2024-02-08, 10:51
Medlem
Reimers avatar
Kenneth Greggs uppdatering, Avdviikva är nog tyvärr förlorat men till ett högt pris för ryssarna i förluster.

Citat:
Vid fronterna är det endast Avdiivka som har väsentliga förändringar och tyvärr till det sämre för oss. På den norra sidan har turisterna gått över järnvägslinjen och tagit 2 kvarter. Detta sätter press på oss att få dem tillbaka över järnvägen eller annars har vi stationära urbana strider på denna sida. Ifall de även i söder skulle nå stadsgränsen blir situationen ohållbar angående förhållandet döda soldater.

https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440
Citera
2024-02-08, 10:52
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Jaha där kom det ja.
Jag är inte optimistisk nog i mina ryggdunkningar i hur ryssarna åker på pisk och därför springer jag Kremls ärenden och framstår som rysssympatisör.
Ja du är inte den första som antyder detta.
Numera avstängda Antistalk var en enastående jävel att kalla en för rysstroll så fort man var minsta pessimistisk.
Det är snarare önsketänkande och likgitlighet i västsom är farligt för Ukraina, knappast jag som ser allvaret och vill att väst ökar insatserna för att Ukraina ska kunna vinna.

Du är förvirrad.
Var har jag ö h t pratat om att du är ryssapologet?

Jag bara ber dig uppmärksamma syftet med den propaganda som jag pekade på.
Kanske väcka en tanke. Kanske.

Men med tanke på ditt svar, så var det ett bortkastat försök.
Citera
2024-02-08, 10:54
Medlem
diseuses avatar
Människorättsgruppen Human Rights Watch släppte idag en mycket utförlig rapport om förödelsen av Mariupol:

https://www.hrw.org/feature/russia-ukraine-war-mariupol
Citera
2024-02-08, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det måste väl ändå vara mer än en miljon granater EU tänker leverera...? Inte en miljon pjäser?

Ukraina gör i alla händelser helt rätt som satsar på inhemsk produktion. Ur militärt hänseende är det faktiskt ett föregångsland.

Jag menade naturligtvis granater. 600.000 skall vara levererade i mars enligt uppgifter jag såg någon stans.

När USA tillfälligt sviker har vi goda länder som steppar upp samt att Olaf Scholtz är bättre nu, möjligen steroider...
Citera
2024-02-08, 10:56
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Jovisst. Men det är så USA ser på det hela i alla fall. Sedan att de sänker sin egna trovärdighet i framtida förhandlingar verkar inte bekymra dem alls. Märkligt nog.

Att dessa icke bindande avtal, inte används retoriskt, är kanske inte så märkligt.
Detta "hot" som det skulle anses som, pratas det nog mera om, bakom lyckta dörrar.
Skulle gärna se öppen propaganda som pratar om att Ukraina återtar sin roll som kärnvapenmakt, då "avtalet" inte tydligen var värt pappret.
Icke spridningsavtalet torde ha samma bindande juridiska bas?

Folk och politiker borde förstå att det är dags, snart.
Citera
2024-02-08, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
600000 granater är en veckas förbrukning.

Ingen sida skjuter 86.000 granater om dagen.
Citera
2024-02-08, 11:11
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Vad är det för jävla ljug???

Sluta försöka desinformera alternativt har du ingen aning om vad du skriver.
Citera
2024-02-08, 11:12
Medlem
raskenss avatar
Citat:

Russarna sköt runt 60000 om dan fram till peaken sommaren 2022. Sen sjönk det dramariskt och ligger på en tiondel eller mindre.
Citera
2024-02-08, 11:21
Medlem
Ryssland stormar viktiga staden.

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/borgmastare-ryssarna-stormar-avdijivka/
Citera
2024-02-08, 11:26
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Det mesta förstörs innan de kommer till användning.

Jag tycker att det är tråkigt att du spammar tråden med dessa uppenbara lögner/hittepå eller vad man nu ska kalla dina tonårsfasoner för.

Jag tycker att du(och andra)kan fundera på vad det skulle innebär om alla höll på med detta?
Vad har då tråden för värde?

Kan det vara syftet? Förstöra tråden och låta rysk propaganda härja fritt.
Citera
2024-02-08, 11:27
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:

Den källan skulle jag vilja ta del av.

600000 5,56 eller 7,62 kan jag acceptera men allt annat är bara dösnack
Citera
2024-02-08, 11:30
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Ryssland stormar viktiga staden.

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/borgmastare-ryssarna-stormar-avdijivka/

Trist för dig, är att MSM(duger de åt dig f ö?) ligger långt efter i sin rapportering.
Detta är inget nytt. Situationen har varit så här i en veckas tid.
Men det blir bra clickbait.

Så Expressens nyhet är ingen sensation.
Mellan detta hände i verkligheten och Expressen lyckas skriva om det, har det gått dagar och saker har hänt. I detta fall, en mängd döda ryssar. Du får själv hålla räkningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in