2024-03-01, 17:13
Medlem
Ukraina och Nederländerna skriver försvarsavtal
Nederländernas premiärminister Mark Rutte har under fredagen besökt ukrainska Charkiv för möten med Volodymyr Zelenskyj. Under besöket undertecknades ett långtgående säkerhetsavtal mellan länderna, skriver den ukrainska presidenten på X.

Enligt Zelenskyj innehåller avtalet garantier om ett militärt stöd på två miljarder euro under det kommande året samt fortsatt stöd under en tioårsperiod.

"Avtalet prioriterar luftvärn, artilleri, sjöfart och långdistanskapacitet, med särskilt fokus på att stärka Ukrainas luftvapen", skriver Zelenskyj.
Anders Eliasson SVT

Det här är en ordentlig insats från Nederländernas sida!

Hoppas de hinner fram i tid bara, men det ska gå att mota tillbaka ryssen fram till nästa år enligt de flesta bedömare.
Citera
2024-03-01, 17:13
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ocuckad
Intressanta påståenden du kommer med, kan mycket väl vara så.

Har du några belägg för det?

Hittar inget om det på svenska eller amerikanska medier.

Fånglägret som rySSland sprängde är avhandlat tidigare i tråden och där finner du säkert länkar vidare.
Citera
2024-03-01, 17:15
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
När man ser den dokumentären inser man att resonemanget att Ryssland och Sovjet är två skilda saker faller platt.
Man får snarare Nordkoreavibbar än en modern demokrati.
Ja inget modernt land agerar på det här viset!
Helt obegripligt att inte fler stått upp under de sista åren? De hade i alla fall tillgång till hela internet innan Putins invasion och kan knappast köra med argumentet "vi visste inte"
Sen att såna här Stalinmetoder skrämmer folk kan jag köpa, men har man minsta ryggrad bör man på något sätt agera.

Att det sen verkar finnas idioter här i Sverige som stöder Putin är helt obegripligt om det inte handla om svagbegåvade lättlurade missfoster, blattar, andra USA-hatare och foliehattar
Citera
2024-03-01, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ukraina och Nederländerna skriver försvarsavtal
Nederländernas premiärminister Mark Rutte har under fredagen besökt ukrainska Charkiv för möten med Volodymyr Zelenskyj. Under besöket undertecknades ett långtgående säkerhetsavtal mellan länderna, skriver den ukrainska presidenten på X.

Enligt Zelenskyj innehåller avtalet garantier om ett militärt stöd på två miljarder euro under det kommande året samt fortsatt stöd under en tioårsperiod.

"Avtalet prioriterar luftvärn, artilleri, sjöfart och långdistanskapacitet, med särskilt fokus på att stärka Ukrainas luftvapen", skriver Zelenskyj.
Anders Eliasson SVT

Det här är en ordentlig insats från Nederländernas sida!

Hoppas de hinner fram i tid bara, men det ska gå att mota tillbaka ryssen fram till nästa år enligt de flesta bedömare.

Härligt att de skriver 10-åriga avtal.

Polletten har ramlat ner!

Ryzz-fittan är en farsot som kommer att ta lång tid att bekämpa!
Citera
2024-03-01, 17:16
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
"Vi har skyddsrum..." Du har ju noll koll av effekterna av ett kärnvapenanfall och bör lägga av med att skriva sånt trams som du gör. Har du måhända redan börjat nosa på fredagsgroggen?
Effekterna kommer vara betydligt större på sttenålderslandet ryssland det är det enda vi kan säga med säkerhet.
Moskva kommer naturligtvis totalt utplånas eftersom all administration och logistik befinner sig där.
Sedan kollapsar Rysslands styre logistik och administration samtidigt och absolut ingen kommer sända några hjälpsändningar till moskovitmongolernas rike efter ett kärnvapenkrig.
ca 100% ryssar kommer svälta och frysa ihjäl som överlever initialt.
Citera
2024-03-01, 17:17
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koktkille
skulle gärna se en länk som bekräftar det, En viss svensk legoknekt Skilt figurerade i ett radioreppotage och han berättade i detalj om hur dom pricksköt på allt som rörde sig och hur de funderade på att byta sida för lönen skulle tydligen varit bättre. skulle nog påstå att tvärt om språket har uppfunnits av Natorunkare och Peddobiden älskare, men att kalla folk för lögnare när argumenten är slut är fattiga människors taktik, att låstas funkar sisådär om meningsmotståndare är barn.

Peddobiden älskare? Nice try, din klåpare.

Ryssarna har kommit med groteska lögner sedan Lenin och varit marinerade i lögner sedan mer än 100 år tillbaka, dvs tre generationer med ryska lögner. Nu är ryssens medellivslängd inte som i utvecklade länder så en mer korrekt uppskattning är fyra eller fem generationer av ryska lögnare. Lögnarmaskinen Putins uppgifter om statskupp, folkmord, nazister, krig mot Nato etc är bara golvet i den ryska lögnpropagandan om Ukraina.

Så schas, kryp tillbaka till ditt hål nu, din kloakråtta.
Citera
2024-03-01, 17:17
Medlem
Citat:
Vad är det för "skit" jag postar om jag hänvisar till saker som SVT?

Vad skulle du tycka är OK?

Du försvarar att ryssar gått in i Ukraina, och där dödar ukrainare, det är inte Ok .

Du sitter o postar skit på ett västligt chattforum , allt för att få ihop till brödfödan,,,det är inte OK

Skaffa dig ett riktigt jobb , och håll dig till ryska forum , du får mer uppskattning där .
Citera
2024-03-01, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Fånglägret som rySSland sprängde är avhandlat tidigare i tråden och där finner du säkert länkar vidare.

Tråden består av ca 418 000 inlägg och när jag söker på "fångläger" hittar jag ca 80 inlägg som handlar om fångläger men inget jag kan koppla samman med kropparna man lämnade över.

Tror du att du kan vara mer specifik och kanske hänvisa till vilket fångläger du syftar på, för många av inläggen är från 2022, jag tror inte du menar dessa väl?
Citera
2024-03-01, 17:22
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Tråden består av ca 418 000 inlägg och när jag söker på "fångläger" hittar jag ca 80 inlägg som handlar om fångläger men inget jag kan koppla samman med kropparna man lämnade över.

Tror du att du kan vara mer specifik och kanske hänvisa till vilket fångläger du syftar på, för många av inläggen är från 2022, jag tror inte du menar dessa väl?
Så du har inte hört talas om mordet på Azov fångarna som togs till fånga i Mariupol och du tror att vi ska ta dig på allvar?
Vi ska låtsas att du kan nånting om det du pratar om här?
Skäms du inte över att vara en sån uppenbara total nolla?
Citera
2024-03-01, 17:23
Medlem
Lawlines avatar
Citat:

Det hände nog under 2022 eller i början av 2023. Ukrainska soldater blev precis ditflyttade och sen sprängdes huset de var i medvetet av rySSar. Kanske ett 30 tal dog där.
Citera
2024-03-01, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Det hände nog under 2022 eller i början av 2023. Ukrainska soldater blev precis ditflyttade och sen sprängdes huset de var i medvetet av rySSar. Kanske ett 30 tal dog där.

Är det dessa kroppar man har lämnat över nu menar du?

Låter lite märkligt att man skulle förvara kropparna så länge, men jag är öppen för att det kan vara så, så länge du har några belägg. Har du möjligtvis det?
Citera
2024-03-01, 17:27
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koktkille
skulle gärna se en länk som bekräftar det, En viss svensk legoknekt Skilt figurerade i ett radioreppotage och han berättade i detalj om hur dom pricksköt på allt som rörde sig och hur de funderade på att byta sida för lönen skulle tydligen varit bättre. skulle nog påstå att tvärt om språket har uppfunnits av Natorunkare och Peddobiden älskare, men att kalla folk för lögnare när argumenten är slut är fattiga människors taktik, att låstas funkar sisådär om meningsmotståndare är barn.
Är du helt jävla faktaresistent?
Det har ju för helvete debunkats säkert hudra gånger här itråden, senast idag flera gånger.

Uppenbart försöker du bara sabotera med ditt jävla tramsande! Håll käften din idiot med sånt trams!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in