2024-03-02, 15:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Paul har hela Sverige i ryggen, Leo fick exakt vad han förtjänade. Det var han som gick till angrepp först.
Att sen familjen och framför Leos pappa misslyckats totalt med uppfostran är ju jävligt pinsamt och skämmigt. Hade jag varit Leos föräldrar hade jag inte visat mig ute mer, sånt föräldraskap klara sig Sverige utan. Håll käften och var glad att "någon annan" sätter gränser.
Utom sina kollegor och sin arbetsgivare då.
Citera
2024-03-02, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Utom sina kollegor och sin arbetsgivare då.

Två anonyma kollegor och arbetsgivaren.
Citera
2024-03-02, 16:03
Medlem
heliotrops avatar
Jsg tycker det är väldigt glädjande att hela Sverige tar Paul i försvar. Det värmer. Kanske är det så otroligt solklart att en lärare måste få försvara sig mot ett inavlat npf-missfoster till babbeluring Jr vars föräldrar verkar ungefär lika pantade. Uppfostra ert barn att respektera lärare och sköta sig i skolan era jävla löss.
Citera
2024-03-02, 16:21
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nQ8dxd/16-ariga-leo-hamnade-i-brak-med-lararen-strypte-ratt-sa-hart
Det är så jävla dumt att ta strypgrepp på någon som man försöker lugna ner.

Ta aldrig strypgrepp på någon om du inte är med på leken tills någon dör. När du tar runt halsen på någon kan vad som helst hända. Offret kan balla ur totalt. Adrenalinpåslaget man får är inte att leka med.

Om man vill lugna ner någon, ta inte strypgrepp.
Citera
2024-03-02, 16:26
Medlem
Dirtydwarfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
]Brukar man ta strypgrepp och strypas n[/b]är man handlar i nödvärn av rädsla då?

Snälla kan du inte visa mig vart i någon som helst film kan du se strypgreppet?
Kom inte dragandes med Aftonbladets "egen lilla film" där de suddat och maskerat när läraren höll i kragen.

Samt många av er skriver att det är en 15 -åring. Hur kan ni vara så säkra på det stämmer? Återigen så glöm nu bort Aftonbladets egen fabulerade historia. Vi som känner Läraren vet att han är inte den arga typen som skulle behövas i Höör och även Klippan. Innan körde dessa skolor lite gemensamt med kuratorer och annat.

Jag har redan skrivit innan att denne elev är inte svensk och han och hans föräldrar har varit aktuella för utredningar tidigare av både skolan och socialtjänst.
Elevvårdssamtal med mera men det hjälper inte då föräldrarna faktiskt oftast inte ens dykt upp på de obligatoriska träffarna.

Denna eleven är som sagt äldre och även större än sina "kamrater" då de har den verkliga åldern för att gå på skolan.

Samt igen... Läraren har stort stöd av sina kollegor och även av vissa kommunanställda.
Han vill konstigt nog även komma tillbaka till sin gamla arbetsplats då han trivs bra där. Fast andra sagt åt honom att släppa detta nu och gå vidare med detta nu att han vunnit striden i rätten.
Citera
2024-03-02, 16:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Det är så jävla dumt att ta strypgrepp på någon som man försöker lugna ner.

Ta aldrig strypgrepp på någon om du inte är med på leken tills någon dör. När du tar runt halsen på någon kan vad som helst hända. Offret kan balla ur totalt. Adrenalinpåslaget man får är inte att leka med.

Om man vill lugna ner någon, ta inte strypgrepp.

Ju bättre än Box-På-Näbben i detta fall
Citera
2024-03-02, 16:32
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Ju bättre än Box-På-Näbben i detta fall
Kan du skriva om ditt inlägg och försöka använda grammatik och ord som går att känna igen som svenska?
Citera
2024-03-02, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
En lärare i Skåne, (Klart att det är Skåne!), har fått sparken.

https://www.dn.se/sverige/paul-anvande-nodvarn-mot-elev-fick-sparken/

Detta trots att han blev friad i tingsrätten.

Vart är vi på väg i Sverige, om en lättare inte ens får skydda sig själv på skolan?
Vi onda vita människor skall ej försvara oss själva. Vi ska ta alla smällar och samtidigt tacka de svarta förövarna, verkar det som. Öppna era hjärta och plånböcker nu!
Citera
2024-03-02, 16:46
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerraTrav365
Jag kör buss och jag märker då direkt vilka barn som har problem

EDIT: Uppför man inte sig på min BUSS så ÅKER MAN UT!!

Tills du åker på en rejäl omgång av både ungarna och deras 5 dussin släktingar som ansluter till misshandelsfesten.
Citera
2024-03-02, 17:03
Medlem
LittleFishs avatar
Jag antar att kommunen bara behöver gå ut bland blendkärringarna på innegården och plocka ned en av alla lärare som hänger i träden? Det verkar finnas så många av dem eftersom man kan bete sig såhär gång på gång. Inte konstigt ingen vill bli lärare med de arbetsvillkoren. Det är så provocerande på så många sätt.
Senast redigerad av LittleFish 2024-03-02 kl. 17:05.
Citera
2024-03-02, 17:04
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Men vafan. Finns det någon etnisk svensk som "svär vid sin mamma att de ska boxa till någon".
Svenska ungdomar vill va blatte idag, dom bryter för dom tycker det är coolt fast dom är hel svenskar. Ta Rapparen Einar som snackade som om han bott i Sverige 2år men va så svensk man kan vara.
Citera
2024-03-02, 17:59
Medlem
tantaluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BilligaGronsaker
Inom HR brukar de värsta psykopaterna med MAKT-hunger sitta ! MAKT att kunna göra livet till ett helvete för andra människor.

Tänk batikhäxa med yngre adepter ...

De flesta inom HR med dessa drag brukar valsa runt i mindre kommuner och orter som "konsulter". Dels eftersom kontrollen där är mindre och dels eftersom dessa kommuner och orter har svårt att få tag på stabil riktig kompetens.

I just Höör gjorde de HR-chefen till kommundirektör istället. Då kan du tänka dig hur illa det är ställt och varför kommunen beter sig som den gör mot läraren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in