2024-03-02, 18:27
Medlem
Han ser ut som en sån där hårdrockare, såna brukar vara farliga.
Citera
2024-03-02, 18:33
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Det är så jävla dumt att ta strypgrepp på någon som man försöker lugna ner.

Ta aldrig strypgrepp på någon om du inte är med på leken tills någon dör. När du tar runt halsen på någon kan vad som helst hända. Offret kan balla ur totalt. Adrenalinpåslaget man får är inte att leka med.

Om man vill lugna ner någon, ta inte strypgrepp.

Ja strypgrepp är inte att föredra. Men här handlade läraren i ett akut nödvärn med en en storvuxen tonåring. Jag tror inte att denne lärare har någon särskild utbildning hur man agerar i en sådan här situation. Jag tror nog att de flesta skulle ta det grepp som läraren gjorde för att hålla eleven stången. Polis, åklagare och domstol har konstaterat att det inte fanns något klandervärt i lärarens agerande.
Citera
2024-03-02, 18:35
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Utom sina kollegor och sin arbetsgivare då.

Vad jag har hört så ställer sig de flesta av kollegorna bakom läraren.
Citera
2024-03-02, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Vad jag har hört så ställer sig de flesta av kollegorna bakom läraren.

Behöver bara betyda att kårandan är stark bland lärarna, poliser håller ju även varandra om ryggen till i princip varje pris.
Citera
2024-03-02, 18:39
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Han hade sagt: ”Jag svär på min mamma att jag ska boxa honom” till kompisen, vilket läraren Paul upplevde som ett hot.
Jag svär på min mamma tyder på att den ouppfostrade illbattingen inte kommer från ett nordiskt land.
Läraren skall premieras och ungjäveln ska LVU:as för att hans föräldrar inte har förmågan att uppfostra sitt barn

Om vi ser på filmen i Aftonbladet så är händerna vita. Nuförtiden apar svenska ungdomar efter sådant babbebeteende.
Citera
2024-03-02, 18:41
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
Behöver bara betyda att kårandan är stark bland lärarna, poliser håller ju även varandra om ryggen till i princip varje pris.

Det är möjligt att det finnes en viss kollegialitet mellan lärare men knappast att det är i närheten av polisens kåranda.

Domstol har gett läraren rätt, så varför skulle hans kollegor bestrida detta och vara av annan uppfattning?
Citera
2024-03-02, 18:45
Medlem
Citat:
Det är möjligt att det finnes en viss kollegialitet mellan lärare men knappast att det är i närheten av polisens kåranda.

Domstol har gett läraren rätt, så varför skulle hans kollegor bestrida detta och vara av annan uppfattning?

Domstolar gör också fel, är inte helt felfria de där.

Läraren skulle tillämpat lågaffektivt bemötande istället för att leka UFC.
Citera
2024-03-02, 18:49
Medlem
Dåligt att ha lärare som vakter de är lärare ska man ha vakt tar man in en vakt....
Lite som busschaufför kör dem till skolan inte byggarbetare.
Citera
2024-03-02, 18:58
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Svenska ungdomar vill va blatte idag, dom bryter för dom tycker det är coolt fast dom är hel svenskar. Ta Rapparen Einar som snackade som om han bott i Sverige 2år men va så svensk man kan vara.

Citat:
Om vi ser på filmen i Aftonbladet så är händerna vita. Nuförtiden apar svenska ungdomar efter sådant babbebeteende.

Detta stämmer faktiskt. Otroligt pinsamt när svenskar tar efter sådant beteende och pratar som blattar.

Men det är ändå blattars fel för dom smittar andra med sitt beteende. Utan dom så hade det inte fötts fler av samma skrot så att säga.
Citera
2024-03-02, 19:08
Medlem
missshys avatar
Pluggade med lille Paul i Kristianstad som hade vissa attitydproblem redan då, tjafsade med föreläsare etc. Frågade alltid tusen frågor om exakt allt, verkade inte fatta utbildningen utan behövde mycket hjälp. Just då var lärarutbildningen nyligen omgjord (början av 2000-talet) och hyfsat flummig. Lätt kunskapsmässigt dessutom där alla nivåer skulle läsa samma ”pedagogik” och göra samma uppgifter oavsett ålder vi ville jobba inom. Men han fattade inte mycket när man lyssnade på hans frågor. Tror han precis läst upp en massa ämnen på komvux för att ens komma in.

Är dock förvånad att han klarat av att jobba inom skolan så länge som han gjort. Skolan har visserligen inget vidare rykte heller, men man ställer sig inte så nära en uppkäftig unge och börjar käfta. Han var rätt ny där också om jag fattat rätt. Antar att han kände att han behövde hävda sig…
Citera
2024-03-02, 19:50
Medlem
Ingen som har begärt ut FUP från Lunds tingsrätt som är villig att publicera den här?
Citera
2024-03-02, 19:57
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Det är så jävla dumt att ta strypgrepp på någon som man försöker lugna ner.

Ta aldrig strypgrepp på någon om du inte är med på leken tills någon dör. När du tar runt halsen på någon kan vad som helst hända. Offret kan balla ur totalt. Adrenalinpåslaget man får är inte att leka med.

Om man vill lugna ner någon, ta inte strypgrepp.

Dags att förse lärarkåren med elpistoler
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in