2024-03-02, 14:13
Medlem
viko95s avatar
Hej,
Jag är i färd med att välja en ny bil för mitt företag, en pizzeria i Alingsås. Jag är lite osäker på vilket val som är bäst mellan en BMW X7 och en Mercedes EQA. Jag vill undvika att bilen uppfattas som för "babbig", med tanke på mitt albanska ursprung, men samtidigt ska den vara pålitlig och fungera felfritt under många år framöver.
Några punkter jag föredrar med båda bilarna.
BMW X7:
  • En lyxig SUV som erbjuder generöst med utrymme och komfort för passagerare.
  • Känd för sin imponerande prestanda och avancerade tekniska funktioner.
  • Erbjuder ett brett utbud av motoralternativ, inklusive kraftfulla bensin- och dieselmotorer.
  • Har ett rymligt och elegant interiör med högkvalitativa material och avancerade bekvämlighetsfunktioner.
  • Tredje raden med säten gör den till ett utmärkt val för familjer eller affärsbehov där extra utrymme behövs.
Mercedes EQA:
  • En eldriven kompakt SUV. Greta vänlig.
  • Byggd på Mercedes-Benz EQ-plattformen, designad specifikt för elektriska fordon.
  • Erbjuder en tyst och jämn körning med responsiv acceleration tack vare dess elektriska drivlina.
  • Har en modern och elegant design både inuti och utanför, med fokus på aerodynamik och effektivitet.
  • Innehar avancerade säkerhets- och teknikfunktioner, inklusive Mercedes-Benz's senaste förarassistanssystem och infotainmentsystem.

Kan någon dela med sig av sina erfarenheter eller ge råd om dessa två bilmodeller? Vilken skulle du välja och varför? För att ge lite mer kontext, jag är intresserad av både prestanda och stil, men jag vill också att bilen ska vara praktisk och kostnadseffektiv för min restaurangverksamhet.

Tack på förhand för all hjälp!
Citera
2024-03-02, 14:18
Medlem
En pizza levereras snabbare med en BMW, den kommer mindre omskakad med Mercedesen dock.
Som konsument skulle jag välja en BMW till dig brate
Citera
2024-03-02, 14:32
Medlem
viko95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sierra.Leone
En pizza levereras snabbare med en BMW, den kommer mindre omskakad med Mercedesen dock.
Som konsument skulle jag välja en BMW till dig brate
''Brate'' är serbo-kroatiska och vi kommer inte leverera pizza i dessa bilar. Men tackar ödmjukast för ditt ironiska svar. Bilen ska användas till privata bruk.
Citera
2024-03-02, 15:09
Medlem
viko95s avatar
Är det verklige ingen som har dessa bilar?
Citera
2024-03-02, 15:14
Moderator
Bilar --> Bilar: köpråd
/Moderator
Citera
2024-03-02, 15:15
Medlem
viko95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Bilar --> Bilar: köpråd
/Moderator

Tack för det!
Citera
2024-03-02, 15:43
Medlem
Mercedes
https://www.youtube.com/watch?v=N2nqwVSFkn0

BMW
https://www.youtube.com/watch?v=0rHQ7uv2vRY

Carwow har testat bilarna.
Lycka till!
Citera
2024-03-03, 21:46
Medlem
Jag har leasat en EQA och är generellt nöjd. Enda nackdelen är på vintern räckvidd 300 km maximum men säkert samma med alla elbilar.

EQE är snyggare men dyrare
Citera
2024-03-04, 01:58
Medlem
X7 är en grym suv. Fick en X7M60 som lånebil när frugans x6 var på service. Köp ingen elbil. Ta du dig en prov tur med X7. Sedan är valet lätt.
Elbilar kan man köpa sedan då det inte finns något annat val. ( Tur man har roliga bensin bilar i garaget som aldrig ska säljas.)
Citera
2024-03-10, 03:50
Medlem
BMW X7 M60i eller Mercedes GLS 580 ska du ha. Skippa den där andra skitbilen. Har inte ens hört talas om den. Ser ut som en liten skitbil för fattiglappar.
Citera
2024-12-01, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viko95
Hej,
Jag är i färd med att välja en ny bil för mitt företag, en pizzeria i Alingsås. Jag är lite osäker på vilket val som är bäst mellan en BMW X7 och en Mercedes EQA. Jag vill undvika att bilen uppfattas som för "babbig", med tanke på mitt albanska ursprung, men samtidigt ska den vara pålitlig och fungera felfritt under många år framöver.
Några punkter jag föredrar med båda bilarna.
BMW X7:
  • En lyxig SUV som erbjuder generöst med utrymme och komfort för passagerare.
  • Känd för sin imponerande prestanda och avancerade tekniska funktioner.
  • Erbjuder ett brett utbud av motoralternativ, inklusive kraftfulla bensin- och dieselmotorer.
  • Har ett rymligt och elegant interiör med högkvalitativa material och avancerade bekvämlighetsfunktioner.
  • Tredje raden med säten gör den till ett utmärkt val för familjer eller affärsbehov där extra utrymme behövs.
Mercedes EQA:
  • En eldriven kompakt SUV. Greta vänlig.
  • Byggd på Mercedes-Benz EQ-plattformen, designad specifikt för elektriska fordon.
  • Erbjuder en tyst och jämn körning med responsiv acceleration tack vare dess elektriska drivlina.
  • Har en modern och elegant design både inuti och utanför, med fokus på aerodynamik och effektivitet.
  • Innehar avancerade säkerhets- och teknikfunktioner, inklusive Mercedes-Benz's senaste förarassistanssystem och infotainmentsystem.

Kan någon dela med sig av sina erfarenheter eller ge råd om dessa två bilmodeller? Vilken skulle du välja och varför? För att ge lite mer kontext, jag är intresserad av både prestanda och stil, men jag vill också att bilen ska vara praktisk och kostnadseffektiv för min restaurangverksamhet.

Tack på förhand för all hjälp!

Mitt råd helt klart en x7, kört en m50 rätt mycket även genom Europa ner till Balkan, mycket trevliga bilar

Mercedesen e väl en elbil... Luktar bara svensk miljöpartist wanabee något....
Citera
2024-12-03, 18:38
Medlem
De spelar verkligen inte i samma liga de här bilarna.

X7 är svinstor, som en Mercedes GLS.

EQA är jätteliten, som en BMW X1.

Köp det du känner att du behöver.

Personligen hade jag skippat båda och köpt en Kia EV9, så slipper du babbestämpeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in