2024-03-01, 08:10
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Jaha? Vad är det som styrker det du säger?

Jag utgår från att du med detta anser/påstår att Nato strider på Ukrainas sida.
Aktivt deltar med egna trupper.
Dödar ryssar, hel enkelt. Med egna vapen.

Kan du citera, från din avslöjande artikel, detta ?
Klistra in här.

Något som jag nämt tidigare har jag bekanta som jobbar med säkerhet i Kiev (svenskar) enligt dem har det varit en hel del specialförband i Kiev de träffat. Dock är dessa förband inte i stridande förband utan bistår på andra vis. Den information jag fått i frågan.
Citera
2024-03-01, 08:11
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Schack.

Äntligen något som Ryssland är någorlunda bra på.

Finns det något annat exempel?
Hockey och alla ryska stjärnor spelar vidare i NHL oavsett alla sanktioner.
Hur kommer det sig? Just ja, money talks och det gäller hela det här jävla kriget.
Nikita Kucherov är väl förmodligen bäst i världen nu f.ö.
Citera
2024-03-01, 08:13
Medlem
Area55s avatar
God morgon alla goda människor

Jag konstaterar att floskler och lögner flög vilt igår em/kväll.
Jag själv betraktar allt utifrån internationella normer och regler. Kallas FN-stadgarna, så ni som inte vet, vet mina bevekelsegrunder.

Hurvida Ukraina skjutit ner 10, 11, 12 eller 13 plan är väl egentligen ointressant.
Det intressanta är att man gör det öht, med tanke på att Ukrainas flygvapen har varit utslaget i drygt 2 år nu. Eller?
Att varje plan som fallit från himlen, innebär mindre lidande för gamla, unga, kvinnor, är väl bra? Åtminstone för civiliserade människor. Ni andra kan man kräkas på.

F ö så har jag också sett att det var 13 plan. Om det nu har någon betydelse.

Putin citeras fel av media. Han säger inget om kärnvapen. Ok....?
Satt igår kväll och såg Putin med egna ord uttala att man har kärnvapen och att man är beredda att använda dessa, på ett sätt att civilisationens inte blir sig lik igen. Han blandade också inte att väst inte vet vad krig är.
Nyanserna i ord, har ingen betydelse. Putin pratade om att de kommer att använda kärnvapen. Punkt.
(nä, det är skitsnack säger jag)
Jag förstår att ni som har Putin och Ryssland som idol och som aldrig gjort några fel, får hela eran värld raserad. Tugga i er!

God fortsättning.
Citera
2024-03-01, 08:14
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Något som jag nämt tidigare har jag bekanta som jobbar med säkerhet i Kiev (svenskar) enligt dem har det varit en hel del specialförband i Kiev de träffat. Dock är dessa förband inte i stridande förband utan bistår på andra vis. Den information jag fått i frågan.

schhhhhhh!

Låt han få göra bort sig.
Citera
2024-03-01, 08:18
Medlem
trickydicks avatar
Lite fredagshumor

https://youtu.be/dqnzfKA1v_k?si=NH0xytg7HquzzToy

Sådär låter många ryssar i mannen på gatan intervjuer.
Citera
2024-03-01, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Ja de är säkert plundrade på allt som är användbart. Det var väl bara ett fåtal som har uppgraderats under åren och nu ska tydligen bara ett uppgraderat användbart plan vara igång.

Är för dålig på dessa plan för att egentligen kunna bedöma skicket, men onekligen verkar de inte vara i bästa skick. Och hur som helst är de helt uppenbart inte uppställda efter "dagens arbetspass" och redo för nästa uppdrag.
Citera
2024-03-01, 08:22
Medlem
Vaginalketchups avatar
Citat:
Ja historiens dom kommer att bli stenhård mot Putin! Förhoppningsvis kommer den att även få ryssar att förstå hur jävla korkad Putin var och hur jävla lättlurade de själva var.
Svenska foliehattar och andra nyttiga idioter kommer säkert att hålla käften och gå under jorden….

Ja det blev jävligt tyst på de svenska Maga mupparna efter att Tucker idiotförklarade Putin efter intervjun. Inte ett ljud när man postar det.

Mupparna hade ju orgasm inför att Tucker skulle intervjua den store ledaren och visa vilken smart och bra ledare han är. 🤡🤡
Citera
2024-03-01, 08:42
Medlem
Jack.Elams avatar
https://twitter.com/AKamyshin/status/1763452076808421863
Citat:
The UK recently published its defense drone strategy.

$5.7bn to be invested in 10y, #LessonsLearned from our war in Ukraine, and more insights.

#MustRead for those focusing on #DroneWar and #DefenseTech.

https://assets.publishing.service.gov.uk/media/65d724022197b201e57fa708/Defence_Drone_Strategy_-_the_UK_s_approach_to_Defence_Uncrewed_Systems.pdf

Saxat från det dokumentet.

Citat:
Our approach to uncrewed systems will drive a more deliberate and coherent partnership with our
industrial base, ensuring vital onshore resilience and component stockpiles.

Man bygger upp lagren i fredstid, just nu är det innovation som gäller. Bygg i dag och se hur det fungerar på krigsfältet i morgon. Upprepa tills man har någonting som fungerar.
Citera
2024-03-01, 08:55
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Har dom bara 1 fungerande är de nog rädda om detta! Hur är det med besättningar till dessa plan? De växer väl heller inte på träd?

Dom kan ha två som fungerar, en fick ju sin radar-svamp sprängd av en drönare i höstas. Den flög dom hem och skulle laga sa dom. Men vem vet.
Dom bygger ju inte ny längre heller.
Haha rätt åt dom asen.
Citera
2024-03-01, 09:06
Medlem
Finland! ❤️

https://marcusoscarsson.se/sensationellt-besked-fran-finland-ni-far-lov-att-bomba-ryssland/
Finland: “Bomba Ryssland”.

Finland går nu tvärsemot flera Natoländer – inklusive USA.

Det står klart efter ett i sammanhanget mycket uppseendeväckande besked från Helsingfors.

Sveriges grannland ger nämligen Ukraina grönt ljus att använda finska vapen för att slå till mot Ryssland – på rysk mark.

Det finns inga restriktioner för vad den ukrainska militären får lov att göra med deras vapen, klargör både Finlands försvarsminister Antti Häkkänen och Jukka Kopra, ordförande för finska parlamentets försvarsutskott.

– Om nödvändigt bör Ukraina också slå mot militära mål på den ryska sidan. Det är en helt legitim försvarsstrid som Ukraina för. FN-stadgan tillåter att militära mål attackeras över landsgränserna, säger Jukka Kopra till Yle.

Går emot USA

Finland överväger “på allvar” också att skicka Taurus – kryssningsmissiler avsedda för långdistansmål – för att hjälpa Kyiv.

Beskedet är raka motsatsen till flera andra Natoländers hållning i frågan. Exempelvis har USA uppmanat den ukrainska militären att inte använda USA-tillhandahållna vapen för att utföra attacker på ryskt territorium.

– Vi har bett ukrainarna att inte använda USA-levererad utrustning för direkta attacker mot Ryssland, sade armégeneralen Mark Milley till Reuters förra året.

Uppmanar Tyskland

Tyskland är ett annat land med samma inställning.

Landets förbundskansler Olaf Scholz har hållit inne på leveranser av Taurus, just med anledning av att Natolandet fruktar att vapnen kommer att användas för att slå mot mål djupt inne i Ryssland och därmed dra in Tyskland i ett krig med Vladimir Putin.

Men Finland uppmanar tyskarna att ändra sig.

– Jag uppmuntrar Tyskland att seriöst överväga det. Den tyska regeringen vet att det skulle vara av stor betydelse, säger Antti Häkkänen till Yle.

Bra att fler och fler länder fattar läget. Dags att ta på hårdhandskarna och visa den ryska cancersvulsten vart skåpet ska stå!
Senast redigerad av Chillgren 2024-03-01 kl. 09:09.
Citera
2024-03-01, 09:10
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Jag är benägen att hålla med Gabrielius Landsbergis här. Putin har på gamla dar brutit mot den naturliga ordningen, vi kan inte låta ett land av rövare bestämma ordningen så det är dags att sätta ner foten.

https://twitter.com/GLandsbergis/status/1762891968051372397

Nu brukar jag hålla med dig i det mesta som du skriver.
Även denna gång!
Landsbergis pekar på det vi här i FB, dagligen ser effekter av. Hur Putin lyckas få vissa människor att skapa sina egna röda linjer, för att tillåta Putin att fortsätta sitt krig ostört.

Oavsett vilka hjärnspöken som Putin må ha om Nato, finns det ingenting som Ukraina har sagt eller gjort, som försvarar det Putin och Ryssland har gjort mot Ukraina.
Finns ingen korruption i ett land i hela världen, som förtjänar att deras land invaderas och barn, kvinnor och gamla dödas. Eller landets framtid i de unga männen.

Det finns inte nog med judar, svarta, HBQT eller annat, som försvarar detta illdåd av Putin och Ryssland.
Inte ens om det finns nazister i Ukraina. T o m i Sverige har nazister rätten att finnas och uttrycka sig.

Neo-cons, globalister eller judisk bankmaffia. Inte heller dessa hjärnspöken, rättfärdigar Putins krig i Ukraina.

Nuland, EU, Nato, CIA. Jag skulle kunna upprepa namnen på de ryska motsvarigheterna.
Är någon så naiv att man inte tror att det pågår påverkan från alla håll och kanter, hela tiden.
Inte heller detta försvarar Putin och Ryssland för vad de har gjort i Ukraina.

Geopolitik! Ger fullständigt f-n i geopolitik. Rättfärdigar inte heller vad Putin och Ryssland gjort i Ukraina. Är någon så korkad att Ryssland skulle kunna vara hotat, eller var hotat.
Världens 2:a arme!
Kärnvapenmakt!
Världens största land.
Hur i h-e skulle det gå till att erövra Ryssland??
Och varför?
Ser någon, någon västerländsk ledare som ö h t andas invasion av Ryssland??
Inte ens nu när Ryssland har startat krig, pratar man om detta.
Och Ukraina, är inte Ryssland, kära ryssapologeter. Fråga Ukraina!

Med detta sagt, så inser jag att Putin är en förlorad människa.
Men ni övriga här. Gå inte i Putins ledband.
Gör ni det, sprider Putins narrativ, då är ni inte bättre än Putin själv och förtjänar alla tilltalsman
Men att du sitter här i Sverige som svensk och stödjer, hyllar och gillar det Putin har gjort, tyder på långtgående svagsinthet.
Citera
2024-03-01, 09:10
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Har dom bara 1 fungerande är de nog rädda om detta! Hur är det med besättningar till dessa plan? De växer väl heller inte på träd?

På tal om A-50 Det här dök precis upp i mitt twitterflöde.

https://twitter.com/front_ukrainian/status/1763471130189238750
Citat:
Journalists of the "Scheme" project found a place where the 🇷🇺Russians keep another A-50 plane between shifts in the sky: the plane is parked in the city of Taganrog, namely at the Taganrog-South airport.

It is 130 km from the battle line in Donetsk region. This is evidenced by a recent picture from February 29. On February 28, the A-50 was not at the airport, which may indicate its use.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in