Citat:
Ursprungligen postat av
D33mon
Fair enough. Jag misstog dig för att vara en riddare åt "family united", vilket återspeglats i mina svar år dig.
Ja, alltså om man ska hålla sig till topic då. Vi svävade ju ut lite.
Jag står inte ut med att lyssna på Fia. Dels låter hon som en telefonsignal och hennes approach är bara FEL.
Hennes sidekick Sulle gör mer skada än nytta för henne.
På det stora hela skulle jag vilja säga att Fias kampanjande skadat mer än det gjort nytta.
Men jag ser bortom allt detta. Jag ser en förtvivlad mor som trots allt förlorat sina barn och för en kamp mot total övermakt. Man får bortse från domar hit och dit...Och inse att Fia redan ligger ner. Vill man hennes barn (många i tråden påstår att dom vill barnens bästa) väl så bidrar man inte till det genom att delta i en hatkampanj mot barnens biologiska mor. Det är inte sjysst. Det som vi skriver här kommer stå kvar om 10-20 år.
Så ... gällande Fia anser jag att samhället för att undvika allt detta rabalder och skit ändå på något sätt borde gå henne till mötes, eller åtminstone skenbart göra det. Allt för att undvika det som nu sker.
Jag hör ju i samtalen hur dom beter sig mot henne. För inte länge sen var det nån liten sockärring som hånskrattade åt henne. Gör man det är man på fel yrke. Då förstår man inte allvaret i det man gör i sitt yrke.
Det är skamligt att detta tillåts fortgå. Det MÅSTE gå att lösa.
Det enda positiva är att sockärringarnas beteende exponeras.
Fia är en produkt av en korrupt och havererad socialtjänst. Det var dom som skapade henne.