2024-03-01, 23:38
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cindysmama
Min teori är för att J inte hade någon anknytning till Z, hon har sagt i förhör att hon kände att Z förstörde för hela familjen genom att födas. För hon var inte planerad och hon fick reda på graviditeten för sent. Framkommer också i något förhör att ”J fick aldrig samma relation till Z som till dom andra barnen. Det har aldrig varit samma slags relation”.. tragiskt men känns som att hon verkligen hatade Z.
Precis.
Samt att J sprack väldigt mycket under Z förlossning, hon vart avog redan då. Låg inlagd och det verkar enligt FUP som det var rätt smärtsamt.
Sedan valde J att inte besöka Z som oxå låg på sjukhus på en avdelning. Glömt nu med är det hepatit J har?

Redan där började problemen med anknytning.

Å andra sidan blev hon gravid igen cirka 6 veckor senare med V.
Senast redigerad av Pandalina4 2024-03-01 kl. 23:40.
Citera
2024-03-02, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Jag tror inte att D förgripit sig på Z, jag tycker SMSen tyder mer på att J är/har varit svartsjuk på att D kanske visat omtanke för Z och därför säger tex "din kärlekshöna".
J kan inte ta att D visar Z någon omtanke överhuvudtaget.

Lite som på julafton när J skriver till D när han inte svarar direkt att han säkert sitter och skriver med Anderssonfamiljen (hans barn från tidigare) Han får bara prata och bry sig om J.

Zoey säger själv i förhör att pappa aldrig skadat henne fysiskt utan det är mamman som gjort, när det kommer till underlivets skador så är det även där som mamma hällt stearin, mamma har stoppat in sina fingrar i snippan m.m
Hade pappan förgripit sig med på Z så hade det kommit fram i förhören, Z är väldigt duktig att förklara vad som hänt även fast det är så jobbigt och ledsamt för henne att prata om det.
Enligt Z är det däremot D som bundit fast henne, Jag tror D är helt undergiven J och att det är J som beordrar vad D ska göra och bete sig.
Då D har sina empatistörningar så är det nog ganska lätt för J att manipulera honom då han inte verkar styras av känslor.

Utan J hade han nog fortsatt vara "en frånvarande förälder" som satt med sina data/tv spel istället för att umgås med sina barn.
Det är knepigt, knepigt,,,att lyfta på slöjorna och se klart.
När det kommer till samlivet har jag fått uppfattningen att J har dragning till det undergivna.
Hon hade väl medlemskap på Darkside med "sånt" (bdsm).
Darkside är ett svensk webbplats och community med inriktning på BDSM, fetischism, sexpositivism och kinkykultur
Kaka söker maka vilket torde innebära att D då var den dominante. Är jag helt ute och cyklar i rabarberlandet här?
Senast redigerad av ottoplommon 2024-03-02 kl. 00:25.
Citera
2024-03-02, 00:24
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Men varför valdes just Z ut att bli inlåst av 6 barn?

Det har presenterats många bra teorier.

Jag tycker det är ganska tydligt med att det började med att mamman hade anknytningproblem från början då Z kom för tätt inpå och orsakade mycket lidande under förlossningen. Där föddes ett hat mot henne.

Min teori varför vanvården eskalerat är att Z är annorlunda än de andra barnen. Det framgår både av det maskade familjefotot och i FUPen att Z är en normalbyggd, smart, viljestark tjej som inte låter sig styras så enkelt.

Hon var ett hot mot mammans gränslösa personlighet genom sitt sätt att vara.
Jag vet att en del i tråden ifrågasätter om mamman är narcissist, men jag har inga tvivel om den saken.
Som narcissist ser hon andra människor som en förlängning av sig själv.
Överviktiga, medgörliga barn med diagnoser passar utmärkt in i självbilden. De är beroende av henne och accepterar hennes styrning.
Z gör det inte.

En fundering är om D är biologisk pappa till Z. Undrar om det gjorts faderskapstest.
Senast redigerad av HowLongIsNow 2024-03-02 kl. 00:29.
Citera
2024-03-02, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Det har presenterats många bra teorier.

Jag tycker det är ganska tydligt med att det började med att mamman hade anknytningproblem från början då Z kom för tätt inpå och orsakade mycket lidande under förlossningen. Där föddes ett hat mot henne.

Min teori varför vanvården eskalerat är att Z är annorlunda än de andra barnen. Det är tydligt både på det maskade familjefotot och i FUPen att Z är en normalbyggd, smart, viljestark tjej som inte låter sig manipuleras.

Hon var ett hot mot mammans gränslösa personlighet genom sitt sätt att vara.
Jag vet att en del i tråden ifrågasätter om mamman är narcissist, men jag har inga tvivel om den saken.
Som narcissist ser hon andra människor som en förlängning av sig själv.
Överviktiga, medgörliga barn med diagnoser passar utmärkt in i bilden.
Z gör det inte.

Det får mig att undra om D är biologisk pappa till Z.
Enligt J har ju Z ärvt en del bra egenskaper av D.

Nej allt detta och det som andra på sidan har kommit upp med, har vi väl enats om.
Jag ville komma vidare och slängde ut en testballong i inlägg #8105.
Som du kanske inte läst ännu.

EDIT: Man kan mer tro att mamman inte är mamma till barnet.
Senast redigerad av ottoplommon 2024-03-02 kl. 00:37.
Citera
2024-03-02, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Precis.
Samt att J sprack väldigt mycket under Z förlossning, hon vart avog redan då. Låg inlagd och det verkar enligt FUP som det var rätt smärtsamt.
Sedan valde J att inte besöka Z som oxå låg på sjukhus på en avdelning. Glömt nu med är det hepatit J har?

Man är väldigt primitiv om man är förbannad på ett barn som föds, som man själv satt till världen och som inte valt att födas, inte påverkar hur förlossningen blir och är oskyldig till precis all sina föräldrars otilllräcklighet pga det är EN BEBIS. Och så till den milda grad att bebisen aldrig får bli en del av familjen. 0% förnuft i det agerandet.
Den klassiska man drog för päronen när man har arg i tonåren: ”jag har inte bett att få bli född!” hör verkligen hemma här.
Zoey är ett oskyldigt barn, oavsett vad hon har för humör och personlighet, och att inte inse det som HENNE MAMMA OCH PAPPA är inget annat än primitivt. Typ varenda däggdjur + fåglar på den här planeten är bättre föräldrar än paret I*kvis*.
Citera
2024-03-02, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SelinneDionne
Man är väldigt primitiv om man är förbannad på ett barn som föds, som man själv satt till världen och som inte valt att födas, inte påverkar hur förlossningen blir och är oskyldig till precis all sina föräldrars otilllräcklighet pga det är EN BEBIS. Och så till den milda grad att bebisen aldrig får bli en del av familjen. 0% förnuft i det agerandet.
Den klassiska man drog för päronen när man har arg i tonåren: ”jag har inte bett att få bli född!” hör verkligen hemma här.
Zoey är ett oskyldigt barn, oavsett vad hon har för humör och personlighet, och att inte inse det som HENNE MAMMA OCH PAPPA är inget annat än primitivt. Typ varenda däggdjur + fåglar på den här planeten är bättre föräldrar än paret I*kvis*.
Det där är väl självklarheter. Men det här är ju två föräldrar som uppenbarligen har störningar i cluster B.
Då känner/reagerar och beter man sig inte normalt med rationellt tänk.
Senast redigerad av ottoplommon 2024-03-02 kl. 00:54.
Citera
2024-03-02, 02:08
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Precis.

Bara det här med att föda så många ungar på rad trots att man är ett jävla härke tyder på att det är något är radikalt fel i skallen.

Om J, som enligt egen utsago, inte ens visste om att hon var gravid med Z förrän abortgränsen passerats- då har hon inte speciellt mycket koll på bitarna (särskilt inte då hon fött ett antal barn innan).

Och sen, precis som du säger, blir gravid IGEN efter en dryg månad med ännu ett barn 😤🤓😑

Kanske, kanske J faktiskt kan komma undan med att hon faktiskt inte fattade att Z var döende. Jag tror allt och ingenting om J som överlägset vinner priset som Sveriges sämsta mamma.
Citera
2024-03-02, 02:33
Medlem
När min farmor var barn, född 1900 skulle hon passa sin lillasyster- lilasyster fick tag på ättika och drack. min farmor kom aldrig över det. Straffet för bristande tillsyn vågar jag inte ens tänka på tyvärr
Citera
2024-03-02, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staniola
När min farmor var barn, född 1900 skulle hon passa sin lillasyster- lilasyster fick tag på ättika och drack. min farmor kom aldrig över det. Straffet för bristande tillsyn vågar jag inte ens tänka på tyvärr
Men hu! Hur gick det för din farmors lillasyster?
Citera
2024-03-02, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staniola

Prova själv! Köp Perstorps ättika 28% i den lilla fina flaskan. Försök få i sig en matsked, då den mängden är ofarlig.

Lycka till!
Citera
2024-03-02, 06:24
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Enligt J har ju Z ärvt en del bra egenskaper av D.

Nej allt detta och det som andra på sidan har kommit upp med, har vi väl enats om.
Jag ville komma vidare och slängde ut en testballong i inlägg #8105.
Som du kanske inte läst ännu.

EDIT: Man kan mer tro att mamman inte är mamma till barnet.

Aha, tack för hänvisningen.
Ja, det står vart fall klart att särbehandlingen började redan vid födseln.
Det råder delade meningar om skadorna kan kopplas till ett sexuellt motiv.
Jag vågar faktiskt inte spekulera länge. I början trodde jag det, men nu är jag inte lika säker.
Det kan också vara en tortyr riktad mot underlivet men utan sexuellt syfte.
Givetvis är den ändå en grov kränkning av Zs integritet.
Det har diskuterats ingående i tråden längre bak.

Att J inte skulle vara biologisk mamma är nog uteslutet.
Senast redigerad av HowLongIsNow 2024-03-02 kl. 06:26.
Citera
2024-03-02, 06:43
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Bara det här med att föda så många ungar på rad trots att man är ett jävla härke tyder på att det är något är radikalt fel i skallen.

Om J, som enligt egen utsago, inte ens visste om att hon var gravid med Z förrän abortgränsen passerats- då har hon inte speciellt mycket koll på bitarna (särskilt inte då hon fött ett antal barn innan).

Och sen, precis som du säger, blir gravid IGEN efter en dryg månad med ännu ett barn 😤🤓😑

Kanske, kanske J faktiskt kan komma undan med att hon faktiskt inte fattade att Z var döende. Jag tror allt och ingenting om J som överlägset vinner priset som Sveriges sämsta mamma.

Det fetade: promiskuöst beteende och impulsivitet är kännetecknande för dessa personlighetsstörningar. Ingen tanke på om sexet kan leda till graviditet.
Någon frågade om BDSM-kopplingar. Det står tidigare i tråden att mamman ska ha haft signatur ”Jazze” på Darkside och angett att hon njuter av smärta. Minns inte om det framgick ifall hon är dominant eller undergiven.

Johanna Möller är en stark konkurrent till priset som Sveriges sämsta mamma. Mördade sina egna barns pappa och morfar. Försökte mörda mormor. Lämnade barnen utan tillsyn. Osv.
På området tortyr har vi det aktuella fallet i Västmanland där mamman torterade barnen och filmade det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in