt himself att göra tummen upp från graven.
Citera
2024-03-03, 01:14
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Ja, hur detta kunde ta sig igenom hela produktionen, med redaktörer och producenter är en gåta. Vedervärdigt var det.

En gissning är att produktionen sköts av B-laget i år, och att A-laget filar på Eurovision.

Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Sedan de två bisittarna eller kommentatorerna. Vad var syftet med dem?

(min fetning)

Bisexuella kanske?

Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Vem ikväll var sexbrottsling?

Jag tror det påstådda sexbrottet var att en man bar klänning och för mycket smink.

Citat:
Ursprungligen postat av Proklos
Hon är för jävla fett och man mår bokstavligen illa att titta på fläskpaddan sjunga . Att du har extremt dålig smak är väl också rätt uppenbart.

Det är en Sjukdom att va besatt av super överviktiga kvinnor.

Jag tror nog du är den som har en sjukdom, om du blir så äcklad av henne att du mår illa. Alltså, så långt ut på normalfördelningskurvan är hon inte. Detta måste vara ett problem för dig i vardagen. Kanske något du borde söka hjälp för. Jag tycker hon ser sympatisk ut.

Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
När han var med 2008 och sjöng till Carina Berg var han ca 20 år. Då lyfte det som ung charmig ungdomskärlek.

Att göra samma roll och tonläge som 40-åring är inte kul längre.

Direkt jag såg Carina Berg, tänkte jag, den här möjligheten får dom inte missa. Jag tror det hade kunnat bli kul, om det var någon liten grej i högst 20 sekunder i varje avsnitt, och sedan ett högst 3 minuter långt klimax i finalen.

Det håller i alla fall inte för att hänga upp halva mellanunderhållningen på.
Citera
2024-03-03, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Kul att en rocker som Jay får komma in lite i värmen, bland alla ballonger och fluffiga maskeraddräkter.

Stackarn såg helt slut ut efteråt. Att spexa och smöra för publiken är nog inget för den karln.

Han vill bara sjunga och lira gura? Pure music!

Den rösten borde användas oftare till sin fulla potential.

Hörde en cover på "Pennyroyal Tea" som sannolikt fick Kurt himself att göra tummen upp från graven.
Helt klart är killen grunge, lite Volbeat över hans röst. Samt även Pearl Jam vibes. Starkt framförande om än lite poppigt pga Smith & Thell influensen (no wonder). Grymt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in