2024-03-01, 20:11
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Men ok, och om jag har förstått dig rätt : Du syns att det ser mera hopplöst ut för Ukraina ?

(trots att de har rätten på sin sida)

Jag ser det som ett väldigt svårt läge och vet ju hur länge invasioner kan hålla på. USA var 20 år i Afghanistan och 20 år i Vietnam och Sovjet var 10 år i Afghanistan.
Citera
2024-03-01, 20:12
Avstängd
DenVildeSvenskens avatar
Rysstrollen är i full panik nu när väst avser att avsluta Putins imbecilla anfallskrig mot Ukraina. Paniken och hysterin lyser i varenda inlägg som postas av rysstrollen.

Då kan man ju bara tänka sig hur det ser ut i Kreml, snacka om gökboet på extacy

När vi i väst går in så gör de ryska bögsoldaterna säkrast i att lägga ner spadar och stenbumlingarna de har fått i beväpning, jävlar vad kul det ska bli att se alla filmerna på nätet
Citera
2024-03-01, 20:13
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Nja, det ska du nog inte tro. Lilla tätbefolkade Europa kommer drabbas stenhårt. Tro inget annat. Du ser ju också att västs ledare är livrädda för det, med all rätt. Alla kommer drabbas. Det är dags att alla växer upp och förhandlingsvägen försöker få stopp på det här vansinniga inbördeskriget mellan slaver.

Nu vill ni ju gärna lajva Europa så ni har bosatt er enbart i Moskva och st Petersburg.
Jag tror inte att era förslavade folk är så intresserade av att lyda er efter att Moskva är utraderat.
Jag tror faktiskt att de kommer massakrera alla överlevande ryssar.
Citera
2024-03-01, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
storfinland ända till ural!

https://www.uppslagsverket.fi/sv/sok/view-170045-StorFinland
Alexander Stubb (ny finsk president som idoliseras i svensk media) kunde ju lära sig ett och annat av gamle Mannerheim och dennes djärva omvändning sensommaren 1944, med den segrande Röda Armén på Karelska näset och uppe vid Onega. Det kunde Zelensky också göra, eller åtminstone skulle man önska att han kunde det.
Senast redigerad av HepCat-X 2024-03-01 kl. 20:18.
Citera
2024-03-01, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Jag har alltid varit tveksam till teorierna om att Kina och Indien har tvingat Putin till kriget bara för att de vill ha billigare olja. Men om du nu är helt övertygad om det så kanske man bör tänka om! Men jag trodde inte att Putin var riktigt så dum, men du vet alltså bättre?

Va? skulle Kina och Indien velat ha detta krig för billigare olja. Den var ny, skapa en tråd och utveckla,
kan inte riktigt se hotbilden
Senast redigerad av koktkille 2024-03-01 kl. 20:26.
Citera
2024-03-01, 20:21
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Nja, det ska du nog inte tro. Lilla tätbefolkade Europa kommer drabbas stenhårt. Tro inget annat. Du ser ju också att västs ledare är livrädda för det, med all rätt. Alla kommer drabbas. Det är dags att alla växer upp och förhandlingsvägen försöker få stopp på det här vansinniga inbördeskriget mellan slaver.

Fred till vilket pris som helst?
Citera
2024-03-01, 20:26
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag ser det som ett väldigt svårt läge och vet ju hur länge invasioner kan hålla på. USA var 20 år i Afghanistan och 20 år i Vietnam och Sovjet var 10 år i Afghanistan.

Intressant att du säger det. Har ett extra-jobb och där jobbade det några ryssar (kvinnor) under invasionens första år, de reste även hem på semestern. Snacket de fick höra hemma var att : "-Nu har Putin startat något, som kan pågå de närmaste 10 åren !"

Ja, tålamod är det som kommer att avgöra detta. Har sagt det tidigare..,och säger det igen : 2024 blir Ukrainas sista svårare år !

Det då förutsatt att väst "pitchar in". Man behöver ifrån väst att få Macron med på laget, dock är han mera intresserad av att sälja vapen.., och har blickarna mot Afrika. Han har ju efterfrågat tidigare om ngn form av Eu-trupp för att avlasta (o bevaka) franska intressen där.

När jag även har läst i tysk press, så lär relationerna mellan tysk/frank blivit mer ansträngda över detta. Scholtz vill ha Macron med mera.., men Macron böjer sig inte.
Senast redigerad av Snapcount 2024-03-01 kl. 20:38.
Citera
2024-03-01, 20:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
JAS är unikt på många sätt. Kan finnas möjlighet att den kommande uppgraderingen innebär att Sverige kan avvara några plan.
Ser inte hur man kan konkurrera med helheten kring F16 däremot.

Men, vissa saker får kosta pengar.

Jas är väldigt mångsidig (jakt, attack , spaning)
Citera
2024-03-01, 20:33
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Jas är väldigt mångsidig (jakt, attack , spaning)

Och bombning. Det viktigaste av allt.
Citera
2024-03-01, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Alexander Stubb (ny finsk president som idoliseras i svensk media) kunde ju lära sig ett och annat av gamle Mannerheim och dennes djärva omvändning sensommaren 1944, med den segrande Röda Armén på Karelska näset och uppe vid Onega. Det kunde Zelensky också göra, eller åtminstone skulle man önska att han kunde det.

Du menar att Ukraina frivilligt ska låta sig våldtas av Ryssland?

Nej tack.
Citera
2024-03-01, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Du menar att Ukraina frivilligt ska låta sig våldtas av Ryssland?

Nej tack.
Zelensky spelade kallblodigt cyniskt med sitt land och folk som insats - och förlorade.
Citera
2024-03-01, 20:47
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Zelensky spelade kallblodigt cyniskt med sitt land och folk som insats - och förlorade.
Om Zelensky redan hade förlorat hade du inte blivit beordrad att skriva det här inlägget eller hur?
Varför har Putin lagd miljarder och åter miljarder på aktive measures i Europa och USA för att påverka opinionen angående hans invasion av Ukraina om han redan har vunnit över Zelensky?
Jo för att Putin inte har vunnit över Zelensky.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in