2024-03-02, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaginalketchup
Ryzzlands frihet från skulder beror det på dina 3d skrivare måntro? Eller har du annnan åsikt nuförtiden?
Jag har samma korrekta uppfattning om 3D skrivare och datorstyrda fräsar som förr. De används nu flitigt av både Ukraina och Ryssland för att bygga och reparera användbar utrustning. Att Ryssland inte har gigantiska utlandsskulder beror nog mest på att de inte toklånat pengar till lyxkonsumtion vilket USA och många andra västländer gjort!
Citera
2024-03-02, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emtor
Ryssen strider ju lite annorlunda. Dom offrar tiotusentals man för att ta tillbaks fyra meter lervälling,-allt för kunde skriva positiva rapporter och för att säkra Putins popularitet inför valet.
Det viktiga i Ryssland är att säkra att inte ens huvud trillar av eller att man inte ramlar ur ett fönster.
Japp.. dom är värsta typen av motståndare.
Citera
2024-03-02, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Om nu Ryssland inte är en supermakt varför existerar då NATO? Varför lägger USA och andra länder fortfarande ned tusentals miljarder på att på många sätt bekämpa Ryssland? Något stämmer inte...

Det spelar ingen roll hur många gånger du säger det. Alla vet att det inte är så.
Citera
2024-03-02, 21:25
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ocuckad
Haha kul att Scholz råkat antyda att såväl England som Frankrike har operatörer i Ukraina som hjälper till att skjuta mot ryska mål.

Då kanske det pågår större insatser i Ukraina från NATO i det tysta och då måste jag säga att jag är imponerad.

Dock lite cuckat av England och Frankrike att be om ursäkt och bli arga på Scholz, man borde vara stolta över det.

Det är en kommentar som syftar till att lägga fokus på om Nato trupp som är aktiva i Ukraina.
För min del, får de skjuta på ryssar hur mycket som helst.

Kan du utveckla vad som känns bäst i att lyfta denna nyhet?
Att någon säger något som kanske inte skulle komma fram?
Eller att det pekar på att folk i tråden har fel i Natos inblandning i kriget?
Citera
2024-03-02, 21:27
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Kan vi ha en diskussion nu?

Visst kan vi ha det. Putin lämnar Ukraina, betalar krigsskadestånd, det finns några personer som jag vill se bli utelämnade till krigsdomstolen i Hague, Jag tror vi börjar där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaginalketchup
Det enda du försöker med herr Cuck är att slå splint, osämja , allra helst demonstrationer om att Sverige inte deltar osv. Det lyckas du ju inte med, du har ju outat dig helt pucko. Hade jag varit din arbetsgivare hade jag sett till att du gått för nära ett fönster eller fått ngt i kalsongerna på Ryzzkt manér

Absolut inte.

Jag tror du är ung och inte riktigt förstår hur krig fungerar.

Det har alltid funnits veklingar och oavsiktliga sabotörer när ett land är i krig. Man tror man kan "förhandla" eller "gå försiktigt fram" som er. Men ni fattar inte vilken typ av motståndare vi möter. Vi behöver gå all in, så som man gjorde med Tyskland under andra världskriget.

En enkel fråga: är du emot att Sverige FORTSÄTTER importera gas som har ryskt ursprung?
Citera
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ta ett exempel?

För jag tycker mig bara se att jag länkar till svenska nyheter, försöker starta en diskussion och sen blir jag anklagad för troll av exakt samma konton, gång på gång.

Vill du ha en diskussion? Vi kan ta en här och nu. Vad tycker du om det som inträffade i Tyskland, det påstådda spionaget av toppmilitärer? Är det dags att göra kontroller av personal och rutiner i andra länder, så som Sverige?
Den finns en historik funktion man kan gå in på din användare och så får man se exakt vad man skulle ha gått miste om om moderatorerna bara hade avstängt dig på en gång.

Ditt duiskussionförslag är fullkomligt ot och skulle leda till att jag för en varning eller blir avstängd.
Senast redigerad av Slackoff 2024-03-02 kl. 21:29.
Citera
2024-03-02, 21:28
Medlem
Sqrbankens avatar
Post Putin, och i händelse av att Ryssland av någon otippad anledning för första gången ever skulle gå och bli ett civiliserat land, så är potentialen för ett intressant verk skrivet av en rysk straffkoloni-fånge med vass penna om sin tid vid fronten enorm. Den nakna sanningen om hur exakt FUBAR ställt det är inom tattardömets krigsmaskineri i detta nu är jag otroligt intresserad av.
Citera
2024-03-02, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Det är en kommentar som syftar till att lägga fokus på om Nato trupp som är aktiva i Ukraina.
För min del, får de skjuta på ryssar hur mycket som helst.

Kan du utveckla vad som känns bäst i att lyfta denna nyhet?
Att någon säger något som kanske inte skulle komma fram?
Eller att det pekar på att folk i tråden har fel i Natos inblandning i kriget?

Jag är ledsen, men jag fattar inte riktigt vad du menar.

Kan du förtydliga?
Citera
2024-03-02, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Post Putin, och i händelse av att Ryssland av någon otippad anledning för första gången ever skulle gå och bli ett civiliserat land, så är potentialen för ett intressant verk skrivet av en rysk straffkoloni-fånge med vass penna om sin tid vid fronten enorm. Den nakna sanningen om hur exakt FUBAR ställt det är inom tattardömets krigsmaskineri i detta nu är jag otroligt intresserad av.

Ja, finns verkligen potential för en framtida Solzhenitsyn här. Går nog att skriva mycket om putins banala stormaktsdrömmar, och hans neo-sovjetiska skurkvälde.
Citera
2024-03-02, 21:31
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Vi behöver gå all in, så som man gjorde med Tyskland under andra världskriget.

Ok, hur gör vi då?
Citera
2024-03-02, 21:32
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Incidenter? Trams. Inte ett enda ryskt plan har kraschat pga sanktionerna

De får på något sätt tag i delar eller tillverkar egna

De har ju själva rapporterat 200 incidenter, hur igenkorkad är du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in