2024-03-03, 00:55
Medlem
Werner.Sombarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Har du någon kvalificerad gissning om när Ukraina blir krossat? Som det är nu pågår livet relativt som vanligt i större delen av landet.

Ett djupt hat mot Ryssland givetvis, men folk går och jobbar och studerar. Går på bio och caféer, vanliga okrossade grejer.

När jag säger "krossas" så menar jag att Ukraina som nuvarande statsbildning kommer upphöra. När då? Ge kriget ett år eller två så tror jag vi är vid faktum.
Citera
2024-03-03, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Werner.Sombart
Ni ukrainadårar har fortfarande inte förstått hur många män som Ukraina förlorar varje dag i strid mot ryssen.

Det är en tragedi, och ni är sjuka människor.
Förklara för mig igen varför ukrainare dödas på sin egen mark? Och varför det inte är ryssens fel.
Citera
2024-03-03, 00:56
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
För varje dag som går så blir Ryssland mer och mer självförsörjande och när kriget väl är över så kommer det välla in mycket pengar till Ryssland från investerare..

Vem vågar investera i Ryssland? Putin vaknar på fel sida en dag och hela ens verksamhet är plötsligt förstatligad. Hejdå investeringen!
Citera
2024-03-03, 01:01
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Werner.Sombart
När jag säger "krossas" så menar jag att Ukraina som nuvarande statsbildning kommer upphöra. När då? Ge kriget ett år eller två så tror jag vi är vid faktum.

Ja det är väl att krossas. Men än så länge kontrollerar Ryssland inte ens de ’evigt ryska’ områdena Putin utropade för åratal sen.
Citera
2024-03-03, 01:02
Medlem
Citat:
Vem vågar investera i Ryssland?
Folk som tidigare tjänat bra med pengar på Ryssland, riskkapitalister, ryssar i Dubai m.fl.
Citera
2024-03-03, 01:05
Medlem
HejaFinlands avatar
En som överlevde massakern jag la upp en video på tidigare går därifrån men blir jagad en liten kamikaze-drönare som spränger honom.

https://twitter.com/Rinegati/status/1763984713469821321
Citera
2024-03-03, 01:07
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja det är ju klart att stridigheter inom Ryssland kan påverka kriget i Ukraina om de blir tillräckligt stora. Helt klart intressant att följa och även de närliggande Dagestan och Tjetjenien.

Jag hittade dom här artiklarna

https://bnnbreaking.com/courts-law/law/fierce-clash-in-karabulak-law-enforcement-combat-militants-amid-counter-terrorist-operation
Citat:
The situation in Karabulak escalated rapidly, with reports of gunfire and explosions piercing the calm of the town. Special agents from the Russian Federal Security Service (FSB) were deployed to confront what were believed to be Islamic State militants, planning a terrorist attack. The introduction of the counter-terrorist operation, as reported by TASS, underscores the gravity of the threat posed by these militants, not just to Karabulak but to the broader region of Ingushetia.

Jag trodde att Kadyrov hade ordning på nötterna i den regionen, men kanske inte.

https://kyivindependent.com/russian-media-fighting-breaks-out-in-russias-ingushetia-republic/
Citat:
Russian security forces are engaged in armed conflict with alleged militants in the town of Karabulak in the Ingushetia republic, according to the Russian news source Baza.

Eyewitnesses reported that the firefight involved grenade launchers and automatic weapons, but that the shooting has died down.
Citera
2024-03-03, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Nato - med britterna i spetsen - verkar satsa hårt på att beväpna Moldavien och få dem att attackera Transnistrien, givetvis i syfte att binda upp ryska styrkor och hindra dem från att ta Odessa. Skulle inte förvåna mig om det stora ryska artilleri-ammunitionslagret i Cobasna går i luften rätt snart. Kommer bli en rejäl smäll, oavsett vem som spränger det...

Vore betydligt smidigare om Ukraina gick in och tog hand om vapendepån.
Win win
Moldavien blir säkrare och Ukrainas akuta vapenbrist kanske skulle lindras.
De Transnitsrier som fortfarande vill tillhöra ryzzland kan bussas till ”hemlandet”.
Citera
2024-03-03, 01:17
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Folk som tidigare tjänat bra med pengar på Ryssland, riskkapitalister, ryssar i Dubai m.fl.

Samma personer som är belagda med sanktioner och fått sina tillgångar låsta, troligen förverkade här i väst?

Men t.o.m. du inser att västföretqg känner sig omotivera att återvända till Ryssland? Även efter att sanktioner lyfts, och om Ukraina ’krossas’ som du vill lär de inte lyftas på bra länge

Förresten, var i Ryssland hittar man den där ’goda levnadsstandarden’? I Kreml eller?
Citera
2024-03-03, 01:19
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Nato - med britterna i spetsen - verkar satsa hårt på att beväpna Moldavien och få dem att attackera Transnistrien, givetvis i syfte att binda upp ryska styrkor och hindra dem från att ta Odessa. Skulle inte förvåna mig om det stora ryska artilleri-ammunitionslagret i Cobasna går i luften rätt snart. Kommer bli en rejäl smäll, oavsett vem som spränger det...

De ryska styrkorna: 1500 lokalt rekryterade personer. Heja
Citera
2024-03-03, 01:20
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Vore betydligt smidigare om Ukraina gick in och tog hand om vapendepån.

Problemet är att den vapendepån är fylld av gammalt sovjetskrot, det är en större miljörisk än en militär risk.

https://twitter.com/sentdefender/status/1630345489278173185
Citat:
The Cobasna Ammunition Depot itself is the Largest Arms Depot in Eastern Europe and contains up to 20,000 tons of Soviet-Era Arms and Munitions with reports done by the Moldavian Academy of Science stating that if the Depot was destroyed the explosion could be the size of the Atomic Bombs dropped on both Hiroshima and Nagasaki.

Men om man nu skulle spela djävulens advokat, det skulle verkligen vara synd om någon flög in en drönare där och slog ut hela garnisonen.
Citera
2024-03-03, 01:21
Medlem
Citat:
Samma personer som är belagda med sanktioner och fått sina tillgångar låsta, troligen förverkade här i väst?
Nej inte nödvändigtvis! Kapital strömmar alltid mot bra investeringar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in