2024-03-02, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Du är inte ensam i dina upplevelser. Så varför uppmuntrar du det?

Vart har jag uppmuntrat det?

Det enda jag sa kanske bäst att man gör abort när mannen inte finns där då det kan skada en för livet
Citera
2024-03-02, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fadde1989
Jag har sovit det mesta under veckan, sömnen medförde inte så mycket. Känner mig inte utvilad trots att jag varit hemma. Tankarna gör mig utmattad.

Hade liknande känslor för mer än 10 år sen kanske, det känns som kris på kris. Jag vet alla människor lever igenom något tufft och nån dag kommer man förbi det jobbiga, men det måste vara sååå långt bort. Det här är saker som jag inte kan ångra nu, nu måste jag leva igenom det. Orkar man leva?

Det är känslor ja, men känslorna har tagit över mitt psyke, finns ingen facit på hur man ska hantera känslorna?

Mord.. det känns väldigt starkt uttalat.
Jag är redan förtvivlad och jag vet inte nu vad som var rätt i beslutet.

Jag spenderade många år med fel man, han lovade framtid och andra saker, men sen ville han flytta utomlands och satsa på karriären där och det kom så plötsligt, jag glömdes bort. Jag ångrar att han blev min sambo. Jag älskar honom, men han har förstört mitt liv, han har inte varit ärlig i vår relation.
Vad hindrade dig att följa med då? Klart han vill göra karriär, inget en kvinna och ett barn stoppar.
Citera
2024-03-02, 14:45
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Jag har ångest, är väldigt skör och nere just nu.
Jag känner att jag har tagit hem priset för att vara den mest misslyckade kvinnan på planeten.

I måndags gjorde man abort, relationen efter 8 år med sambon avslutades ( det har varit lite fram och tillbaka med vår relation) och jag har aldrig känt mig så här tom. Jag har stängt in mig hemma och vet inte hur jag ska hantera nästkommande dagarna som väntar mig runt hörnan och jag är livrädd hur alla i min närhet ska se på mig. Jag är 32 år och känner mig någonstans okvinnlig, vet ej varför jag känner så.
Det är en stor sorg att mitt liv har gått under och att öppna nytt kapitel i livet känns långt bort.

Vad ska jag göra och tänka för kunna överleva natten?
Men så jävla dåligt psyke så du bryter ihop för livets motgångar, så kan du ju vara glad att du inte blev förälder
Citera
2024-03-02, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Vart har jag uppmuntrat det?

Det enda jag sa kanske bäst att man gör abort när mannen inte finns där då det kan skada en för livet

Så varför frågar du varför hon gjorde abort? Det borde varit självklart.
Citera
2024-03-02, 15:11
Medlem
JunkerWolands avatar
Stackars barnamördare.
Citera
2024-03-02, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Så varför frågar du varför hon gjorde abort? Det borde varit självklart.

Nej det är inte självklart för mig cp skadade fanskap du lägger ord som jag aldrig sagt och sen säger det ska vara självklart att jag ska veta varför en kvinna gjorde abort

Dra åt helvete
Citera
2024-03-02, 17:04
Medlem
Tervulls avatar
Du kan inte göra så mycket. Sörj dina förluster och acceptera att du mår dåligt just nu. Försök ändå gå ut och gå en timme om dagen och träffa någon vän som du litar på. Det värsta man kan göra är att tro att sorg försvinner över en natt. Det är en process i olika steg.
Citera
2024-03-02, 17:47
Medlem
exoticspices avatar
.
Senast redigerad av exoticspice 2024-03-02 kl. 18:41.
Citera
2024-03-02, 19:11
Medlem
kyrkstockens avatar
Gör som Gudrun Schyman och Birgitta Olsson. Bli feminist och ta ut all din frustration på det manliga släktet. Kanske är du förskolelärare och kan misshandla någon liten pojke när ingen ser på.

Är det inte egentligen alla mäns fel att du befinner dig i sitsen du gör?
Citera
2024-03-02, 19:59
Medlem
Citat:
Jag och exet nu då hade olika värderingar och mål i livet så vi skildes åt, hade inte passat att ha barn med honom.
Det här är inte skäl för abort, det är skäl för att inte bli gravid. Varför hade du oskyddat sex om du inte ville ha barn? Det hade gått alldeles utmärkt att föda barnet. Det är därför du mår dåligt, du vet innerst inne att det var fel. Ännu ett barn som aldrig fick leva. Ännu en pinne i den svarta statistisken som visar att den farligaste platsen för ett barn att befinna sig på, är en kvinnas livmoder.

Gör aldrig om det där!
Citera
2024-03-02, 20:28
Medlem
exoticspices avatar
Jag har tänkt mycket på TS situation och tänkt skriva några tröstande ord, men efter att ha tittat på trådhistoriken förstår jag inte riktigt hur årtalen hänger ihop med denna trådstart.

Om TS nyligen har blivit lämnad av sin sambo efter 8 års sammanboende borde de varit sambo från 2017 vilket inte stämmer om man ser hur tidslinjen ser ut.

2024 TS blir gravid och lämnad av sin sambo.
2021 TS vill skriva till ex för ny kontakt.
2020 TS och make går skilda vägar.
2018 bröllop med sambo.
2013 hade TS pojkvän.
2012 TS var sambo.

Är pojkvän, sambo, make och ex samma person som TS har haft ett på och av förhållande med sedan 2012, i 12 år.
Citera
2024-03-02, 23:37
Medlem
calvinclowns avatar
Detta är en anledning till varför man vill hindra abort. Jag säger inte att vi ska förbjuda abort men vi måste faktiskt förstå varför förslaget finns och inte bara hata konservativa såsom Trump.

Börja med att sluta grubbla och gå vidare. Många män eller alla jag känner vill inte ha ensamstående mammor. Oftast endast om de själva har barn eller inte vill ha egna. Se så gå vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in