2024-03-02, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hetabengt
Fast nu diskuterade vi att barn under 15 ska få yttra sig.
Och de får de redan nu alldeles nyligen har Ms barn yttrat att han inte vill ha fysiskt umgänge utan bara per telefon och skype , Gs son vill också bara ha umgänge genom telefon
2024-03-02, 20:53
Medlem
hetabengts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Och de får de redan nu alldeles nyligen har Ms barn yttrat att han inte vill ha fysiskt umgänge utan bara per telefon och skype , Gs son vill också bara ha umgänge genom telefon

Tror jag förväxlar dig med Septemberlflicka som tycks ha lite innanför pannbenet.
Du verkar blåst. Du babblar om enskilda fall. Det är ointressant. Det säger ingenting.
Vi avslutar här. Nu missade du mello.
2024-03-02, 20:54
Avslutad
Citat:
Fia kallar honom det dock verkar det vara historia

Citat:
Ursprungligen postat av Girl-In-Black
För din kännedom är det pappan som är vårdnadshavare.

Det är en intressant historia. Jag har ingen aning om vad som stämmer men pappan ska alltså ha tilldömts vårdnaden. Palm berättade senast idag att mannen (utländsk härkomst) ska förekomma 38 gånger (? högt antal var det iaf) i straffregistret och varit kriminell och narkoman sedan han var barn. Palm berättade att hon blev gravid efter att de dejtat en vecka, sedan blev hon gravid igen ganska direkt efter att första barnet blev fött. Palm ska, om jag förstått det rätt, aldrig bott ihop med den kriminelle pundare som är far till hennes barn.

Ungefärlig summering: pappan är vårdnadshavare men han har inte boende och umgänge med barnen (?), Palm är fråntagen vårdnadshavarrollen och har inte heller rätt till boende och umgänge med barnen.

Överlag så är det mycket som låter märkligt när det gäller samtliga profiler som står bakom LVU-kampanjen, men utan att ha full insikt i ärendena är det omöjligt att ta ställning.
2024-03-02, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Det är en intressant historia. Jag har ingen aning om vad som stämmer men pappan ska alltså ha tilldömts vårdnaden. Palm berättade senast idag att mannen (utländsk härkomst) ska förekomma 38 gånger (? högt antal var det iaf) i straffregistret och varit kriminell och narkoman sedan han var barn. Palm berättade att hon blev gravid efter att de dejtat en vecka, sedan blev hon gravid igen ganska direkt efter att första barnet blev fött. Palm ska, om jag förstått det rätt, aldrig bott ihop med den kriminelle pundare som är far till hennes barn.

Ungefärlig summering: pappan är vårdnadshavare men han har inte boende och umgänge med barnen (?), Palm är fråntagen vårdnadshavarrollen och har inte heller rätt till boende och umgänge med barnen.

Överlag så är det mycket som låter märkligt när det gäller samtliga profiler som står bakom LVU-kampanjen, men utan att ha full insikt i ärendena är det omöjligt att ta ställning.
Pappan har mgänge även hans släkt har det sagts , pappan. Det som finns i hans register verkar vara drogrelaterat som att han haft droger på sig , snatterier och våldsamt motstånd .
Pappan bodde på boende för missbrukare när mamman hade relation med honom och trots det kunde hon inte undvika graviditeterna inte ens nr 2 trots att det redan då fanns kontakt med soc.
2024-03-02, 21:33
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Det paret lät sin katt självdö hemma eftersom de inte hade råd med veterinär och sedan försökte få ihop pengar till kremering för att kunna ha askan i urna , katten var den som i varenda live gick runt och jamade
Ja de har fått problem pga djurmisshandel innan så är inte förvånad, katten var enligt henne en älskad familjemedlem, behandlar de sina älskade familjemedlemmar så så är jag glad att barnen slipper dem 🤷🏻‍♀️
2024-03-02, 21:46
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Rubbad, korkad, obefintlig stubin, lättkränkt, aggressiv, kass kvinnosyn. Finns inte så mycket mer att säga. Ge honom inte uppmärksamhet.
Hela han är en röd flagga, pompös och beter sig som en fjortis.
Han säger att han inte skulle göra nåt olagligt men är lätt en sån som ska vara "riddare" och känner att han är tvungen att göra olagliga saker för att situationen kräver det. En riktig "tuffing".
2024-03-02, 21:52
Medlem
Citat:
Är det mig du menar?

Du får gärna citera mig då. Och du får gärna bemöta mig sakligt.

Nej, jag har inte svalt nåt narrativ från Family United. Jag kom innan dom, så att säga.
Dom har möjligen lånat lite av den kritik många riktat mot Soc / LVU i flera år.
Sen har dom lagt till en egen touch till det hela som inte riktigt passar mig.

Fair enough. Jag misstog dig för att vara en riddare åt "family united", vilket återspeglats i mina svar år dig.
2024-03-02, 22:11
Medlem
hetabengts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D33mon
Fair enough. Jag misstog dig för att vara en riddare åt "family united", vilket återspeglats i mina svar år dig.

Ja, alltså om man ska hålla sig till topic då. Vi svävade ju ut lite.
Jag står inte ut med att lyssna på Fia. Dels låter hon som en telefonsignal och hennes approach är bara FEL.
Hennes sidekick Sulle gör mer skada än nytta för henne.

På det stora hela skulle jag vilja säga att Fias kampanjande skadat mer än det gjort nytta.

Men jag ser bortom allt detta. Jag ser en förtvivlad mor som trots allt förlorat sina barn och för en kamp mot total övermakt. Man får bortse från domar hit och dit...Och inse att Fia redan ligger ner. Vill man hennes barn (många i tråden påstår att dom vill barnens bästa) väl så bidrar man inte till det genom att delta i en hatkampanj mot barnens biologiska mor. Det är inte sjysst. Det som vi skriver här kommer stå kvar om 10-20 år.
Så ... gällande Fia anser jag att samhället för att undvika allt detta rabalder och skit ändå på något sätt borde gå henne till mötes, eller åtminstone skenbart göra det. Allt för att undvika det som nu sker.
Jag hör ju i samtalen hur dom beter sig mot henne. För inte länge sen var det nån liten sockärring som hånskrattade åt henne. Gör man det är man på fel yrke. Då förstår man inte allvaret i det man gör i sitt yrke.

Det är skamligt att detta tillåts fortgå. Det MÅSTE gå att lösa.
Det enda positiva är att sockärringarnas beteende exponeras.

Fia är en produkt av en korrupt och havererad socialtjänst. Det var dom som skapade henne.
Senast redigerad av hetabengt 2024-03-02 kl. 22:14.
2024-03-02, 22:19
Medlem
Citat:
Jag står inte ut med att lyssna på Fia. Dels låter hon som en telefonsignal och hennes approach är bara FEL.

På det stora hela skulle jag vilja säga att Fias kampanjande skadat mer än det gjort nytta.

Men jag ser bortom allt detta. Jag ser en förtvivlad mor som trots allt förlorat sina barn och för en kamp mot total övermakt. Man får bortse från domar hit och dit...Och inse att Fia redan ligger ner. Vill man hennes barn (många i tråden påstår att dom vill barnens bästa) väl så bidrar man inte till det genom att delta i en hatkampanj mot barnens biologiska mor. Det är inte sjysst. Det som vi skriver här kommer stå kvar om 10-20 år.
Så ... gällande Fia anser jag att samhället för att undvika allt detta rabalder och skit ändå på något sätt borde gå henne till mötes, eller åtminstone skenbart göra det. Allt för att undvika det som nu sker.
Jag hör ju i samtalen hur dom beter sig mot henne. För inte länge sen var det nån liten sockärring som hånskrattade åt henne. Gör man det är man på fel yrke. Då förstår man inte allvaret i det man gör i sitt yrke.

Det enda positiva är sockärringarnas beteende exponeras.

Fia är en produkt av en korrupt och havererad socialtjänst. Det var dom som skapade henne.
Myndigheter har ju gått henne till mötes mängder av gånger , hon har fått möten flera gånger bland annat på ivo , hon har haft umgängen och tom fått ta med sig andra personer som hennes mamma ,.
Hon har haft med sig olika personer på möten med soc mm , inget av detta har dugt för hon vill utredas tillsammans med barnen av utomstående experter antingen hemma hos sig själv eller på utredningshem, hon vill att utredning om henne ska granskas av revisorer och att lögner ska raderas ..
2024-03-02, 22:21
Medlem
hetabengts avatar
Citat:
Myndigheter har ju gått henne till mötes mängder av gånger , hon har fått möten flera gånger bland annat på ivo , hon har haft umgängen och tom fått ta med sig andra personer som hennes mamma ,.
Hon har haft med sig olika personer på möten med soc mm , inget av detta har dugt för hon vill utredas tillsammans med barnen av utomstående experter antingen hemma hos sig själv eller på utredningshem, hon vill att utredning om henne ska granskas av revisorer och att lögner ska raderas ..

Ja, utomstående experter vore en självklarhet i varenda LVU-fall.
2024-03-02, 22:43
Avslutad
Citat:

Det enda positiva är att sockärringarnas beteende exponeras.

Men lägg av ditt j-a klappmongo.

Sofia Palm var komplett olämplig som förälder redan innan hon fick barn. Hon gick liksom och la sig med en vilt främmande pundare från en t-central och satte på kuppen inte bara ett utan två oskyldiga barn till världen med en ytterst osäker och otrygg framtid. Hon är en sån som skulle tvångssteriliserats redan vid 14 års ålder om sossarna fått fortsätta med sina vanor på 60talet.

Alla med ens i närheten av normalbegåvning behöver bara lyssna i 10 minuter på henne för att fatta att hon är helt borta i tokmoset och det är inget som kommit pga LVUn utan det fanns där från början.

Alla EVENTUELLT vettiga argument du har mot soc omkullkastas i samma sekund som du säger att Palm borde få tillbaka några barn. Du är bortgjord och håll nu käft.

Citat:
Soc påstår att dom ska göra allt för att barn ska kunna återförenas med sina föräldrar.
Det gör dom INTE i Sofias fall. Tvärtom.

Och det tackar alla vi med fler än två fungerande hjärnceller gudarna för. Nu har barnen kanske en chans att bli fungerande individer. Jag sätter dock inga pengar på det då psykiska sjukdomar är ärftliga.
Senast redigerad av Lailatjej 2024-03-02 kl. 22:47.
2024-03-02, 23:06
Avslutad
Citat:
Men det du skickade var enbart rappakalja med smileys och skit. Vad kan jag förväntas svara?
Du inledde med att kalla mig klappmongo och du förväntar dig ett utförligt debattsvar. Vad debatterade du ens?

Att du ätit middag med kniv och gaffel är ju jättebra jobbat av dig! Hoppas du får all hjälp och det stöd som du förtjänar.

Du är bäst. Kram.

Jag föreslår att du bemöter mitt totala punkterande av din trovärdighet som normalbegåvad efter att du deklarerat Sofia Palm som lämplig vårdnadshavare istället för att tramsa. Men det vet vi ju båda att du inte kan. Smiley just for you:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in