2024-03-02, 23:25
Medlem
Sgt.Blands avatar
Visserligen är det lördag men nu har det raderats rätt så mycket trams. Om det fortsätter så blir det varningar.

/Mod
Citera
2024-03-02, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Du verkar ha gått på offantligt väldigt mycket propaganda. Vilket man nog måste ha gjort för att ens frukta att Ryssland skulle ta sig till Sverige och våldföra sig på en!
Ryssland och Ukraina har haft en längre konflikt innan detta vansinne bröt ut. Att tror att Ryssland har några direkta planer på att invadera västländer är näst intill sinnessjukt. Vapenindustrin tackar och bockar dock för denna sinnessjukdom som drabbat alltför många. De gör ju tack vare detta nu rekordvinster!

Vadå längre konflikt? Du menar perioden 22 februari 2014 till 18 mars 2014, antar jag. Själv betraktar jag inte en knapp månad som en så lång period att det sägas vara en "längre konflikt". Om du avser perioden efter 18 mars 2014 så har det naturligtvis rått konflikt den perioden. Men vilket land tror du skulle vilja upprätthålla vänskapliga relationer med en stat som annekterar det egna landets områden? Tror du att vänskapen mellan Sverige och Danmark skulle bestå efter det att Danmark besatt och annekterat Skåne?
Senast redigerad av Auric 2024-03-02 kl. 23:38.
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Folk har köpt västpropagandan rakt av! Sjukt pinsamt av Sverige att ha så vinklade och partiska militära "experter" som Paasikivi..
Du å andra sidan har inte köpt någon rysspropaganda. Både du och jag vet att Rysslands agerande är fel och kriminellt. Av någon anledning gör du dig till ett ganska plumpt och primitivt (läs dum i huvudet) verktyg för en kriminell diktator som är ute på rövarstråt.
Citera
Medlem
Nu när det är på tal i flera länder att kanske skicka trupper till Ukraina vill jag förutspå en sak om framtiden som jag hoppas att jag har fel om, för jag skulle gärna vilja se en ändring av den svenska attityden när det kommer till just handlingskraft.

Sverige kommer vara det sista landet som skickar trupper till Ukraina. Kanske blir det till och med så att man blir det enda landet i NATO/EU som inte skickar någon alls.

Jag skulle gärna vilja tvätta bort stämplingen vi är "cucks" men jag tror tyvärr att det inte kommer ske.

Bara om man läser åsikterna här ser man klart och tydligt att man antingen tycker det är en jättedålig idé eller inte vill prata om det överhuvudtaget.
Citera
2024-03-02, 23:27
Medlem
Werner.Sombarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Och av det följer att Ukrainarna borde ge upp. Du tror inte vi har hört det här sedan starten på kriget?

Jag tror att juden i Kiev och hans regim kommer fortsätta offra ukrainare tills ryssen står utanför Kiev. Det kostar inget för ledarskiktet att offra ukrainska bönder.
Citera
2024-03-02, 23:27
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Hur vet vi det?Stämmer det du skriver så borde ju Ukrainarna ha vunnit tillbaka mer mark!
Jag skrev iof i samma inlägg att Ukraina har ammobrist. Ryssland vinner mark genom att ha mer av allt, manskap, glidbomber etc men det är inga supervapen.
Citera
2024-03-02, 23:30
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Werner.Sombart
Jag tror att juden i Kiev och hans regim kommer fortsätta offra ukrainare tills ryssen står utanför Kiev. Det kostar inget för ledarskiktet att offra ukrainska bönder.
Låter mer som en beskrivning av tsar Putler. Nu vet jag inte var i världen du sitter och häckar men jag utgår från att du (om du vore svensk) skulle fly fort som möjligt om det blev krig alt dra ner byxorna och få det överstökat eftersom du tycker det är besynnerligt att en nation gör heroiskt motstånd mot en inkräktare.
Citera
2024-03-02, 23:30
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:

Du menar som ryssarna försökte inta Kiev och misslyckades spektakulärt? Jo, vi är rätt så många som har noterat det.
Citera
2024-03-02, 23:31
Medlem
kralgars avatar
Citat:

Och mr nazze-putte offrar inte ryzzar i drivor eller ?
Citera
2024-03-02, 23:31
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ocuckad
Du svarar ju något helt annat?

Enkel fråga: är du för eller emot att Sverige skickar trupper?

(FB) Västerländska trupper kan sändas till Ukraina, säger Frankrike och Slovakien
Citera
2024-03-02, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Jag skrev iof i samma inlägg att Ukraina har ammobrist. Ryssland vinner mark genom att ha mer av allt, manskap, glidbomber etc men det är inga supervapen.
Fast Ukrainarna hade ju ingen ammobrist och massvis av "överlägsna" västvapen när de drog igång sin i det store extremt misslyckade motoffesniv!
Citera
2024-03-02, 23:36
Avstängd
Citat:

O Llll/CopyCathitler i Krim ser till att inga av hans undersåtar i Ukraina dör eller skadas - han är ju sååå
jävla juste jämfört med Juden i Kiev -

PS hur mycket har Lillhitler varit vid fronten jämfört med Juden i Kiev??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in