2024-03-01, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Är du helt jävla faktaresistent?
Det har ju för helvete debunkats säkert hudra gånger här itråden, senast idag flera gånger.

Uppenbart försöker du bara sabotera med ditt jävla tramsande! Håll käften din idiot med sånt trams!

jadu, senast i sensommar/höst kommer eldupphör med förhandlingar.
lägg på minnet var du hörde det först
Citera
2024-03-01, 17:55
Medlem
Lawlines avatar
Ukraina använder drönare för att släppa ut fotanglar där rySSen har sina transportvägar.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1b3ux8w/military_personnel_of_the_armed_forces_of_ukraine/
Citera
2024-03-01, 17:58
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Men då så. Då står du på Ukrainas sida i kampen mot inkräktarna. Skönt att veta.

Fast jag anser att en tråd med ett egenvärde ska kunna diskutera händelser utifrån sannolikheter med avseende på aktörerna. Att säga att Putin är en idiot är en sak, men att utifrån det sedan förlora förmågan att neutralt analysera vad och varför leder bara till meningslöst ältande.

Det är väl knappast någon som tror att USA skulle vara passiva om Kanada hade lierade sig med Ryssland och upplåtit geografiska områden för Ryssland att sätta upp militärbaser vid amerikanska gränsen. Om Kanada hade gjort det skulle det givetvis vara Kanadas rättighet, men så fungerar ju inte världspolitik.

Samma sak här. Det är givetvis Ukrainas rätt att söka sig mot väst och eftersträva att bli ett NATO-land, men det är bara naivt att tro att detta inte får Ryssland att reagera. Jag skriver det igen som jag gjort ett flertal gånger tidigare. Ukraina har många ryssar som bor där, precis som det finns ukrainare som bor i Ryssland. Jag är helt säker på att Putin hade förväntat sig en uppslutning och ett folkligt stöd (inte 100 procent, men tillräckligt) att välja Ryssland före NATO.

Med andra ord tror jag att han trodde att det skulle bli en rätt lätt operation att snabbt få till ett regeringsskifte i Ukraina. Något som blivit det omvända. Han har i stället stärkt uppslutningen kring sittande regering.
Citera
2024-03-01, 18:00
Medlem
raskenss avatar
Kanada är redo att skicka in trupp för att utbilda Ukrainare. Spännande. RyzzProppen kanske håller på att lösas upp nu.

https://newsukraine.rbc.ua/news/canada-is-ready-to-send-troops-to-ukraine-1709288695.html
Citera
2024-03-01, 18:00
Medlem
Lawlines avatar
Undrar vilken sida Polen står på. Polska bönder stoppar Ukrainsk spannmål men det går bra att köpa från rySSland via Vitryssland.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1b3n95d/hundreds_of_trucks_from_poland_are_constantly/
Citera
2024-03-01, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Undrar vilken sida Polen står på. Polska bönder stoppar Ukrainsk spannmål men det går bra att köpa från rySSland via Vitryssland.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1b3n95d/hundreds_of_trucks_from_poland_are_constantly/

Huh, det här var ju väldigt anmärkningsvärt.

Jag har hela tiden trott att hatet mot Ryssland var i princip 100% i Polen, men det här kanske kan förklaras av ekonomiska drivkrafter.
Citera
2024-03-01, 18:10
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koktkille
jadu, senast i sensommar/höst kommer eldupphör med förhandlingar.
Ja då har nog Putins 3 dagars SMO nått vägs ände.
Putin kan då inte längre då försvara att landet blivit bankrutt och en pariastat liknade Nordkorea.
En Rubel so är helt värdelös utanför landet. Btw så såg jag nu att just Rubeln verkat ha havererat i förra vecka men nu var tillbaka på sin lägsta nivå på länge.
Citera
2024-03-01, 18:12
Medlem
bema56s avatar
Citat:

Var Polen står och vad polska bönder gör är helt skilda från varandra
Citera
Medlem
Citat:
Räknade nog ihop ett tiotal länder som skulle kunna tänka sig att skicka dit manskap. Bra att det lossnar så att vi får kasta ut rySSnaZZarna ur Ukraina snarast.

Kanada verkar vara nära att skicka personal. Dock, så handlar det om instruktörer och liknande samt att dessa isf kommer befinna sig väldigt långt ifrån fronten.

Jag tror det vore bra för putlers blodtryck att acceptera att västländer allt mer kommer vara på plats i Ukraina och att det kanske inte nödvändigtvis innebär att ryssland måste ta den stora risken det innebär för dom att förklara krig mot samtliga Nato-länder eller lockas att fresta den redan svårt eftersatta kärnvapenarsenalen.
Eller för den delen.. Kinas, Indiens och Turkiets spelade välvilja.
Citera
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Hur menar du? Är du sugen på ett tredje världskrig? Tänker du ställa upp själv?

Europa isolerat har förresten inte den kapaciteten och USA vill nog inte gå in där med soldater, verkar det som. Dags för dig att landa i verkligheten?

Ett Ryssland som har svårt med enbart Ukraina, ska ta sig an Europa?
Menar du det?
Ska vi vara oroliga?
Citera
2024-03-01, 18:14
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
1, radioprogram kanske finns kvar hos SVR
2 Skillt moderator? har jag jävligt svårt att tro på
3 hittade ingen tråd där han var mod men en tråd där han försvarade sig mot nån skribents åsikter

nyttiga svenska idioter som springer globalisters ärenden och försöker skapa opinion för WWlll tror jag inte finns, att däremot en och annan slav som var för klen för geväret, alternativt flydde landet sitter och spyr propaganda kan jag köpa, och även förstå
Av två onda ting väljer man det minst onda brukar man säga i Sverige.
senast i höst har vi eldupphör, och det är en bra början.

ps
Skilt, moderator det vill jag se innan jag tror

Nu länkar du den här intervjun eller håller käft .
Det minst onda är när en ryss förbättras med bly och det bistod onekligen Skillt med.
Plötsligt upphör all barbari och alla lögner och meningslös skitsnack.
Citera
2024-03-01, 18:14
Medlem
attogs avatar
Citat:
skulle gärna se en länk som bekräftar det, En viss svensk legoknekt Skilt figurerade i ett radioreppotage och han berättade i detalj om hur dom pricksköt på allt som rörde sig och hur de funderade på att byta sida för lönen skulle tydligen varit bättre. skulle nog påstå att tvärt om språket har uppfunnits av Natorunkare och Peddobiden älskare, men att kalla folk för lögnare när argumenten är slut är fattiga människors taktik, att låstas funkar sisådär om meningsmotståndare är barn.

Du kan väl googla på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in