Citat:
Ursprungligen postat av
ABanderas68
Vem i helvete har pratat om att åka till Sverige och köpa Småland? Men i sak har du fel. 5 stenrika Saudier kan absolut åka till sverige och köpa mark.
Finns inga förbehåll där.
Vi har gott om utländska köpare/markägare:
https://www.fastighetsnytt.se/fastighetsmarknad/transaktioner/jatteaffar-internationell-spelare-koper-mark-for-3-miljarder-gor-entre-pa-svenska-marknaden/
Och vad menar du? Att 5 saudier, med obegränsade resurser, inte skulle kunna köpa upp, PRECIS ALL MARK, ALL SKOG, ALLA GÅRDAR som är ute till i försäljning? Hur lång tid tror du att det skulle ta att köpa upp mark, i Sverige, motsvarande den landsyta som piss-ryzzarna ockuperar i Ukraina? Två veckor? tre månader? Ett år?
Försök att inte framstå som helt jävla efterbliven!
Till att börja med, varför är du så arg och måste kalla andra för otrevliga saker?
För det andra, det var en liknelse, det innebär inte att någon (varken Putin eller några Saudiarabier) faktiskt kommer köpa Småland. Jag trodde jag inte skulle behöva förklara det.
För det tredje, det finns gott om länder som har begränsningar i hur mycket, vem och vilka områden som får köpas. Du skriver ju själv "ute till försäljning" vilket i sig är en begränsning. Allt kan inte köpa av allmänheten eller av vem som helst. Exakt hur det ligger till i Ukrainas lagar vet jag inte, men jag känner mig hyfsad säker på att Putin inte hade kunnat köpa ytan som Ryssland just nu har annekterat. Och även om han hade kunnat så förklarar det inte varför det hade varit bättre? Hade du gillat det menar du?