2024-03-02, 21:32
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Klart Ryssland är en supermakt hade de inte varit de så hade USA såklart kört över dom vid det här kagert. Men USA vågar inte av förklarliga skäl. Syrien-kampanjen gick ju inget vidare för USA..

USA vill inte förnedra sin forna kombattanter.
Det är lite sorglustigt att de behöver shoppa i Iran och nord-Korea.
Eller hur?
Stormakt som inte har resurserna.
Inte riktigt bra för imagen skulle jag vilja säga.

Men vem bryr sig om Ryssland.
Citera
2024-03-02, 21:32
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ocuckad
Det finns några få konton här som bara ägnar sig åt pajkastning.

Ni måste förstå att alla som inte håller med er är nödvändigtvis anställda av Putin.
Att alla som inte håller med oss, nödvändigtvis skulle vara anställda av Putin är att ta i, men de flesta är nog det.
Citat:
Låt oss försöka diskutera sakligt och grunda våra argument på såväl svenska som amerikanska nyheter, möjligtvis en del bloggar också, även om dessa inte är lika bra som t.ex. NYT.
Citera
2024-03-02, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Av alla pappskallar på det här forumet..

Okej, du har argument för det här?
Syrien är ett starkt argument. USA lyckades ju inte med sin kupp där.
Rysk krigsindustri som producerar extremt avancerade flygplan missiler och andra vapen är ett annat exempel.
Rysslands samarbeten med många länder utanför EU ett annatr.
Citera
2024-03-02, 21:37
Medlem
Citat:
Om nu Ryssland inte är en supermakt varför existerar då NATO? Varför lägger USA och andra länder fortfarande ned tusentals miljarder på att på många sätt bekämpa Ryssland? Något stämmer inte...

För att dagens Ryssland är ondskan personifierad. Konstigare än så är det inte.
Citera
2024-03-02, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaginalketchup
Eftersom du är Flashbacks driftkucku så har vi fattat att du är helt bäng efter din postningsr här
Struntprat! I så fall så är det ju ni som det bör drivas med eftersom jag haft många rätt. Enligt många av er så skulle ju denna konflikt varit över för länge sedan.. Superukrainarna skulle ju med västs hjälp slängt ut ryssarna fort! Gick inte riktigt så eller?
Citera
2024-03-02, 21:41
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Fast USA lägger ju ned miljarder varenda dag på att bekämpa Ryssland bl.a. med hjälp av den allt annat än billiga aggressionspakten NATO!
Så nej mitt antagande är inte falskt!
Sen vet vi ju att de länder som de senaste femtio åren minst respekterat internatrionell lag och folkrätt är USA och dess allierade Israel!
Nu kommer du med rena lögner. Att USA ska vakna upp från sin slumrande sömn och krossa ryssmyran är det vi alla väntar på just nu genom att ösa igenom stödpaket till Ukraina igen precis som i början.
Sen har du ingen koll på vad internationell lag är precis som alla andra dumheter du skriver.
Citera
2024-03-02, 21:42
Medlem
Vaginalketchups avatar
Citat:
Syrien är ett starkt argument. USA lyckades ju inte med sin kupp där.
Rysk krigsindustri som producerar extremt avancerade flygplan missiler och andra vapen är ett annat exempel.
Rysslands samarbeten med många länder utanför EU ett annatr.

😂😂😊Imget ryzzland producerar kan anses som avancerat när det ställs mot väst teknologi
Sluta dröm
Citera
2024-03-02, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Men vem bryr sig om Ryssland.
Du och rätt många andra verkar det som!
Senast redigerad av Nibiru2011 2024-03-02 kl. 21:45.
Citera
2024-03-02, 21:44
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Jag noterar att det sällan länkas till nyheter här i tråden, vad beror det på?

Det är i princip bara jag som länkar till SVT och liknande, alla andra länkar till X eller bloggar eller håller på med

- Du är rysstroll!

- Nej, du är!

och så vidare i all oändlighet.

Vi eller i alla fall jag länkar till X för att det är den snabbaste vägen till nyheter om kriget i Ukraina. Men om jag ska vara ärlig, det är en smulande talande om att du länkar till SVT.
Citera
2024-03-02, 21:44
Medlem
Vilka här, av de som anser sig vara på Ukrainas sida i kriget, är FÖR att USA och Sverige skickar in egna trupper?

Låt höra.
Citera
2024-03-02, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Vi eller i alla fall jag länkar till X för att det är den snabbaste vägen till nyheter om kriget i Ukraina. Men om jag ska vara ärlig, det är en smulande talande om att du länkar till SVT.

Ja, att vi sannolikt är från olika generationer, inte att jag är anställd av Putin pga av det
Citera
2024-03-02, 21:52
Medlem
attogs avatar
Citat:
Vilka här, av de som anser sig vara på Ukrainas sida i kriget, är FÖR att USA och Sverige skickar in egna trupper?

Låt höra.

Har Zelensky efterfrågat trupp?
Jag ber om ursäkt. Men jag har totalt missat det.

Att framföra något som inte efterfrågas,det är att gå över ån för vatten.
Varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in