Citat:
Ursprungligen postat av
Mercede
Ja helt klart är pappan delaktig med som jag även skrivit tidigare, att det tex är han som binder fast henne.
Det jag syftade på i det inlägget var att jag ej tror det är D som utnyttjat Z sexuellt
Isåfall hade Z mest troligast sagt nått om det med då hon så utförligt kan berätta om allt annat.
Håller jag inte med om. FL frågade Z om hur det gick till när D bytte blöja på henne.
-Näääe! -Det berättar jag inte. -Det är ju pinsamt! sa Z, Efter en stund berättade hon ändå.
Man hör tydligt hur hon värjer sig när FL försöker fråga om blodfläckarna.
Efter om ha tramsat om att fläckarna är öronbajs säger Z. -Det är läskigt för mig och så låter hon väldigt ledsen.
Så vill hon sitta i nåns knä för tröst o mys och bara inte tala mer.
Tror du inte att sådant här väcker otäcka känslor till liv?
Det ytterst lilla Z har berättat i 20 barnförhör är toppen på ett enormt isberg.
Har du läst förhören? Det rör sig om 2, 3 som mest 5 rader berättelse i varje förhör om 3 sidor.
Där Z tramsar om allt mellan himmel o jord för att slippa svara på nån fråga.
Z påpekar också lillgammalt att -jag är ju bara ett barn. När hon inte vill/orkar prata mer.
Att de sedan klippt ihop några rader här och där från förhören till TV 4 play dokumentären ger kanske ett intryck av att Z berättar mkt.
Men så är det inte alls i verkligheten. Man får ta det väldigt långsamt och försiktigt.
Och underlivet frågar de inte Z alls om,
Men jag håller med om att Z är mkt trovärdig i det lilla hon ändock berättar.
EDIT: Jag tror att båda är skyldiga/medskyldiga till brotten. De har begått brottet i helhet, i samförstånd.
D har ju inte tagit Z till sjukvård en ända gång utom sista gången då i nästan dött tillstånd.