2024-03-01, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Bevis för dina påståenden som sagt, hur svår är frågan för dig på en skala på 1-10?

En länk titt reddit räddar dig inte.. har du ingen till Facebook eller?

Du sa att majoriteten av de 13 nedskjutna planen inte hänt. Tolkar det som att du är helt på det klara med att iaf 6st ryska plan skjutits ned?

Jag länkade dig bevis som du efterfrågat i inlägget du citerade. Vart får du 6st plan ifrån? Är du möjligen också svagbegåvad?

Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Ja det är ju fel eftersom du bråkade med någon om att du inte skrivit det. Det sänker väl trovärdigheten en aning generellt. Om du inte vet enkla saker som det kanske du inte har koll på mer komplicerade saker du bråkar med andra om till att börja med. Att Ryssland skulle informera alla och envar om vilka piloter de eventuellt blivit av med kan du ju vänta på om du vill. Videofilmer på plan som skjuts ned när de släpper glidbomber från ryskt territorium kan du nog inte heller kräva att få.

Du måste nog trolla. Varför hittar du på saker om vad jag har skrivit? Jobbar du också på NAFOs trollfabrik?
Jag har inte bråkat med någon om det. Jag har påpekat att det saknas bevis på dessa 13 "nedskjutna" flyg, varav någon användare citerade mig och sa att jag behöver ett nytt översättningprogram då jag tydligen skrivit att piloter och besättningsmän är samma sak (vilket jag självklart inte gjort).

Eftersom ni inte på något sätt kan producera bevis på samtliga 13 "nedskjutna" flyg, inklusive dess piloter, så får vi självklart anta att källan för dessa påståenden ljuger. Eller är du verkligen så naiv och tror att ministeriet för Europas mest korrupta nation skriver sanningen när det kommer till dessa påståenden?
Citera
2024-03-01, 00:30
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Bara det att du nämner den fete grisens namn får mig att koka. Hans avkomma, horungen Andrej Tatarintsev ska visst arbeta på Russia Today med ”övervakning och tolkning de dagliga svensk/norsk-producerade medialögnerna till rysktalande" enligt egna uppgifter på Linkedin, vilket tas upp i detta inlägg https://www.flashback.org/sp84015667. Det är väl en rysk omskrivning för organiserande av psyops och svenskfientlig verksamhet. Avskummet kan svenska och är svensk medborgare, hur i h-e migrationsveket kunde begå en sådan blunder, att en son till ett svenskfientligt KGB-avskum beviljats något så hedersamt som svenskt medborgarskap.

Självklart gör fettoungen det.

Riskerar delvis min anonymitet här,men vill med detta varna hur ryssjäveln funkar.
Hade t.o.m den jäveln (Tatarintsev jr.) som 3:de person på LinkedIn för några år sedan innan jag stängde skiten innan statligt arbete. Nej, vägrade ha ryssungar som kontakter där.
Citera
2024-03-01, 00:44
Medlem
zergrushs avatar
Tom. de annars så Putin-inställsamma lydhundarna i det republiQanska partiet på andra sidan atlanten börjar nu tröttna på att hjälpa honom, så det verkar som Uralmongolernas lilla andningspaus snart är över - De får börja vänja sig vid att bli HIMARSade igen!
https://www.axios.com/2024/02/29/house-republican-ukraine-aid-discharge-petition
Citat:
House Republican prepares "discharge petition" on Ukraine aid
"We have to get something done," said Rep. Brian Fitzpatrick (R-Pa.), co-chair of the bipartisan Problem Solvers Caucus, who is leading the push. Fitzpatrick said the petition will be ready for signatures by early March and signaled he expects it to garner some Republican signatures.

Citat:
Ursprungligen postat av bullbulle
Undrar varför ryssen har en till synes så stor ambassad i Sverige, på Kungsholmen också. Intresset för att åka till det u-landet måste alltid varit minimalt. Har de ens råd att ha kvar den lokalen nu?
Luffar-orcherna har inte betalat sina räkningar på flera år:
https://www.expressen.se/ekonomi/ryska-ambassadens-kris-kan-inte-betala-utgifterna/
Citat:
Ryska ambassadens kris – kan inte betala utgifterna
Rysslands ambassad vädjar om att få ta emot mer pengar för att kunna betala räkningar och inköp av diesel för att värma upp ambassaden.
Citera
2024-03-01, 00:57
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onibaba
Ok, väldigt nära fronten, Så alltså inte långt in på Ryssland territorium som du påstod från början?

Hur menar du då att Ukrainska styrkor då lyckas skjuta ner Ryska flyg långt in på Ryskt territorium om man inte ens lyckas med att skjuta ner flyg vid fronten?

Ryssar har ju själva släppt video och bilder när flyg faktist har skjutits ned, och sedan bekräftat det. Majoriteten av dessa 13 "nedskjutningar" har inte ägt rum.

Okej, och har jag fel? Om det finns två piloter i varje su-34 så bör det ju vara ännu lättare att få fram 13 namn?

Det är jag medveten om.

Det trodde jag vi hade kommit fram till att du inte har en aning om.
Citera
2024-03-01, 01:12
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Men...?

Har Ukrainarna fått en ny leksak? Tagit fram en gamechanger?

Det här är från avdelningen fog of war, men jag tycker det är intressant.

https://twitter.com/FriaUkraina/status/1763179786652778607
Citat:
lygvapnets talesman Jurij Ignat:
"För fjärde dagen i rad är det inget A-50-radarspaningsplan i luften. Det hjälper oss att sänka ryska flygplan."

Ryssarna verkar ha dragit slutsatsen att det inte är värt att skicka upp ett nytt A-50-plan över Azovska sjön av rädsla för att få det nedskjutet. Därmed får de mindre information om vad som sker på vår sida i form av radarstationer och luftvärn som avger strålning. Detta kan ryssarna normalt sett upptäcka med en luftburen radar som hos A-50. Nu finns inte den i luftrummet helt enkelt.

Det lämnar fältet ganska fritt för Patrioterna att verka utan upptäckt i tid. Det verkar dock inte det ryska flygvapnet bry sig om, utan har fortsatt att skicka sina piloter i döden. 🇺🇦✌️

För det första dom har bara två radarspaningsplan kvar, ett under reparation i Syrien. Dom har några till uppställda på ett flygfält, men dom är tomma skal. Men jag undrar om inte det här är en delförklaring.
Citera
2024-03-01, 01:15
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Det här är från avdelningen fog of war, men jag tycker det är intressant.

https://twitter.com/FriaUkraina/status/1763179786652778607

För det första dom har bara två radarspaningsplan kvar, ett under reparation i Syrien. Dom har några till uppställda på ett flygfält, men dom är tomma skal. Men jag undrar om inte det här är en delförklaring.
På de bilder jag sett verkar det växa antingen mossa eller gräs på radarantennen.
Citera
2024-03-01, 01:19
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
På de bilder jag sett verkar det växa antingen mossa eller gräs på radarantennen.

Jag säger inte att dom planen går att använda, jag hävdar dock att dom är avställda.

Sedan, av det ena leder det andra.
Citera
2024-03-01, 01:21
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Jag säger inte att dom planen går att använda, jag hävdar dock att dom är avställda.

Sedan, av det ena leder det andra.

De här ser rätt trötta ut.

https://www.aereo.jor.br/2024/02/25/cemiterio-de-avioes-beriev-a-50-aew-da-russia/
Citera
2024-03-01, 01:24
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
De här ser rätt trötta ut.

https://www.aereo.jor.br/2024/02/25/cemiterio-de-avioes-beriev-a-50-aew-da-russia/

Jag säger ingenting så har jag ingenting sagt.

https://www.youtube.com/watch?v=1wnE4vF9CQ4
Citera
2024-03-01, 01:35
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Schack.

Äntligen något som Ryssland är någorlunda bra på.

Finns det något annat exempel?

Doping. Ryssen är bra på fuska och ljuga i idrott, med deras vrickade tolkning av idrottslig anda och sportslighet i kulturutbytet med andra länder. Nu handlar denna tråd om rysslands invasion av Ukraina och då går det inte att undgå att berömma ryssen för saltos och frivolter med torn, Ryssland är obestridlig världsetta i tornflygning. Ryssland hade tagit Guld, Silver och Brons utan att behöva fuska, om sporten infördes i OS och de fick dispens att få vara med.
Citera
2024-03-01, 01:47
Medlem
Silfverryggs avatar
C'mon grabbar. Säg som det är. Ryska radarplan är inget annat än skit fastruttna på marken. Onödigt att hålla det diplomatiskt.
Citera
2024-03-01, 01:49
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Och det vet du, att aldrig kommer att ske !

Så, varför kärnvapen-draken ?

Så, vad yrar Macron om då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in