2024-03-02, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av depressed.world
Vart ska du inställa dig?

Jag ska inställa mig på Östra Gård i ynkliga 21 dagar. Har missbruk av subutex, xanor och lyrica - vet någon hur detta kommer hanteras väl på plats? Tar väl 8 mg sub/dag, 15 xanor/dag och 1200 mg lyrica/dag.

1. Är så jävla nervös just över cold turkey på allt det där. Kan man kräva att man vill sova med elektronisk bevakning (EKG), blodtryck eller liknande?

2. Man sover alltså med 3 andra dudes medans jag spyr, mår skit och vill bara sova. Hur blir det med sysselsättning när man har missbruk samt det endast är 21 dagar.
Fyfan det låter riktigt bull. Lägg in dig på BC först alla dagar i veckan! Risken att få dela cell och toalett med flera stycken, och må sådär hade jag aldrig tagit! Kan inte svara på om du får sova med den utrustningen, kanske någon annan kan? De lämnar dig inte att ligga o dö i din ensamhet iaf. Blir du riktigt dålig kommer du få ngn form av vak. Finns ju även sjukvårdare på plats. Ngr humana rättigheter får man fan ha! Och ev cell kamrater kommer ju föra liv om du ockuperar toaletten hela tiden, så personal måste hitta ngn typ av lösning. Sysselsättning på 21 dagar blir det inte för dig med tanke på hur du kommer må. Det är ett program för missbrukare som bör bli din sysselsättning, men tiden känns för kort för att starta även det.
Citera
2024-03-02, 00:26
Medlem
Om jag ska ställa in mig, och kommer till anstalt med en väska/ryggsäck. Har exempelvis cigg, snus, hygien artiklar, strumpor, frimärken osv får jag med mig det in vidare efter inskrivning då? Eller blir det inlåst? Tänker så länge jag har grejor som anstalt redan godkänner finns på avdelningen, saker som säljs i kiosk osv? Hade känts nice o inte börja ifrån noll direkt, tar ju evighet att jobba upp ett litet förråd med den pisslönen!
Citera
2024-03-06, 18:47
Medlem
Så imorgon kl 11-14 ställer jag in mig på tillberga med en väska med kläder, lite snus och rakapparater. Ska dela rum med 3 andra personer i ett rum som var byggd för en person. De skojade verkligen inte när de sa att det är överbefolkat överallt.
Blev 1 år men är fri efter 8 månader. Ska sköta mig så gott som jag kan men kommer inte backa om någon är kaxig.
Citera
2024-03-09, 15:38
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SNSclassics2024
Hur vanligt är det att våld av det här slaget förekommer?
https://www.youtube.com/watch?v=b6ijCv6L4Qg

Alltså misshandel och sånt? Hinner man oftast stoppa det?

Jag skulle vilja påstå att man nästan aldrig hinner stoppa det, såvida det inte händer på en rastgård med massor med plitar ute.

Sånt här sköts där det inte finns några kameror, t ex inne i celler, och då finns det ingen chans för plitarna att gå in o stoppa det eftersom det inte ens är medvetna om vad som pågår. Finns exempel på utdragen tortyrmisshandel i cell som pågått i åtskilliga timmar.

Det låg en video ute på SVT för ett par veckor sen från Tidaholm som visade hur det kan gå till. 5-6 grabbar som smäller på en kille i en cellkorridor. Han lyckades ta sig ut ur sin cell och gör allt för att hålla sig benen men åker på ordentligt med stryk mitt framför kamerorna, innan 2 plitar kommer inspringande när allt är över. Plitarna ingriper inte ens fysiskt (det kan de inte, och kärringpliten som är med håller sig 3 steg bakom).

Mkt händer som KV aldrig är medvetna om, så deras statistik ska man ta med en rejäl nypa salt.

Edit: det är inte samma film som du har länkat till (också från Tidan) utan en helt annan
Senast redigerad av ExConvict 2024-03-09 kl. 16:03.
Citera
2024-03-11, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExConvict
Jag skulle vilja påstå att man nästan aldrig hinner stoppa det, såvida det inte händer på en rastgård med massor med plitar ute.

Sånt här sköts där det inte finns några kameror, t ex inne i celler, och då finns det ingen chans för plitarna att gå in o stoppa det eftersom det inte ens är medvetna om vad som pågår. Finns exempel på utdragen tortyrmisshandel i cell som pågått i åtskilliga timmar.

Det låg en video ute på SVT för ett par veckor sen från Tidaholm som visade hur det kan gå till. 5-6 grabbar som smäller på en kille i en cellkorridor. Han lyckades ta sig ut ur sin cell och gör allt för att hålla sig benen men åker på ordentligt med stryk mitt framför kamerorna, innan 2 plitar kommer inspringande när allt är över. Plitarna ingriper inte ens fysiskt (det kan de inte, och kärringpliten som är med håller sig 3 steg bakom).

Mkt händer som KV aldrig är medvetna om, så deras statistik ska man ta med en rejäl nypa salt.

Edit: det är inte samma film som du har länkat till (också från Tidan) utan en helt annan

Aha men råkar du ha den filmen? Eller vart kan jag se den? För jag såg ju den från Tidaholm som visats överallt, svt, PrimeCrime osv.

Men en tortyrmisshandel i flera timmar - HUR???
Vad skulle du säga att detta beror på? Brist på resurser? Brist på VILJA att hjälpa till? Eller att plitarna, på riktigt, är rädda för sin säkerhet?

Sen en till fråga (sorry, nyfiken) hur benägen är man att faktiskt skada en plit? Jag tänker att det måste bli såna jävla konsekvenser att det verkligen inte är värt det?

Nej en sista också, hur illa tycker man om plitarna tillslut? De blir ju en del av ens vardag. Förstår att de representerar rättsväsendet som gör att man är inspärrad, men "orkar" man hata dem i längden?
Citera
2024-03-11, 16:05
Medlem
Brajebrasomfans avatar
Citat:
Aha men råkar du ha den filmen? Eller vart kan jag se den? För jag såg ju den från Tidaholm som visats överallt, svt, PrimeCrime osv.

Vad skulle du säga att detta beror på? Brist på resurser? Brist på VILJA att hjälpa till? Eller att plitarna, på riktigt, är rädda för sin säkerhet?

Sen en till fråga (sorry, nyfiken) hur benägen är man att faktiskt skada en plit? Jag tänker att det måste bli såna jävla konsekvenser att det verkligen inte är värt det?

Nej en sista också, hur illa tycker man om plitarna tillslut? De blir ju en del av ens vardag. Förstår att de representerar rättsväsendet som gör att man är inspärrad, men "orkar" man hata dem i längden?

Det var väl en tortyrmisshandel på Skänninge med en sax inblandad, för flera år sedan har jag för mig.

Sen det där med hur benägna vissa är att skada en plit, så var det faktiskt en som blev mördad med sin egen batong 2011. Det var avskummet Erik Ljungström som mördade Karen Gebreab.
Senast redigerad av Brajebrasomfan 2024-03-11 kl. 16:11.
Citera
2024-03-11, 17:44
Medlem
Citat:
Konsekvenserna blir jävliga, men sitter man på livstid utan möjlighet att få straffet tidsbestämt (Lasermannen t ex) och samtidigt blir grovt trakasserad av en plit så kanske man tycker att det är värt det.

Citat:
Om plitarna är sadistiska och trakasserar en intagen så blir de hatade, men bara för att de beter sig som svin, inte för att någon väljer att hata dem.
Citera
2024-03-11, 23:24
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorn222
Får två mördare sitta ihop?

Nej. Dom mördar varandra då
Citera
2024-03-12, 04:30
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:

Det finns alla möjligheter att tortera folk i timmar för den som vill, eftersom plitarna håller sig borta från avdelningarna frånsett vid upp-/inlåsning och visitation. De vet att de inte är välkomna.

Ta t ex en lördag eller söndag när ingen går till jobb/skola och det inte är onormalt för folk att hänga i cellen halva dan. Det finns ingen anledning för plitarna att gå in o kolla hur xyz mår eller vad han gör.

Nej, man hatar inte automatiskt alla plitar för att de 'representerar rättsväsendet' och bär KV-uniform. Det är mestadels folk som går till jobbet, försöker få tiden att gå och ta ut löning den 25:e, det fattar de flesta.
Men man har heller ingen anledning med att umgås eller bygga relationer med dem annat än vid utsluss.

Sen finns det givetvis plitar som sökt sig till KV just för att få utlopp för sina sadistiska böjelser, ungefär som pedofiler söker sig till dagis eller idrottsklubbar. Det tar oftast mindre än en minut att läsa av vad det handlar om.
Citera
2024-03-12, 09:24
Medlem
LisochLoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExConvict
Det finns alla möjligheter att tortera folk i timmar för den som vill, eftersom plitarna håller sig borta från avdelningarna frånsett vid upp-/inlåsning och visitation. De vet att de inte är välkomna.

Ta t ex en lördag eller söndag när ingen går till jobb/skola och det inte är onormalt för folk att hänga i cellen halva dan. Det finns ingen anledning för plitarna att gå in o kolla hur xyz mår eller vad han gör.

Min erfarenhet är att dom kör räkning/närvaro (dom kallade det nått annat, minns inte) 4-5 gånger om dagen också. Men om man anpassar sig och tar tortyren direkt efter en sådan kan man nog få nån timme ifred ja.
Citera
2024-03-12, 16:02
Medlem
Vilka sitter på hall egentligen och hur låst är det egentligen? Är en dömd kvinnoboxare/stalker med flera domar i bagaget som rör våld mot kvinnor med tillhygge, och dessutom med en död exflickvän vars mord han ej kunde dömas för. Han har hursom hamnat där nu tydligen.. märkbart då han bara ska sitta där till juni tänker jag, dvs några månader.
Den jäveln lyckas tydligen alltid komma undan lagen längre än så.
Citera
2024-03-13, 01:14
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LisochLos
Min erfarenhet är att dom kör räkning/närvaro (dom kallade det nått annat, minns inte) 4-5 gånger om dagen också. Men om man anpassar sig och tar tortyren direkt efter en sådan kan man nog få nån timme ifred ja.

Sånt springande på plitar hade inte tolererats på de avd jag har suttit på (klass 1 och hög 2).

Det hade blivit rejält tryck från 20-30 grabbar mot 2 avdelningsplitar, så de hade gett upp ganska omgående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in