2024-02-28, 17:45
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Jo men Oskarshamn vinner ju inte en match. Knappast att det är den optimala uppvärmningen inför ett kvalspel. Visst skulle de börja vinna kanske jag ändrar min ståndpunkt men förlorar de som de gör nu så vinner de inte en serie i bäst av 7. Senaste segern kom för snart 1½ månad sedan och det är knappast så man vill gå in i ett kval.

Citat:
Ursprungligen postat av Saloth
Oik har förberett sig i månader, visst.
Men det hjälper inte om inte kunnandet är där.
Ungefär som att Norge skulle förbereda sig i flera månader för ett möte mot Tre Kronor i en bäst av sju.
Tre Kronor vinner även om dom skulle komma direkt från en förlust i en VM-final.
Kanske förlorar en eller två matcher men till sist så blir kunnandet avgörande.
Det lutar åt att det blir Hv som hamnar i kvalet. Även fast Hv är knappt shl-mässiga så är dom bättre än Oik.
Oik är ungefär som ett mittenlag i Hockeyallsvenskan typ Karlskoga, Mora.
Själv kommer jag betta 10.000 kr på att Oik åker ut oavsett vilka dom får mäta i kvalet!
Om nån ser bra odds på den här kvalserien så hojta gärna till.

Problemet är att vilka som är "bättre" i grundserien inte per automatik återspeglas i ett kvalspel där just den psykiska aspekten har en osedvanligt stor inverkan. Ungefär som i vår matchserie mot Djurgården där vi trots ett avsevärt sämre spelarmaterial manövrerade ut Djurgården (som bevisligen inte kunde hantera pressen och situationen) i första matchen på Hovet. Lyckas Oskarshamn med samma bedrift, det vill säga knipa första matchen så finns det en viss risk att pressen och turbulensen tar knäcken på Herr Norbergs majestätiska fuskbygge, trots att man rent teoretiskt är ett bättre lag.

Sedan återstår det fortfarande ett par omgångar så att Oskarshamn inte börjar varva upp motorerna redan nu utan gissningsvis istället använder ytterligare ett par matcher till att experimentera och finjustera brister (kanske vila spelare osv.) är väl förståeligt.

Nu är det dock ett enormt avbräck att deras tyngsta anfallsvapen missar resten av säsongen så naturligtvis talar mycket emot, men chanslösa är man inte.

Sedan kan det självfallet också bli Malmö, eller till och med Modo eller Rögle, men för närvarande så talar det mesta för HV71.
Citera
2024-02-28, 18:05
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korvboxen
Bara fyra matchers avstängning för Armalis
Väntat straff. Det lägsta Lotterinämnden kunde komma undan med att ge honom. Palolas straff blir att ingen vill ge idioten ett kontrakt nästa säsong.
Citera
2024-02-29, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Du fick precis ett svar, hur är det med läsförståelsen?
Mycket bra din duma jävel
Jag garanterar att tex Frölunda och Färjestad betala exakt noll, 0 kronor till respektive ovan nämnda sprakar och lag!!!.
Så nej det är inte köpta spelare, utan det är spelare som säljer sig som tex Rydahl.

Sedan kom jonet Mitch papp in och gjorde bort sig.
För Fäjkers är endast uppbyggt på horande spelar som tagit emot svarta pengar.
Citera
2024-02-29, 07:59
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aec
Mycket bra din duma jävel
Jag garanterar att tex Frölunda och Färjestad betala exakt noll, 0 kronor till respektive ovan nämnda sprakar och lag!!!.
Så nej det är inte köpta spelare, utan det är spelare som säljer sig som tex Rydahl.

Sedan kom jonet Mitch papp in och gjorde bort sig.
För Fäjkers är endast uppbyggt på horande spelar som tagit emot svarta pengar.
Tror du de spelarna skulle spela för 20.000 kr/mån och en sliten hyresrätt? Och skulle vägra att byta om de fick 200.000 kr/mån i valfritt annat lag? För de har en sådan klubbkänsla?🤡
Citera
2024-02-29, 13:35
Medlem
Citat:
Tror du de spelarna skulle spela för 20.000 kr/mån och en sliten hyresrätt? Och skulle vägra att byta om de fick 200.000 kr/mån i valfritt annat lag? För de har en sådan klubbkänsla?🤡
Du är ta mig fan dummare än jag trodde.
Håll dig till ämnet och tala om vad övervångspriset varit för tex Tömmernäs när han lämnade Geneve för Frölunda. Du kanske vet köpesumman för Klingberg ifrån Zug till Frölunda eller Strömvall ifrån Chicago, Thorell ifrån Sparta Praha.

Att erbjuda kontraktslösa spelare marknadsmässig lön är Inte att köpa ditt ägg.
Citera
2024-02-29, 14:51
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Riktigt fult av Mantas och han bör bli avstängd resten av grundserien men fortfarande helt efterblivet av Palola att speara honom och sen vända ryggen till.

Gör man sånt bör man vara beredd på att få nåt tillbaka. Dock inte en sving med plockhandske i ansiktet bakifrån.

Fult och fegt av Palola.

Fulare och fegare av Armalis.

Gott så
Lätt för dig att sitta och säga på ett forum.

Det är mycket som står på spel nu och det är laddat på isen varenda jävla match. Skulle någon jävla kuksugare göra så mot mig så hade jag gjort precis samma sak.
Citera
2024-02-29, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Lätt för dig att sitta och säga på ett forum.

Det är mycket som står på spel nu och det är laddat på isen varenda jävla match. Skulle någon jävla kuksugare göra så mot mig så hade jag gjort precis samma sak.

Ja och hade domarna skött sitt jobb från första början och tagit ut finnpajsarn för spearing hade inte Armalis behövt freda sig med plockhandsken.
Citera
2024-02-29, 17:01
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aec
Du är ta mig fan dummare än jag trodde.
Håll dig till ämnet och tala om vad övervångspriset varit för tex Tömmernäs när han lämnade Geneve för Frölunda. Du kanske vet köpesumman för Klingberg ifrån Zug till Frölunda eller Strömvall ifrån Chicago, Thorell ifrån Sparta Praha.

Att erbjuda kontraktslösa spelare marknadsmässig lön är Inte att köpa ditt ägg.
Nej de har bara en klubb att gå till ditt inavel? Eller inte.
Citera
2024-02-29, 17:13
Medlem
Citat:
Nej de har bara en klubb att gå till ditt inavel? Eller inte.

Hur är det med läsförståelsen ditt klappträ? Fortfarande problem ser jag!

Thorell lär inte kosta speciellt mycket i lön. Beträffande Tömmernes, Nygren och Klingberg så var inga andra klubbar i Sverige aktuella! Inte för Nygren i alla fall. Sannolikt inte för de andra två heller.
Senast redigerad av Palkranen 2024-02-29 kl. 17:42.
Citera
2024-02-29, 19:36
Medlem
Vad tror ni om Markus Nilsson i FBK? Kommer han få förlängt eller har han gjort sitt i klubben? Har han mer att ge?
Själv tycker jag han ska få ett år till. Men han måste börja skjuta mer.
Senast redigerad av ljungbacken666 2024-02-29 kl. 19:46.
Citera
2024-02-29, 21:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Det är väl nu som det är tydligast att ingen i Modo har någon koppling ens till Ångermanland. Kanske det mest extrema køp-/ import-/Främlingslegions-lag vi haft sedan MIF på 90-talet och Växjø før tio år sedan. Då blir det tydligt att de bara ar "anställda".
Måste bara återkomma och tacka för detta inlägg. Verkar som Öviksgrabbarna var in och läste ditt inlägg. Theo J och OP är bägge 1+1 mot hv.

Nu får Karlin fasen ta och ösa speltid på Öviksgrabbarna framöver.

Slipper vi kvala nu tro? Ska otroligt mycket till för att hv ska dra ikapp 12 poäng på sista 5 matcherna.
Citera
2024-02-29, 21:27
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swdrdz
Måste bara återkomma och tacka för detta inlägg. Verkar som Öviksgrabbarna var in och läste ditt inlägg. Theo J och OP är bägge 1+1 mot hv.

Nu får Karlin fasen ta och ösa speltid på Öviksgrabbarna framöver.

Slipper vi kvala nu tro? Ska otroligt mycket till för att hv ska dra ikapp 12 poäng på sista 5 matcherna.

Det är mer troligt att HV drar ihop 0 poäng i de kvarvarande matcherna, för luften gick antagligen ur helt ikväll. Hur är det ens möjligt att värva ihop ett så uselt lag med den budgeten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in