Citat:
Ursprungligen postat av
mondayleftmebroken
Ja, din portföj påminner en hel del om min. När gick du in i Astor? Astor är ju på många sätt ett intressant bolag, som står för en betydande del av värdeökningen i min portfölj, var inne väldigt tidigt i Astor, köpte en relativt stor post till en väldigt attraktiv kurs.
Tycker du har en hel del intressanta innehav faktiskt, varför har du störst kapital investerat i just SSAB? Hur kommer det sig att du investerar i Arctic paper? Kikade en del på Arctic paper i höstas, vill minnas att det är ett fint bolag med fina siffror?

Är en gambler och har spelat högt hela livet. Min portfölj är högriskfond där jag aktivt valt att satsa högt på flera bolag. Jag vet om riskerna och är beredd att ta dom.
Astor gick jag in på 7 kr och har successivt höjt mitt gav. Tror på bolaget på långsikt. Rapporten idag var faktiskt riktigt glädjande. Sänkte förlusterna och en stark orderbok för framtiden lovar gott.
SSAB var ren magkänsla på 48 kr. Kändes sjukt undervärderad + stabilt bolag med goda framtidsutsikter. Vet att den svajar, men tror att deras produkter kommer behövas lång tid framöver.
Artic Paper kommer aldrig att bli en raket, men fin utdelning och god kassa så den får ligga i portföljen ett tag.
I korta drag min amatör analys.