2024-02-18, 17:04
Medlem
HomoHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mankers
Jag tycker tommy är taskig som ignorerar alla förfrågningar om att träffas över en fika

Han vågar kanske inte? Han inser att alla ser igenom hans falska fasad.
Citera
2024-02-21, 17:18
Medlem
Han vågar inte. Så enkelt är det. Han mår bäst när han får härja bakom ett tangentbort men om någon skulle träffa honom skulle luftslottet rasa.
Citera
2024-02-24, 06:52
Medlem
HomoHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TommyDahlman
Detta var alltså ni bästa hade att komma med. Och i fejkade profiler. Hahaha..

Alla profiler på flashback är ju fejkade....

Sedan är det emot reglerna att spekulera eller försöka ta reda på vilka som är bakom profilerna....

Vi vet atta all Tommy Dahlman han gillar att bryta mot alla regler.

Läste igenom hans blogg igår, många många skratt... Ren komik, säkert oavsiktligt men så är det. Han har så enormt höga tankar om sig själv....

"Starka och svaga verb" haha

-köpa utnyttjad hora för 1509 spänn
-Blåljuga för polisen
-köra full flera gånger
-Förlora sin familj pga bete sig som ett svin
-Ljuga om överfall när han i själva verket var full som ett svin....

Han är en ständig källa till stor humor. Vi är många som har så roligt åt hans patetiska försök att låta djup och bildad....

Daniel Alm, släkt till mig, ja t om han säger att Tommy kan aldrig komma tillbaka och hans livsföring gör att inga församlingar villl ta emot honom.
Citera
2024-02-24, 08:02
Medlem
Haha.. besöker 3 kyrkor den här helgen. Men du sitter väl mest bakom lås och bom. 😎
Citera
2024-02-24, 09:32
Medlem
HomoHitlers avatar
Citat:
Haha.. besöker 3 kyrkor den här helgen. Men du sitter väl mest bakom lås och bom. 😎

Haha "besöker" ja jag kan hinna med 10 kyrkor jag... Men skillnad på att besöka och vara anlitad....

Men du kan ju ge oss namnen på kyrkorna du skall "besöka"? Så kan vi se om du ljuger som vanligt?

"Lås och bom"? Nä, jag har aldrig haft med polisen att göra, tillskillnad från svinet Tommy Dahlman....

Liza är glad varje dag att hon slapp Tommy, inte nog med att han beter sig som en kärring han kan ju inte behålla vare sig kvinnor eller sina barn
Citera
2024-02-24, 10:31
Medlem
HomoHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abed-Nego
Varken ditt ex eller dina barn vill ju träffa ju dig, så varför skulle jag göra det?

Exakt... Allt han har att leva för numera är att försöka hävda sig mot främlingar på internet ... Förmodligen har det med att han inte kan behålla några kvinnor att göra. Osäker människa Möjligtvis impotent efter prostatacancer.
Citera
2024-02-26, 10:32
Medlem
mesefils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoHitler
Nä han vågar inte.

Varför ska han då vara kaxig och häva ur sig "Säg tid och plats så kommer jag!"?

Töntigt.
Citera
2024-02-26, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mesefil
Varför ska han då vara kaxig och häva ur sig "Säg tid och plats så kommer jag!"?

Töntigt.

Det är samma tomma hot som ryggknäckandet...han kan inte ens knäcka ryggraden på en fjolårets surströmming
Citera
2024-02-26, 14:51
Medlem
HomoHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mankers
Det är samma tomma hot som ryggknäckandet...han kan inte ens knäcka ryggraden på en fjolårets surströmming

Exakt. Inget blir det med Säpo eller polisens mycket raffinerade metoder att spåra folk som vågar säga sanningen om han 😂😂😗
Citera
2024-03-01, 17:12
Medlem
mesefils avatar
Jag tänkte att vi kan ägna en stund att skvallra om plagiaten i Tommy Dahlmans böcker. Jag kan börja med ett första exempel, ur Maria Scherers bok ”Du är inte ensam. En läkebok för själen”, Albert Bonniers Förlag, 2004:

”Vi har ett val. Återigen har vi ett val - men de flesta beter sig som om lycka och livslust utdelades av en speciell myndighet som prickar av människor i tur och ordning - bara för att aldrig komma fram till dig och ditt liv.

Vi har ett val - men vi väljer inte. Det får trots allt bli som det blir. Nästan aldrig stöter vi på en människa som säger direkt och utan omsvep: - Ja, jag är lycklig.

Ändå säger alla att de vill bli lyckliga - åtminstone lyckligare. Men när de plötsligt står öga mot öga med det som skulle kunna tillföra deras liv stor lycka - då blir de rädda och smiter. De flyr som skrämda harar framför ett strålkastarljus i mörkret. Ett ljus som skulle kunna lysa upp alla frågetecken och alla mörka tunnlar. Ändå springer så många. Ändå blir så många så rädda.

— Hellre ett välkänt helvete än ett okänt paradis, tycks många resonera. Det dagliga helvetet är nog så trist - men välbekant. Det kan jag hantera. Det man kan hantera är alltid tryggt - även en om det förintar dig på lång sikt.

Dessutom är det alltid en invecklad fråga om vi vill - eller egentligen tycker vi är värda att bli lyckliga. Längst inne i vårt hemliga liv underhåller vi alldeles för ofta tankar om att man inte är värd bättre. Näst bäst får väl duga. Då stämmer ekvationen att du egentligen inte är värd ett bättre - eller lyckligare liv.

Vi unnar oss inte att bli lyckliga - därför sörjer vi heller inte att vi aldrig blev det. Det är viktigt att tycka att man är värd det bästa, att unna sig stjärnorna - och inte bara trädtopparna. Att våga ta emot när någon skakar trädet och frukterna ramlar ner mitt framför dig. Trots allt är lyckan ett flöde - det räcker till åt alla. Ingen behöver ha dåligt samvete.”

Låt oss sedan jämföra denna text med Tommy Dahlmans bok från 2006, ”Mer än ett jobb: Att göra arbetet till något mer än ett jobb”, Semnos Förlag. Sid 116-117:

”Vi har ett val. Återigen har vi ett val - men de flesta beter sig som om lycka och livslust utdelades av en speciell myndighet som prickar av människor i tur och ordning - bara för att aldrig komma fram till dig och ditt liv.

Vi har ett val - men vi väljer inte. Det får trots allt bli som det blir. Nästan aldrig stöter vi på en människa som säger direkt utan omsvep: ”Ja, jag är lycklig.”

Ändå säger alla att de vill bli lyckliga - åtminstone lyckligare. Men när de plötsligt står öga mot öga med det som skulle kunna tillföra deras liv stor lycka - då blir de rädda och smiter. De flyr som skrämda harar framför ett strålkastarljus i mörkret. Ett ljus som skulle kunna lysa upp alla frågetecken och alla mörka tunnlar. Ändå springer så många. Ändå blir så många rädda.

Hellre ett välkänt helvete än ett okänt paradis, tycks många resonera. Det dagliga helvetet är nog så trist men välbekant. Det kan jag hantera. Det man kan hantera är alltid tryggt även om det förintar dig på lång sikt.

Längst inne i vårt hemliga liv underhåller vi alldeles för ofta tankar om att man inte är värd bättre. Näst bäst får duga. Då stämmer ekvationen att du egentligen inte är värd ett bättre eller lyckligare liv. Vi unnar oss att tänka oss lyckliga, därför sörjer vi heller inte att vi aldrig blev det. Det är viktigt att tycka att man är värd det bästa, att unna sig stjärnorna och inte bara trädtopparna. Att våga ta emot när någon skakar trädet och frukterna ramlar ner mitt framför dig. Det räcker till åt alla. Ingen behöver ha dåligt samvete.”

Visst liknar texterna varann på nåt vis? 🧐

Har ni fler exempel på plagiat i Tommy Dahlmans böcker?
Senast redigerad av mesefil 2024-03-01 kl. 18:06. Anledning: Autocorrect att skrivit ”vik” istället för ”bok”
Citera
2024-03-01, 20:08
Medlem
HomoHitlers avatar
Tommy Dahlman sa detta: "PS. Vi har nu tagit foto (skärmdumpar) och även satt expertis på IP adresserna.Förtalet är brottsligt - och som alla andra brott i Sverige måste man sona dem. Det gäller mig och alla andra ."

Inte ett dugg har hänt på alla dessa år...

Struntprat som vanligt.

Som tur är finns det människor, en mycket raffinerad och beläst grupp människor, som vakar över allt fyllot gör...

Allt.

Clownen sover aldrig

Chefredaktören glömmer aldrig

Hämden är ljuv om den serveras kall

Börjes näve är hård
Citera
2024-03-02, 17:31
Medlem
mesefils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoHitler
Tommy Dahlman sa detta: "PS. Vi har nu tagit foto (skärmdumpar) och även satt expertis på IP adresserna.Förtalet är brottsligt - och som alla andra brott i Sverige måste man sona dem. Det gäller mig och alla andra ."

Inte ett dugg har hänt på alla dessa år...

Struntprat som vanligt.

Som tur är finns det människor, en mycket raffinerad och beläst grupp människor, som vakar över allt fyllot gör...

Allt.

Clownen sover aldrig

Chefredaktören glömmer aldrig

Hämden är ljuv om den serveras kall

Börjes näve är hård

Rättelse: Flashback-användaren TommyDahlman skrev 2020:

Citat:
PS. Vi har nu tagit foto (skärmdumpar) och även satt expertis på IP adresserna.Förtalet är brottsligt - och som alla andra brott i Sverige måste man sona dem. Det gäller mig och alla andra .

Trevlig helg!

Vi kan inte utgå ifrån att verklighetens Tommy Dahlman är fullt så dum i huvudet att han tror att ”expertis på IP adresserna” ska rädda honom.

Eller jo förresten, det kan vi nog! 😂 Jag kom på att han sa ju i princip samma sak på Divine Favour Sveriges facebooksida när det begav sig.

Då kan vi konstatera att både Flashback-användaren TommyDahlman och verklighetens Tommy Dahlman är lite dumma i huvudet och tror att de ska spåra upp IP-adresser på Flashback och att nån åklagare ska bry sig och väcka åtal för att skydda stackars Tommy från allt hemskt ”förtal” han blir utsatt för.
Senast redigerad av mesefil 2024-03-02 kl. 17:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in