Citat:
Ursprungligen postat av
solenskiner120
Är det så svårt för dig att hålla dig till ämnet som är Fia och Family United och inte blanda in vad för politisk tillhörighet en användare här har? Inte ens relevant.

Du hoppar in och börjar försvara Fia och tycker synd om henne… Du kan knappast har suttit i någon längre live om du anser att soc hånskrattat och behandlat henne illa. Hon ringer som en galning och gapar och skriker. Kallar folk för dumma i huvudet, blockerar och falska anklagelser slängs höger och vänster. Så som hon beter sig förtjänar hon knappast att någon är trevlig tillbaka. Tänk de som sitter i olika receptioner eller växlar och ska ständigt bemöta otrevliga människor som ska läxa upp de om att de minsann gjort fel och berövat hennes barn. Dessa stackare har egentligen ingenting med saken att göra. De råka bara få ta emot hennes och många andras samtal. De som gjort utredningar och tagit beslut tar knappast emot hennes samtal. De vill nog i så liten mån som möjligt ha kontakt med Fia med tanke på hur lite samarbetsvillig hon visat sig vara.
Det går ju att lösa om hon samarbetar? Lägg ner hela kampanjen, alla anmälningar. Söka hjälp och ta emot den. Jobba på sig själv för att bli en bättre förälder. Det finns alla chanser i världen att förändra ens situation. Taktiken eller tillvägagångssättet hon använt har tagit henne längre från hennes barn men hon inser inte ens det själv. Nu kanske hon sabbat för all framtid att träffa dom. Hade jag sett min mamma och pappa suttit på TikTok och skrikit emot folk, skrikit och tjafsat med all personal osv hade jag nog också fått avsmak. Det finns fler än Fia som fått deras barn ifråntagen men inte spendera de all vakna tid att trakassera personerna som tog de. De har ett jobb och liv utanför och jag tror det är jätte viktigt att fokusera på andra saker. Hennes ilska hon går och bär på varje dag kommer bli hennes fall. Inte hälsosamt att gå runt och vara så arg på precis alla på hela jorden. Att misstänka alla för att vara korrupta och att alla som ifrågasätter henne skulle jobba för soc och spionera…Hon måste ta en paus och reflektera över vad hon håller på med

Lugn och fin. Jag bemötte nån liten dryg (blockad) tjej som skrev om sossar, tvångssterilisering och att hon åt med kniv och gaffel. Som man bemöter andra blir man själv bemött.
Nej, jag har aldrig suttit och ödslat tid i nån "live".
Ja, jag tycker synd om Fia. Hon lider av eskalerande psykisk ohälsa. Och av det jag hört så bemöts hon mycket illa.
Dom flesta i tråden skiter fullständigt i Fias barn utan det handlar om att få hata och sparka på Fia. Så sitter ni lives och njuter av att se henne agera ut, sen kastar ni er in här och kommenterar som små vesslor hur störd hon er.
Patetiska småkryp.
Sitter även karlar på youtube och sparkar in öppna dörrar och gör video efter video om Fia, Emelie Bumbi, Gräddrumpan och andra kvinnor som de hatar.
Jag äcklas av det.
Ni är ju en stor del till att detta fortgår och eskalerar hela tiden.
Jag stödjer inte FU oförblommerat. Dock är jag stark motståndare till Soc och anser att LVU måste reformeras totalt i grunden. Men det är väl off topic då detta är en skvallertråd om Fia.
Sen är det näsvist och naivt av dig att du tror att kan sitta och diktera hur en förälder som fått sina barn fråntagna bör agera. Det är högst individuellt.
Om samhället nu ska ta barn från föräldrar då får samhället räkna med såna som Fia och hantera det på bästa sätt. Och det vill jag mena har inte gjorts. Samhället måste gå halva vägen.
Fia har rätt i mycket av sin kritik men med stigande psykisk ohälsa blir den alltmer diffus och konspiratorisk . Och det är väl det ni är ute efter. Man ser ju hur upphetsade ni blir.