2024-03-02, 16:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ja, jag misstänker även att förädlade petroleum-produkter ifrån ryssland kommer nog in utan större problem till Eu även, då med omvägar. Har nog reagerat i vinter att bensinpriset är lite lägre..

Får se om min teori stämmer på det, i.o.m att Putin har ju satt ett temporärt "stopp" på den exporten. Det borde märkas inom 1-2 månader.

Sist borde man ju även se på hur mycket exporten ifrån Eu har ökat till -stan länderna och Turkiet. Finns nog en viss korrelation om hur mycket exporten till Ryssland har minskat.., misstänker jag.

"Pengar luktar inte"
Bra feedback, det är garanterat värre än vad kommerskollegium anger i sin statistik, man har inte behövt tänkt i dessa banor förut. Dessutom har vi typer som tyske Olaf, gulash-ungraren och lillstalin FikusFiko att hantera.

Vi Européer får skämmas och rycka upp oss. Så här kan det inte fortgå. Äckligt!
Citera
2024-03-02, 16:58
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Ryssland avancerar, det är ett faktum.
Ja med ofattbara förluster, det är sant.
Men nu är det ruskis vi talar om, dom strider som dom alltid har stridit, med kvantitet.
Dom har dessvärre lärt sig av sina misstag och är betydligt mer effektiva nu än i början av kriget.
Detta går också hand i hand med Rysslands historia.
Det går alltid åt helvete första året och då kastar man kroppar på problemet och förbättrar det som inte funkar, vilket brukar innefatta allt.
Sen skärper dom sig och får snurr på logistiken.

Jaha...Rysslands historia...som första världskriget och när de förlorade mot polen och Baltikum?
Och vi alla minns ju hur de verkligen klarade sig under andra världskriget utan hjälp från väst.
I Afghanistan bedrev de ett regelrätt krig utan begränsningar och förlorade.
USA bedrev aldrig ett regelrätt krig i Afghanistan, det var en polisiär insats med extrema restriktioner.
Citera
2024-03-02, 17:08
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Bra feedback, det är garanterat värre än vad kommerskollegium anger i sin statistik, man har inte behövt tänkt i dessa banor förut. Dessutom har vi typer som tyske Olaf, gulash-ungraren och lillstalin FikusFiko att hantera.

Vi Européer får skämmas och rycka upp oss. Så här kan det inte fortgå. Äckligt!

Tror även Bryssel är mer än medvetna om detta. Notera hur Eu`s centralbank med Christine Lagarde i spetsen har börjat "slå sig på bröstet" med : "-Vi har inflationen under kontroll, den sjunker !"

Minst en del utav detta, beror nog på smugglade ryska olje-produkter.
Citera
2024-03-02, 17:15
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Jaha...Rysslands historia...som första världskriget och när de förlorade mot polen och Baltikum?
Och vi alla minns ju hur de verkligen klarade sig under andra världskriget utan hjälp från väst.
USA bedrev aldrig ett regelrätt krig i Afghanistan, det var en polisiär insats med extrema restriktioner.
Nu är du förvirrad.
Du tror att jag skrivit att Ryssland inte går att besegra eller att uralimperiet har gått till seger i varje krig?
Ryssland strider som dom alltid gjort, det är ett faktum?
Senast redigerad av StigEngstrom 2024-03-02 kl. 17:19.
Citera
2024-03-02, 17:19
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:

Dagens bästa inlägg!
En polisiär insats med över 200 000 döda. Passande profilbild till det inlägget.
Citera
2024-03-02, 17:19
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Nu är du förvirrad.
Du tror att jag skrivit att Ryssland inte går att besegra eller antyder att jag är pro-ruski?
Är du Antistalks tvillingbror?

Dina inlägg är genomgående ambivalenta.
Men du referrerar till historien och jag anser inte att historiska händelser stödjer den tes du framför.
Ryska sidan gillar att framställa Ryssland som obesegrat när de är exceptionellt a framstående när det gäller att misslyckas militärt.
Om dess fiende inte är exceptionellt underlägsen är det genomgående en Pyrrhus seger man uppnår.
Ska vi ta logistik bokstavligt så använder väl fortfarande ryska armen inte lastpallar.
Senast redigerad av Slackoff 2024-03-02 kl. 17:23.
Citera
2024-03-02, 17:21
Avstängd
DenVildeSvenskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TooL
Sluta nu. Hade dom kunnat hålla positionerna så hade dom gjort det. Ukraina tappar mark och kommer få sluta lika mycket som ryssen för att få tbx det.

Ukraina manipulerar ryssarna till att sparka sig trötta och jag skulle inte bli förvånad om AFU/ väst/ Nato har planerat för en massiv motoffensiv till våren -24. Därav allt nerskjutet ryskt stridsflyg, förstörda spaningsplan, utslagna oljedepåer/ raffinaderier osv.

Medan ryssarna vinner "segrar" i form av meter i leran så knäcker Ukraina deras logistik och försörjningskanaler. Sen kommer den stora motoffensiven som mest troligt avslutar det här kriget.
Citera
2024-03-02, 17:21
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Dagens bästa inlägg!
En polisiär insats med över 200 000 döda. Passande profilbild till det inlägget.
Få se nu..hur många dödade sovjetryssland när de var där?
Brukade amerikanerna hälla bensin på bybor och sätta eld på dem?
Citera
2024-03-02, 17:22
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Dina inlägg är genomgående ambivalenta.
Men du referrerar till historien och jag anser inte att historiska händelser stödjer den tes du framför.
Ryska sidan gillar att framställa Ryssland som obesegrat när de är exceptionellt a framstående när det gäller att misslyckas militärt.
Om dess fiende inte är exceptionellt underlägsen är det genomgående en Pyrrhus seger man uppnår.
Men din tomte, jag har aldrig skrivit att Ryssland är oslagbara.
Jag skrev att dom strider som dom alltid gjort och det är ett faktum?
Ska jag behandla dig på samma sätt som antistalk och behöva skriva att jag önskar att ryssarna drar hem till sitt dassimperium och lämnar Ukraina ifred eller är jag ett rysstroll oavsett då jag inte ställer mig bakom erat sälklappande?
Senast redigerad av StigEngstrom 2024-03-02 kl. 17:24.
Citera
2024-03-02, 17:24
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Men din tomte, jag har aldrig skrivit att Ryssland är oslagbara.
Jag skrev att dom strider som dom alltid gjort och det är ett faktum?
Ska jag behandla dig på samma sätt som antistalk och behöva skriva att jag önskar att ryssarna drar hem till sitt dassimperium och lämnar Ukraina ifred eller är jag ett rysstroll oavsett då jag inte ställer mig bakom erat sälklampande?
Jag diskuterar inte din ryskhet dummjävel.
generera du dina inlägg med ai?
Var mitt svar svårt att läsa?
" strider som dom alltid gjort och det är ett faktum"
Betyder ingesting enligt min åsikt eftersom de alltid har fucking sugit.
Citera
2024-03-02, 17:25
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Jag diskuterar inte din ryskhet dummjävel.
generera du dina inlägg med ai?
Var mitt svar svårt att läsa?
Nej men svårt att förstå då jag aldrig påstått det du skriver.
Citera
2024-03-02, 17:26
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Nej men svårt att förstå då jag aldrig påstått det du skriver.

"strider som dom alltid gjort och det är ett faktum"
Utveckla vad fan du menar i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in