2024-03-02, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Du har inte lyckats ge några argument varför det är så jävla viktigt?

Ligans rankning är en konsekvens av inspelade poäng i europacupen. ligans ranking avgör antal/typ av europaplatser, och i vissa fall var man går in i kvalomgånen till de (CL, EL Conference), och om man sedas eller ej.
Citera
2024-03-02, 20:01
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Ekdahl kommer vara en av allsvenskans sämste spelare i år. Så om du menar "låg klass" kanske du har rätt?
Spännande att se om han startar. Schüller och Leach Holm har briljerat i hans frånvaro. Gulliksen från start gissar jag. Möjligen inhopp för Therkildsen.

Tror man gör klokt i att detaljstudera DIF imorgon. Om man gillar högklassig fotboll dvs.
Citera
2024-03-02, 21:27
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swabulu
Happ, där rök en livlina för vårt eventuella europaspel. Återstår dock tre stycken

Visst, Häcken rykte men vilka har en realistisk chans att vinna cupen om inte Elfsborg, Malmö eller ni gör det? De enda jag ser skulle kunna skrälla är Kalmar förutsatt att de får hemmaplan hela slutspelet. Först ska de dock vinna sin grupp.
Citera
2024-03-02, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Ekdahl kommer vara en av allsvenskans sämste spelare i år. Så om du menar "låg klass" kanske du har rätt?
Det är möjligt, men frågan är om han i nuläget platsar i elvan. Flopp tror jag inte att han blir, han platsade trots allt i serie-a så sent som för något år sen, men knappast succé heller.

Årets flopp tror jag blir Oliver Berg i Malmö.

Gulliksen och han som Häcken plockade in från BP kan eventuellt ligga i riskzonen också med tanke på hur mycket de kostade (med värvningskostnader kommer extra höga förväntningar).

Vem var egentligen förra årets flopp? Oliver Berg? Musa? Norrbaggen bajen värvade? Eller i stort sätt samtliga spelare aik tog in under vinterfönstret? Hur ofta har det egentligen hänt att så många på pappret ändå hyfsat namnkunniga värvningar floppar så hårt samtidigt?

Intressant match i cupen i morgon. Blåvitt har ändå ett rätt bra lag och ska definitivt inte underskattas mittenlag i allsvenskan ungefär).
Senast redigerad av Geigerzehler 2024-03-02 kl. 21:40.
Citera
2024-03-02, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Visst, Häcken rykte men vilka har en realistisk chans att vinna cupen om inte Elfsborg, Malmö eller ni gör det? De enda jag ser skulle kunna skrälla är Kalmar förutsatt att de får hemmaplan hela slutspelet. Först ska de dock vinna sin grupp.
Alltid kul att leka med siffror och ger dif ca 50% chans att nå europaspel i nuläget, givet att elfsborg går vidare.
Malmö vinner ju historiskt sett aldrig cupen av nån anledning, kanske för att det är en jävla confederations cup och träning i någorlunda tävlingsformat. Större chans att dif själva eller elfsborg tar hem det.
Aik ser tuffa ut och skulle bajen krångla sig ur sin situation är de säkert också att räkna med
Citera
2024-03-02, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Det är möjligt, men frågan är om han i nuläget platsar i elvan. Flopp tror jag inte att han blir, han platsade trots allt i serie-a så sent som för något år sen, men knappast succé heller.

Gulliksen och han som Häcken plockade in från BP kan eventuellt ligga i riskzonen också med tanke på hur mycket de kostade (med värvningskostnader kommer extra höga förväntningar).

Vem var egentligen förra årets flopp? Oliver Berg? Musa? Norrbaggen bajen värvade? Eller i stort sätt samtliga spelare aik tog in under vinterfönstret? Hur ofta har det egentligen hänt att så många på pappret ändå hyfsat namnkunniga värvningar floppar så hårt samtidigt?

Intressant match i cupen i morgon. Blåvitt har ändå ett rätt bra lag och ska definitivt inte underskattas mittenlag i allsvenskan ungefär).
Vet inte riktigt hur oliver skulle kunna bli årets flopp då det är en spelare som kostat mindre än vad en genomsnittlig spelare gör i mff, det är bara en breddspelare i deras trupp.
Lite svårt att få årets flopp två gånger om dessutom
Ekdal kan nog mycket väl bli årets flopp trots att de gått ut med att han inte ska vara särskilt dyr, även om det natjrligtvis ligger i båda parternas intressen att påstå det
Citera
2024-03-02, 23:06
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Alltid kul att leka med siffror och ger dif ca 50% chans att nå europaspel i nuläget, givet att elfsborg går vidare.
Malmö vinner ju historiskt sett aldrig cupen av nån anledning, kanske för att det är en jävla confederations cup och träning i någorlunda tävlingsformat. Större chans att dif själva eller elfsborg tar hem det.
Aik ser tuffa ut och skulle bajen krångla sig ur sin situation är de säkert också att räkna med

Jag ger dif minst 80% chans om både de och Elfsborg går vidare. OM vi klarar av att vinna vår grupp får vi bortaplan i en kvartsfinal, då ryker vi mot samtliga med nuvarande form oavsett. Så min dark horse förblir Kalmar men jag ser det som högst osannolikt.
Senast redigerad av Valvanto 2024-03-02 kl. 23:11.
Citera
2024-03-03, 01:05
Medlem
Citat:

Var det säsongen 22 han åkte ur Serie A med Spezia?
Citera
2024-03-03, 01:05
Medlem
Citat:
Vet inte riktigt hur oliver skulle kunna bli årets flopp då det är en spelare som kostat mindre än vad en genomsnittlig spelare gör i mff, det är bara en breddspelare i deras trupp.
Ekdal kan nog mycket väl bli årets flopp trots att de gått ut med att han inte ska vara särskilt dyr, även om det natjrligtvis ligger i båda parternas intressen att påstå det
Kostat mindre hurdå? Knappast i lön. Varför är det svårt förra säsongen floppade han i DIF nu är han i MFF dit han blev handplockad av sin förra tränare vilket talar emot att han värvades som breddspelare.
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Var det säsongen 22 han åkte ur Serie A med Spezia?
Säsongen 2022-2023 om det är det du menar, han spelade för övrigt 32 av 38 matcher med Spezia i ligan under den säsongen enligt wikipedia.
Senast redigerad av Geigerzehler 2024-03-03 kl. 01:09.
Citera
2024-03-03, 07:02
Medlem
a.Canis.Majoriss avatar
Citat:
Menar du att Berg var årets flopp förra året? 12 poäng på 25 matcher kan aldrig vara årets flopp.
Citera
2024-03-03, 07:56
Avslutad
Citat:
Kostat mindre hurdå? Knappast i lön. Varför är det svårt förra säsongen floppade han i DIF nu är han i MFF dit han blev handplockad av sin förra tränare vilket talar emot att han värvades som breddspelare.

Säsongen 2022-2023 om det är det du menar, han spelade för övrigt 32 av 38 matcher med Spezia i ligan under den säsongen enligt wikipedia.

Berg är som Swabulu skriver, en breddspelare, just nu petar han ingen på det mittfältet. Sedan är han inte heller förra årets flopp, han var väl under ett tag Djurgårdens främsta poängspelare ifall jag minns korrekt. Då kan man absolut inte vara en flopp.
Citera
2024-03-03, 08:20
Medlem
cokehyenas avatar
Årets flopp blir Inoussa och Häcken. En rekorddyr värvning till ett lag som totalt imploderat.

Tyvärr ska väl tilläggas.

Jag har inget emot Häcken* och vill gärna se rekorddyra svenska värvningar rosa. Dålig timing på den värvningen känns det som.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in