2024-03-03, 00:02
Medlem
Werner.Sombarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Su-57 är ett liknande wounderwaffen som Armata. Mycket snack om det men ingen har synts till. Dom väntar kanske i hundratal i Uralbergen som allt annat waporware ryssarna producerar.

Ryssen kommer aldrig våga riskera Su-57 det skulle bli pinsamt för Putin när den skjuts ner och gräver ett dyrt dike på nån åker.

Vi får se helt enkelt. Jag tycker det blir alltmer tydligt att ni ukrainadårar underskattat ryssens förmåga.
Citera
2024-03-03, 00:06
Medlem
Razamatazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Du gör misstaget att tro att det finns en god och ond sida i detta. Ukraina är inget oskyldigt offer och Ryssland är inte en godhjärtad härskare. De är samma skit. Fredsförhandlingar är enda vägen för att skona både ryssar och ukrainare. Ukraina har redan en skitregim, det spelar ingen roll om Zelensky eller Putin styr skiten. Man tar inte sida när två idioter slåss.

Nej, det går inte att säga att de är samma skit. Ryssland har en galen ledare som hellre satsar allt på att invadera ett grannland (och motiverar det hela med lögner) istället för att bygga upp välfärden i det egna landet. Det är inte Ukraina som invaderat Ryssland.
Citera
2024-03-03, 00:06
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Var inte det planet på tapeten på flygtwitter för något år sedan? Vill minnas att jag läste någonting av en tekniker som inte tyckte om nitningarna.

Jag läste om planet nu på Wikipedia. De levererades först i december 2020 till ryska militären och de skall ha en enhet med 24 stycken 2025. Så de är ganska okända, men vet nog inte hur bra de är. De är de första "stealth"-planen Ryssland gör så jag tror de skall vara av samma klass som USAs F35.
Det finns rykten att de redan använts i Ukraina men inte bekräftats
Citera
2024-03-03, 00:08
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Werner.Sombart
Vi får se helt enkelt. Jag tycker det blir alltmer tydligt att ni ukrainadårar underskattat ryssens förmåga.

De är ingenting jämfört med den fundamentala felkalkylen Putin gjorde den 24februari 2022. Dom hade segerparaduniformer med sig i den historiska kolonnen som bombades bort utanför Kyiv.
Citera
2024-03-03, 00:09
Medlem
Citat:

Snarare tvärtom. Vi har alltför länge överskattat Ryssland. Det är först nu vi inser att världens största/näst största krigsmakt var en potemkinkuliss. Bara rysstroll och hjon som du som tror på NWO och allehanda konspirationsteorier som fortfarande inte fattat det.
Citera
2024-03-03, 00:10
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Snarare så är det väl tvärtom. Ryssen är ju bombad sönder och samman i Ukraina och rysk vapenexport är slagen i spillror bokstavligt talat. Ryssen tigger ju för helsike vapen av pajasländer som NK och Iran. Ryssen har visat sig vara ett militärt skämt och vi är många som blev lurade under vår värnplikt!!. Sovjet och även Ryssland på 1990-talet var ju världens största exportör av vapen. Och nu är den ju nästan nollad för helsike. Inse nu att puckot Putain har kört Ryssland totalt i botten. Citerar Hitler från bunkern nu "der krieg ist verloren" haha.
Citera
2024-03-03, 00:11
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Vi får helt enkelt konstatera att ryssarna katastrofalt överskattat sin egen förmåga. Märktes tydligt utanför Kyiv flr två år sen, och kontinuerligt på Svarta havet.

Hela världen har fått en ny syn på Rysslands kapacitet.
Citera
2024-03-03, 00:13
Medlem
Werner.Sombarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Snarare så är det väl tvärtom. Ryssen är ju bombad sönder och samman i Ukraina och rysk vapenexport är slagen i spillror bokstavligt talat. Ryssen tigger ju för helsike vapen av pajasländer som NK och Iran. Ryssen har visat sig vara ett militärt skämt och vi är många som blev lurade under vår värnplikt!!. Sovjet och även Ryssland på 1990-talet var ju världens största exportör av vapen. Och nu är den ju nästan nollad för helsike. Inse nu att puckot Putain har kört Ryssland totalt i botten. Citerar Hitler från bunkern nu "der krieg ist verloren" haha.

Ändå vinner ryssen i Ukraina.
Citera
2024-03-03, 00:14
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Lägger in denna som en nyhet här även om det verkar handla om "terrorister" och inte militär. Rätt tung eldstrid har hållit på hela kvällen i Ingushien mellan rysk polis och terrorister.

"FSB" mot "terrorister" i vilken del av Ryssland? Till och börja med så undrar jag över vem som är polis och terrorist här..

https://en.wikipedia.org/wiki/Karabulak,_Republic_of_Ingushetia
Citat:
In the 1990s, the town's population more than tripled, because of an influx of refugees from neighboring Chechnya.

Dags att läsa på om Ramzan Kadyrov och hans klaner antar jag
Citera
2024-03-03, 00:15
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Gör de? De kontrollerar inte ens hela det område de påstår är evigt ryska. Ryska flottan vågar sig inte ut på Svarta havet.
Citera
2024-03-03, 00:16
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Nåja, det enda man har underskattat Rysslands förmåga är :

-Putins tjat om kärnvapen..
-Peskovs tjat om kärnvapen..
-Mededevs tjat om kärnvapen..
-+säkert några andra ryssars tjat om kärnvapen..

"Big boys"
Citera
2024-03-03, 00:17
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Röda Armén fick stryk i Kyiv, Chernihiv, Sumy och Kharkiv region. Ryssen blev utkörd från halva Kherson region också, halva återstår. Vem minns inte tex slaget om Izyum! Eller Trostianets!! Rysk militär och vapen är utskrattade över hela världen. Var vinner ryssen menar du? Att ryssen efter 2 års bombningar lyckades inta grushögen Avdiivka?? Ryssen lyckas fortfarande hålla några kilometer mark i östra och södra Ukraina men de lär åka ut därifrån också.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2024-03-03 kl. 00:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in