2024-03-02, 20:58
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Ändå imponerande av orcherna att de lyckas avlyssna Tysklands högsta militärer. Eller är det tyskarna som har kass teknik?

Nå, nu när alla vet att Tyskland redan diskuterar hur Putins svartbygge till bro kan sprängas med Taurus så är det väl lika bra att skrida till verket direkt. Radera brojäveln nån gång.
Kassa rutiner, man pratar inte om hemligstämplat på telefonen.
Citera
2024-03-02, 21:00
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Inte alls.
Jag ser mönstret att plocka vilka ämnen som du vill lyfta.

Aha! Du ser ett ryzztrollmönster? Vad kom du fram till? Att jag är anställd av en psykotisk dvärg med bajsväska?
Du får plocka vilka ämnen du vill och behöver inte svara på ämnen/inlägg som inte intresserar dig. Jag är intresserad av historia och därmed kommer historia upp och därmed så borde rimligtvis, om man ser historiskt, kriget avslutas med någon form av överenskommelse och fred.

(FB) Zelenskyj vill lägga fram fredsplan för Putin
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Men detta är inte sagan om ringen, dom goda vinner inte per automatik.
Vem tror egentligen att det finns goda ledare på någon sida av denna tragedi?
Citera
Medlem
Slackoffs avatar
Här har vi ett riktigt ryskt wunderwaffe i aktion.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1b4tgmh/ukrainian_fpvdrone_hits_rare_portable_rocket/
Citera
2024-03-02, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Klart Ryssland är en supermakt hade de iunte varit de så hade USA såklart kört över dom vid det här kagert. Men USA vågar inte av förklarliga skäl.

USA har redan kört över dom, just därför dom inte varit en supermakt sen 80-talet ju. Du vet det egentligen eftersom det är kunskap på mellanstadienivå😀
Citera
2024-03-02, 21:05
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Antar det är Bradlyns AK som totalhavererar det ryska fordonet med besättning. Hårt minst sagt:

https://x.com/olex_scherba/status/1763986232198009038?s=20

Tjitt

Att automatkanoner äter infanteri till frukost hade jag koll på men det är inte första gången som vi ser Herr. Bradley tugga sönder pansar på detta vis. Galet.
Citera
2024-03-02, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Nej, Ryssland klassas enbart som en regional makt, därför Putin vart så sur på Obama när han sade det. Funkar inte att ha en ekonomi lika stor som Italien för att bli en supermakt.
Ekonomijämförelser länder emellan kan bli väldigt skeva. En extremt stor del av modern global ekonomi bygger på spekulation vilket rent krasst är luft. En ekonomi som bygger på produktion och handel är att föredra..
USA och många andra västländer har extrema skulder på grund av detta, det har inte Ryssland.
Citera
2024-03-02, 21:11
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Kassa rutiner, man pratar inte om hemligstämplat på telefonen.

Snackar med tjejen om detta händelse just nu. Konsensus är att det finns en plan att tvinga den nervösa hundvalpen Scholtz att faktiskt skicka Taurus eller bli avsatt på ett sätt eller annan.
Citera
2024-03-02, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
USA har redan kört över dom, just därför dom inte varit en supermakt sen 80-talet ju.
Om nu Ryssland inte är en supermakt varför existerar då NATO? Varför lägger USA och andra länder fortfarande ned tusentals miljarder på att på många sätt bekämpa Ryssland? Något stämmer inte...
Citera
2024-03-02, 21:14
Medlem
Citat:
Ekonomijämförelser länder emellan kan bli väldigt skeva. En extremt stor del av modern global ekonomi bygger på spekulation vilket rent krasst är luft. En ekonomi som bygger på produktion och handel är att föredra..
USA och många andra västländer har extrema skulder på grund av detta, det har inte Ryssland.

En regional makt som sagt. Nu fast i evighetskrig som de själva startat. Det blir alltså inte bättre heller.
Citera
2024-03-02, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Nej förmodligen inte när vi försöker diskutera så svarar ni på något helt annat och kommer med helt orelaterade påståenden.
Vart tog din kollega Gustav vägen förresten?

Ta ett exempel?

För jag tycker mig bara se att jag länkar till svenska nyheter, försöker starta en diskussion och sen blir jag anklagad för troll av exakt samma konton, gång på gång.

Vill du ha en diskussion? Vi kan ta en här och nu. Vad tycker du om det som inträffade i Tyskland, det påstådda spionaget av toppmilitärer? Är det dags att göra kontroller av personal och rutiner i andra länder, så som Sverige?
Citera
2024-03-02, 21:18
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Om nu Ryssland inte är en supermakt varför existerar då NATO? Varför lägger USA och andra länder fortfarande ned tusentals miljarder på att på många sätt bekämpa Ryssland? Något stämmer inte...
Nato är en försvarsallians och en smidig och billig försäkring mot galna nyckfulla diktatorer och aggressiva lättkränkta föredettingar som inte respekterar internationell lag och folkrätt.
Att USA just nu inte lägger ner miljarder på att bekämpa Ryssland är felet just nu men ditt antagande är falskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in