Citat:
Ursprungligen postat av
Sulan7
Jag hörde i en annan live nyss att han skulle ha suttit inne i tio år, någon som vet sanningshalten i det?
Han är uppenbart rubbad och bitter, samt har en hel del missanpassningsissues så det skulle inte förvåna mig. Det skulle förklara hur det kommer sig att han som 40-årig muslimsk man fortfarande saknar fru och barn.
Citat:
Ursprungligen postat av
hetabengt
Det känns som att vi nånstans hittar varandra lite här. Trots allt.
Jag menar att en skärpning av LVU kommer inte slå mot dessa otämjbara massor det var tänkt för.
Tanken från Tidö är så orealistisk så jag tror knappt dom tror på det själva. Har dom ens funderat på VEM som ska ta hand om alla blatteungar? De familjehem som har dessa kommer vara måltavlor för hämnd. Dels kommer barnen i sig vara direkt farliga, men framförallt släkten. Och att bygga institutioner skulle kosta enorma summor och det skulle inte gå att rekrytera. SiS kan inte ens idag rekrytera personal. Så det är ett luftslott allt bygger på. Fria fantasier. En naiv tanke på hur gängkriminaliteten ska stävjas. En fullständigt galen tanke.
LVU är bara en mikrodel av den stora juridiska reform i repressiv anda som regeringen presenterat. De har varit mycket tydliga med att de ser hur systemet fallerar från vaggan till graven, att det både behövs preventiva mjuka åtgärder + hantera de individer som redan är körda/brottsaktiva. Att regeringspartierna är medvetna om att icke assimilerade/integrerade invandrare utgör det huvudsakliga orsakssambandet är också tydligt. Samtliga partier i Sveriges riksdag och regering är så klart fullt medvetna om att omplaceringsmöjligheterna är lika begränsade som fängelseplatserna.
Den repressiva lagstiftningens huvudsakliga syfte är att göra det så jobbigt för dysfunktionella individer att bo i Sverige att de antingen tvingas ta ansvar och anpassa sig, eller sticka. Regeringen är antagligen varken sugna på att bygga ytterligare 35 fängelser eller anlita 10 000-tals fosterhem/HVB-platser. När både förra och nuvarande regering uttalat "det ska vara möjligt att omplacera kriminellas barn" så är det så klart med förhoppning om att de kriminella tar sina familjer/klaner och lämnar landet.
Den nya politiken har retat upp rätt klientel, nu kanske det behöver bli rejält mycket värre innan det vänder men låt det ske. Bara alla inser att de behöver hålla ut och betalar priset för flera decennier lustgasröstande, destruktiv politik och misskött land. Myndigheterna är iaf fulla med tjänstemän som larmat sedan decennier tillbaka och är urlessa på kriminalitet/fusk, som står redo att göra livet surt för de som utnyttjat/utnyttjar världens mest humana och generösa välfärdssystem. Undantaget verkar vara migrationsverket och skolan, varenda vettig person tycks sedan länge flytt pga omfattande myndighetsaktivism.