2024-03-03, 00:23
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
"FSB" mot "terrorister" i vilken del av Ryssland? Till och börja med så undrar jag över vem som är polis och terrorist här..

https://en.wikipedia.org/wiki/Karabulak,_Republic_of_Ingushetia

Dags att läsa på om Ramzan Kadyrov och hans klaner antar jag
Ja det är ju klart att stridigheter inom Ryssland kan påverka kriget i Ukraina om de blir tillräckligt stora. Helt klart intressant att följa och även de närliggande Dagestan och Tjetjenien.
Citera
2024-03-03, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ja, jag misstänker även att förädlade petroleum-produkter ifrån ryssland kommer nog in utan större problem till Eu även, då med omvägar. Har nog reagerat i vinter att bensinpriset är lite lägre..

Får se om min teori stämmer på det, i.o.m att Putin har ju satt ett temporärt "stopp" på den exporten. Det borde märkas inom 1-2 månader.

Sist borde man ju även se på hur mycket exporten ifrån Eu har ökat till -stan länderna och Turkiet. Finns nog en viss korrelation om hur mycket exporten till Ryssland har minskat.., misstänker jag.

"Pengar luktar inte"

Poängen är att ryzzfan ska fortsätta att leverera olja och gas men inte tjäna pengar på det. Därav 60$ taket på olja.
Oljevolymen behövs på världsmarknaden men man vill att ryzzfan inte tjänar stora pengar på det
Citera
2024-03-03, 00:33
Medlem
Razamatazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Werner.Sombart
Och ändå så vinner ryssen. Dags nyktra till nu.

Oavsett hur det går på slagfältet har putler sett till att hela Ryssland blivit förlorare. Landet faller isär inifrån, allt satsas på kriget så infrastruktur och välstånd får stryka på foten rejält. I Ryssland finns inga vinnare på kriget, utom möjligen herr Putler själv som ser det som sin livförsäkring att hålla igång kriget så länge som möjligt för att avleda att den stora massan ska förstå hur jävla usel han är och hur han kört landet i botten.
Citera
2024-03-03, 00:36
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ni ukrainadårar har fortfarande inte förstått hur många män som Ukraina förlorar varje dag i strid mot ryssen.

Det är en tragedi, och ni är sjuka människor.

Jaha ska de ge upp istället och bli ryska slavar?!

Tror hellre de dör för ett fritt Ukraina utan ryska orcher!
Citera
2024-03-03, 00:39
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Det är så härligt att se dessa terrorister plågas till döds, ser ju hur de brinner, vackert. Men jag tycker sprängverkan är lite mager gällande drönare, har du koll på sådant? Hur mycket sprängkraft/ spridning / skada, kan man få ut på ungefär 5 kg ?

När jag tittar på den igen så tror jag alla är automatkanon i första halvan och sedan är det några enskilda men större sprängningar som är drönare i andra halvan.
Citera
2024-03-03, 00:40
Medlem
Werner.Sombarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razamataz
Oavsett hur det går på slagfältet har putler sett till att hela Ryssland blivit förlorare. Landet faller isär inifrån, allt satsas på kriget så infrastruktur och välstånd får stryka på foten rejält. I Ryssland finns inga vinnare på kriget, utom möjligen herr Putler själv som ser det som sin livförsäkring att hålla igång kriget så länge som möjligt för att avleda att den stora massan ska förstå hur jävla usel han är och hur han kört landet i botten.

Jag håller inte med om den analysen. Jag tror Ryssland kommer gå stärkt ur den här krisen förutsatt att de krossar Ukraina och USAs planer att inlemma Ukraina i deras "säkerhetsstruktur".

Hur det än kommer gå kommer Ukraina krossas. Så går det när man blir verktyg för USA.
Citera
2024-03-03, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razamataz
Oavsett hur det går på slagfältet har putler sett till att hela Ryssland blivit förlorare. Landet faller isär inifrån, allt satsas på kriget så infrastruktur och välstånd får stryka på foten rejält.
För varje dag som går så blir Ryssland mer och mer självförsörjande och när kriget väl är över så kommer det välla in mycket pengar till Ryssland från investerare..
Citera
2024-03-03, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Nato kommer aldrig någonsin att ge sig på Ryssland av den anledningen att Nato är inte en sådan organisation som har mandat att göra det.
Det är ju alldeles tvärtom om du läser på lite, så är ju Nato livrädda för att Ryssland ska attackera dom som organisation för dom vet att dom inte har en chans mot de vapen som Ryssland har. Men du läser antagligen ingenting om det som skrivs om detta, istället hittar du på lite hur som helst som passar dig bäst.

Ännu en som får mig att tänka på historien med nunnan som blev intervjuad och tillfrågades om vad dom kallade ett manligt könsorgan, hon sade legenden, alla har hört talas om den men ingen har sett den.
Dessa fantastiska ryska vapen som jag har levt med hotet ifrån under hela mitt liv. Ryssarna har alltid haft kapaciteten att köra över vilket land som helst enligt deras uppgifter.
Sedan kom en amerikansk president och visade upp vad dom hade och det ryska korthuset rasade ihop.
Efter att ha slickat såren en tid så kommer en ny rysk tsar som skall visa var skåpet skall stå. Resultatet blev ju att legenden bara var ett skrumpet bihang i stort sett utan praktisk funktion.

Kan ni specificera och kanske visa upp något av dessa supervapen som inte bara far som en häxpipa i luften och nästan spränger dom själva i luften.
Citera
2024-03-03, 00:49
Avstängd
Citat:
Ni ukrainadårar har fortfarande inte förstått hur många män som Ukraina förlorar varje dag i strid mot ryssen.

Det är en tragedi, och ni är sjuka människor.

Nja, sjuka människor är svin som du som aktivt står på ryssjävlarnas sida.

Samtliga analyser (utom pissryssens dito) pekar även på att Ryssland förlorar långt fler soldater än Ukraina.
Citera
2024-03-03, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Men vad i helvete. Totalt 3 plan idag alltså?

Har ryssarna slut på professionella piloter? Är det Wagner eller annan kanonmat som flyger?

Hur förmår de piloterna att fortsätta med sina självmordsuppdrag? Finns det flygande spärrtrupper?

Fick förklarat för mig av en person här på forumet att ryzzfan hade fått ordning på sitt luftvärn.
Nu ska dom bara lära sig skilja på ryzka och Ukrainska föremål 🙃
Citera
2024-03-03, 00:52
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag håller inte med om den analysen. Jag tror Ryssland kommer gå stärkt ur den här krisen förutsatt att de krossar Ukraina och USAs planer att inlemma Ukraina i deras "säkerhetsstruktur".

Hur det än kommer gå kommer Ukraina krossas. Så går det när man blir verktyg för USA.

Har du någon kvalificerad gissning om när Ukraina blir krossat? Som det är nu pågår livet relativt som vanligt i större delen av landet.

Ett djupt hat mot Ryssland givetvis, men folk går och jobbar och studerar. Går på bio och caféer, vanliga okrossade grejer.
Citera
2024-03-03, 00:52
Medlem
snake65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
För varje dag som går så blir Ryssland mer och mer självförsörjande och när kriget väl är över så kommer det välla in mycket pengar till Ryssland från investerare..
Var skulle dom investerarna komma ifrån? Nordkorea eller iran? Mycket penning starka länder eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in