Citat:
Ursprungligen postat av
SNSclassics2024
Aha men råkar du ha den filmen? Eller vart kan jag se den? För jag såg ju den från Tidaholm som visats överallt, svt, PrimeCrime osv.
Men en tortyrmisshandel i flera timmar - HUR???
Vad skulle du säga att detta beror på? Brist på resurser? Brist på VILJA att hjälpa till? Eller att plitarna, på riktigt, är rädda för sin säkerhet?
Sen en till fråga (sorry, nyfiken) hur benägen är man att faktiskt skada en plit? Jag tänker att det måste bli såna jävla konsekvenser att det verkligen inte är värt det?
Nej en sista också, hur illa tycker man om plitarna tillslut? De blir ju en del av ens vardag. Förstår att de representerar rättsväsendet som gör att man är inspärrad, men "orkar" man hata dem i längden?
Det finns alla möjligheter att tortera folk i timmar för den som vill, eftersom plitarna håller sig borta från avdelningarna frånsett vid upp-/inlåsning och visitation. De vet att de inte är välkomna.
Ta t ex en lördag eller söndag när ingen går till jobb/skola och det inte är onormalt för folk att hänga i cellen halva dan. Det finns ingen anledning för plitarna att gå in o kolla hur xyz mår eller vad han gör.
Nej, man hatar inte automatiskt alla plitar för att de 'representerar rättsväsendet' och bär KV-uniform. Det är mestadels folk som går till jobbet, försöker få tiden att gå och ta ut löning den 25:e, det fattar de flesta.
Men man har heller ingen anledning med att umgås eller bygga relationer med dem annat än vid utsluss.
Sen finns det givetvis plitar som sökt sig till KV just för att få utlopp för sina sadistiska böjelser, ungefär som pedofiler söker sig till dagis eller idrottsklubbar. Det tar oftast mindre än en minut att läsa av vad det handlar om.