2024-03-02, 17:31
Avstängd
DenVildeSvenskens avatar
Sanktionerna är förödande för Ryssland, flygtrafiken befinner sig i fritt fall och passagerarplanen går i backen. Det mesta pekar på att 2024 blir året då rysslands öde beseglas. De kan troligen inte härda ut länge till.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/efter-sanktionerna-dramatiska-bilder-fran-ryska-flygplan
Brinnande motorer, fallande kabintryck och nödlandningar på vetefält. Antalet ryska flygincidenter ökade kraftigt under 2023 – något som enligt experter beror på sanktionerna från väst.

Totalt 196 flygincidenter har registrerats i ryskt luftrum under 2023, enligt den ideella organisationen Aviation Safety Networks databas.
Citera
2024-03-02, 17:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ja, jag misstänker även att förädlade petroleum-produkter ifrån ryssland kommer nog in utan större problem till Eu även, då med omvägar. Har nog reagerat i vinter att bensinpriset är lite lägre..

Får se om min teori stämmer på det, i.o.m att Putin har ju satt ett temporärt "stopp" på den exporten. Det borde märkas inom 1-2 månader.

Sist borde man ju även se på hur mycket exporten ifrån Eu har ökat till -stan länderna och Turkiet. Finns nog en viss korrelation om hur mycket exporten till Ryssland har minskat.., misstänker jag.

"Pengar luktar inte"
Jag ska bara kommentera din sista mening i din kommentar sen ska jag dricka några kalja:
Ryska fulstålar luktar skit, blod, svett och tårar. Stinker.

Jag fattar inte att finanshöjdare och politiker gör business med ryska staten och dess oligarker. Kunde lika gärna vara knarkpengar. Skamlöst. Du fattar, vi är överrens.
Citera
2024-03-02, 17:33
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
"strider som dom alltid gjort och det är ett faktum"
Utveckla vad fan du menar i så fall.
Jag har aldrig skrivit att Ryssland inte går att besegra och att dom har vunnit varenda konflikt som du skrev.
Vi avslutar detta nu för jag orkar inte diskutera med eran sektion i tråden, ni är lika illa i eran propaganda som rysssidan.
Att man bokstavligt skriver att man är på Ukrainas sida och önskar att Ryssland förlorar hjälper inte, såsom Hitler vill man inte ha realistiska svar utan endast drömmande optimistiska, annars är man en förrädare...
Citera
2024-03-02, 17:34
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Jag har aldrig skrivit att Ryssland inte går att besegra och att dom har vunnit varenda konflikt som du skrev.
Vi avslutar detta nu för jag orkar inte diskutera med eran sektion i tråden, ni är lika illa i eran propaganda som rysssidan.
Att man bokstavligt skriver att man är på Ukrainas sida och önskar att Ryssland förlorar hjälper inte, såsom Hitler vill man inte ha realistiska svar utan endast optimistiska och ger man inte det är man en förrädare...
Med andra ord kunde du inte stödja din tes utan det vara bara lite bs som du drog ur röven.
Citera
2024-03-02, 17:36
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Med andra ord kunde du inte stödja din tes utan det vara bara lite bs som du drog ur röven.
Anser du att Ryssland inte strider på sitt traditionella kvantitet-pisssätt så ligger nog bevisbördan på dig och inte på mig.
Citera
2024-03-02, 17:37
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Anser du att Ryssland inte strider på sitt traditionella kvantitet-pisssätt så ligger nog bevisbördan på dig och inte på mig.
Vilket aldrig har varit speciellt framgångsrikt eller innovativt eller det minsta eftersträvansvärt.

Det här är vad du skrev nämligen om du redan har glömt det:
Citat:
Dom har dessvärre lärt sig av sina misstag och är betydligt mer effektiva nu än i början av kriget.
Detta går också hand i hand med Rysslands historia.
Senast redigerad av Slackoff 2024-03-02 kl. 17:39.
Citera
2024-03-02, 17:44
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Vilket aldrig har varit speciellt framgångsrikt eller innovativt eller det minsta eftersträvansvärt.

Det här är vad du skrev nämligen om du redan har glömt det:
Det är enda sättet ryssen har så om det finns mer framgångsrika sätt är en ickefråga.
Nu är du där igen, att jag skulle antyda att vi har något att lära av det där landet.
100 000 orcher har en god chans att kunna storma en bro försvarandes av 100 dvärgar.
Det betyder inte att orcherna är grymma och att världen borde se upp till dom.
Citera
2024-03-02, 17:51
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Få se nu..hur många dödade sovjetryssland när de var där?
Brukade amerikanerna hälla bensin på bybor och sätta eld på dem?

Ja faktiskt precis vad dom gjorde i både Afghanistan, Irak och Vietnam.
Mk77 som ersatt Mk47 från Vietnamkriget. Enligt Pentagon är den mer miljövänlig, man måste tänka på miljön!

The MK-77 is the primary incendiary weapon currently in use by the United States military. Instead of the gasoline, polystyrene, and benzene mixture used in napalm bombs, the MK-77 uses kerosene-based fuel with a lower concentration of benzene. The Pentagon has claimed that the MK-77 has less impact on the environment than napalm
https://en.wikipedia.org/wiki/Mark_77_bomb
Citera
2024-03-02, 17:58
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Ja faktiskt precis vad dom gjorde i både Afghanistan, Irak och Vietnam.
Mk77 som ersatt Mk47 från Vietnamkriget. Enligt Pentagon är den mer miljövänlig, man måste tänka på miljön!

The MK-77 is the primary incendiary weapon currently in use by the United States military. Instead of the gasoline, polystyrene, and benzene mixture used in napalm bombs, the MK-77 uses kerosene-based fuel with a lower concentration of benzene. The Pentagon has claimed that the MK-77 has less impact on the environment than napalm
https://en.wikipedia.org/wiki/Mark_77_bomb

Fast ryssarna hällde systematiskt bensin på afghanska bybor manuellt med bensindunkar och satte eld på dem.
Ryssar har alltid varit ryssar.
Det var också här man ansåg att man behövde trombosriska stridsdelar till alla sina vapen för att bekämpa afghaner i grottor.
TOS Burratino utvecklades för att ha ihjäl sandalkrigare.
De hade ihjäl miljontals afghaner utan att uppnå ett piss.
Senast redigerad av Slackoff 2024-03-02 kl. 18:01.
Citera
2024-03-02, 17:59
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Det är enda sättet ryssen har så om det finns mer framgångsrika sätt är en ickefråga.
Nu är du där igen, att jag skulle antyda att vi har något att lära av det där landet.
100 000 orcher har en god chans att kunna storma en bro försvarandes av 100 dvärgar.

Vad bra då är vi eniga tillslut.
Det misstag "vi" i väst gjorde var att vi lät libtards som Carl fucking Bildt sätta agendan och att sådan som honom inte insåg att en orch alltid kommer vara en orch.
Soft power fungerar inte.
Citera
2024-03-02, 18:01
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Tyvärr är orcherna väldigt grymma och det är därför vi måste sätta stopp för dem. Men släng till 10 alver till dvärgarna så ska vi nog få stopp på orcherna.

Annars har du vissa poänger att ryssarna såklart också lär sig av sina misstag, anpassar sig och etc.
Oroväckande är att de är ganska välutrustade numera och det finns skäl att tro att Kina förser dem med en hel del material. I övrigt är dagens ryss ganska känslig och inte av samma virke som på Stalins tid så Putin måste dansa limbo för att specialoperationen ska märkas så lite som möjligt i kärn-Ryssland.
Utöver det kan man hoppas att Ryss-Mordor klappar ihop på samma sätt som Sovjet gjorde efter fiaskot i Afghanistan och de efterföljande åren.
Citera
2024-03-02, 18:05
Medlem
Vaginalketchups avatar
Vladolf Putlers flygvapen fortsätter plöja ukrainska åkrar.
2 st till nu 🥂

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/s/H3Frk8FyFb
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in