2024-02-29, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Jaha ...så de där döda piloterna ni begraver har dött av vadå?
Det är ganska ointressant för oss militärt intresserade vad du fantiserar om faktiskt.
Vi provar det här ge oss en källa som bevisar att planen inte har störtat.

Ge en källa med bildbevis på de 13 Ryska piloterna som dött de senaste dagarna? Eller låt mig gissa.. du yrar ur nattmössan som vanligt.

Vadå ge en källa som bevisar att planen inte störtat? Är du också efterbliven?
Citera
2024-02-29, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onibaba
Vart har jag påstått att 0 Ryska plan blivit nedskjutna? Varför inbillar du dig saker som jag inte har skrivit om, har du glömt att ta din medicin kanske?

Klart du inte har problem med dina twitterkällor, litar man blint på sån uppenbar propaganda så kan man inte ha mycket mellan öronen.

Kan inte du som vet och kan allt berätta hur många som blev nerskjutna senaste veckan.
Gärna med bildbevis.
Om det i te finns bildbevis så kan det ändå vara intressant hur många?
Citera
2024-02-29, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Kan inte du som vet och kan allt berätta hur många som blev nerskjutna senaste veckan.
Gärna med bildbevis.
Om det i te finns bildbevis så kan det ändå vara intressant hur många?

Varför är det jag som ska komma med bildbevis när det är ni som påstår att det är 13 plan nedskjutna? Är du verkligen helt bakom flötet?
Citera
2024-02-29, 19:49
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Det spelar ingen roll om ett rysstroll är anställd av Putin eller inte.
Den som försvara Putin i det här läget är en landsförrädare och vi hade ristat blodörn på sådana på den gamla goda tiden.
Din fiende påverkar ditt beteende mer än dina vänner så vi kommer anpassa oss och anta ett mera rysskompitabelt förhållningsätt till landsförräderi förr eller senare.

Det är en överväldigande majoritet i Sverige som har en negativ bild av Ryssland och Putin. Det är bara ytterligheter i marginalen som sympatiserar med dem som någon extremvänstegrupp. Sedan påverkas alla mer eller mindre av olika sidors propaganda men jag fattar inte varför detta ältas månad ut och månad in. Det tyder ju bara att Putin lyckas med sitt splittrande av oss i väst.
Citera
2024-02-29, 19:49
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ge en källa med bildbevis på de 13 Ryska piloterna som dött de senaste dagarna? Eller låt mig gissa.. du yrar ur nattmössan som vanligt.

Vadå ge en källa som bevisar att planen inte störtat? Är du också efterbliven?

Så du som enligt egen utsaga är svensk har alltså information om huruvida dessa plan har störtat eller ej som är överlägsen oss andra här?
Det verkar ju ytterst osannolikt eller hur?
Då har du antingen tillgång till rysk information eller så har du ingen aning om vad du partar om?
Vilket av dem?
Citera
2024-02-29, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Vem i helvete har pratat om att åka till Sverige och köpa Småland? Men i sak har du fel. 5 stenrika Saudier kan absolut åka till sverige och köpa mark. Finns inga förbehåll där.

Vi har gott om utländska köpare/markägare:

https://www.fastighetsnytt.se/fastighetsmarknad/transaktioner/jatteaffar-internationell-spelare-koper-mark-for-3-miljarder-gor-entre-pa-svenska-marknaden/

Och vad menar du? Att 5 saudier, med obegränsade resurser, inte skulle kunna köpa upp, PRECIS ALL MARK, ALL SKOG, ALLA GÅRDAR som är ute till i försäljning? Hur lång tid tror du att det skulle ta att köpa upp mark, i Sverige, motsvarande den landsyta som piss-ryzzarna ockuperar i Ukraina? Två veckor? tre månader? Ett år?

Försök att inte framstå som helt jävla efterbliven!

Till att börja med, varför är du så arg och måste kalla andra för otrevliga saker?

För det andra, det var en liknelse, det innebär inte att någon (varken Putin eller några Saudiarabier) faktiskt kommer köpa Småland. Jag trodde jag inte skulle behöva förklara det.

För det tredje, det finns gott om länder som har begränsningar i hur mycket, vem och vilka områden som får köpas. Du skriver ju själv "ute till försäljning" vilket i sig är en begränsning. Allt kan inte köpa av allmänheten eller av vem som helst. Exakt hur det ligger till i Ukrainas lagar vet jag inte, men jag känner mig hyfsad säker på att Putin inte hade kunnat köpa ytan som Ryssland just nu har annekterat. Och även om han hade kunnat så förklarar det inte varför det hade varit bättre? Hade du gillat det menar du?
Citera
2024-02-29, 19:53
Medlem
Citat:
Så du som enligt egen utsaga har alltså information om huruvida dessa plan har störtat eller ej som är överlägsen oss andra här?
Det verkar ju ytterst osannolikt eller hur?
Då har du antingen tillgång till rysk information eller så har du ingen aning om vad du partar om?
Vilket av dem?

Vart har jag påstått att jag besitter sådan information? Har du lässvårigheter? Jag frågar om bildbevis på dessa 13 "nedskjutna" flygplan som ni stoltserar om. Hur får du det till att jag sitter på Rysk information?

Erkänner du alltså att det inte finns bevis på dessa nedskjutningar förutom propagandainlägg på twitter?
Citera
2024-02-29, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Det är en överväldigande majoritet i Sverige som har en negativ bild av Ryssland och Putin. Det är bara ytterligheter i marginalen som sympatiserar med dem som någon extremvänstegrupp. Sedan påverkas alla mer eller mindre av olika sidors propaganda men jag fattar inte varför detta ältas månad ut och månad in. Det tyder ju bara att Putin lyckas med sitt splittrande av oss i väst.

Herregud, allt är inte styrt av Putin, så mäktig är han inte.

Det har alltid funnits svenskar som har föredragit att vara neutrala, Sverige är till och med känd för sin neutralitet.
Citera
2024-02-29, 20:00
Medlem
Citat:
Varför är det jag som ska komma med bildbevis när det är ni som påstår att det är 13 plan nedskjutna? Är du verkligen helt bakom flötet?

Du hävdar att det inte är noll och inte 13.
Då borde du kunna precisera i och med att du ”vet” att det inte är 13.

Sen om dina flöten och medicineringar får du ta med dina nära och kära.
Citera
2024-02-29, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Du hävdar att det inte är noll och inte 13.
Då borde du kunna precisera i och med att du ”vet” att det inte är 13.

Sen om dina flöten och medicineringar får du ta med dina nära och kära.

Jag "vet" ingenting om nedskjutningarna. Jag frågar om bevis för era påståenden. Är du trög? På vilket annat sätt skall jag behöva förklara för att du skall förstå?

Citat:
Okey vi kryssar i "ingen aning om vad han pratar om"

Slut på argument? Du kan ju inte sitta och påstå att Ukraina skjutit ner 13 flyg, och inte ha ett enda bildbevis. Tycker synd om dig som är så lättlurad.
Citera
2024-02-29, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ocuckad
Herregud, allt är inte styrt av Putin, så mäktig är han inte.

Det har alltid funnits svenskar som har föredragit att vara neutrala, Sverige är till och med känd för sin neutralitet.

Där kom det! ”Neutrala”

#självmarkering
Citera
2024-02-29, 20:07
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Jag "vet" ingenting om nedskjutningarna. Jag frågar om bevis för era påståenden. Är du trög? På vilket annat sätt skall jag behöva förklara för att du skall förstå?

Slut på argument? Du kan ju inte sitta och påstå att Ukraina skjutit ner 13 flyg, och inte ha ett enda bildbevis. Tycker synd om dig som är så lättlurad.

Du vet ingenting om hur många flygplan som har skjutits ner men jag är lurad?
hur tänker du nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in