2024-02-29, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
HaHaHaHAaaaa! Det där var det mest pinsamma inlägget jag läst på länge.

Ett par frågor bara: Har du signat dig till den ryska armén än för att hjälpa ryssen att kriga mot Ukraina? Om inte, när täker du göra det, du som är så ocuckad? Varför skriver du här istället för att hjälpa den ryska dedovchina-armén i deras krig mot Ukraina?

Du bara en vanlig anynym tangentbordskrigarfjant bakom tangentbordet!

Vad är det som är så pinsamt, fattar ärligt talat inte?
Citera
2024-02-29, 18:00
Medlem
Jag fattar om man inte gillar Putin och politiken som han för, men att hata hela ryska befolkningen och att alla som inte håller med en måste vara rysstroll, är inte det lite sandlådenivå?

Jag hatade Obama för alla krig han startade, men jag hatar inte alla amerikaner för det. Många är skitroliga och sköna.
Citera
2024-02-29, 18:09
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Jag förstår inte vad vi skulle ha haft för nytta av ett möjligtvis mer effektivt fascistisk imperialistisk ryskt samhälle under Navalny.
Jag känner mig föga intresserad av den här interna maktstriden som Navalny förlorade.
Har Navalny någonsin uttalat sig om att ryska minoriteter som Buryater och Tuvaner och dylikt förtjänar självstyre?
Ville Navalny att ryssarnas utplundring av deras kolonier skulle upphöra?
I annat fall är han bara en av högen av ryssar som är bättre i det skick de befinner sig nu än innan.

Jag har ingen annan uppfattning. Det som kan tilläggas för övrigt om »kärnvapen« så påstås det alltså att han skulle ha sagt det i ett tal till nationen (folket). Varför skulle han göra det i ett sådant tal?
Citera
2024-02-29, 18:11
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Det fetade... vem försöker lögnaren Putin att lura? Är en massexodus av ryska män flyende ut ur Ryssland vid mobilisering tecken på ryska folkets beslutsamhet och enhet? Putin och ryssar måste ha en synnerligen egentillverkad definition på enighet och beslutsamhet när en av Putins hantlangare och högra hand Prigozhin gör uppror och stormar med styrkor i riktning av Moskva. Opposition fängslas och mördas, nu senast Navalny.

Putins tal är som vanligt en kavalkad av lögner. Att han behöver hota med eller överhuvudtaget nämna kärnvapen i sitt lögnaktiga tal påvisar att han är livrädd och pressad. En stabil och självsäker ledare som har situationen under kontroll skulle aldrig jiddra om kärnvapen pga en speciell militäroperation.

Visst har du rätt, ur en västlig synvinkel.
Men Putin talar inte till oss i väst.
Han eldar sitt folk.
Han skapar satan i väst,hela folkets fiende.

Ser du inte hur ryssar är klädda i rutigt?
Citera
2024-02-29, 18:16
Medlem
snake65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Verkar som tom Tucker Carlson börjar ifrågasätta Putin? Ja då har det gått långt

https://x.com/United24media/status/1763208080718729285?s=20

Vad säger ni Putinlovers här? är ni besvikna på TC?
Kanske att sanningen kommer fram när rubeln inte kommer in på kontot ?
Citera
2024-02-29, 18:16
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag mår bra, men du verkar inte kunna ta till dig enkel information. Klarade du inte att läsa textremsorna? Klarade du inte att höra att det inte nämndes något om kärnvapen?

Nu har jag tittat på sändningen av Putins tal.
Han uttalar tydligt och klart att,
Väst kommer upp med vapen och hotar.
Väst vet att vi har vapen också.
Vi kan använda våra kärnvapen och det skulle leda till slutet för civilisationen.

Kan du ryska?
Har du internet?
Då kan du kolla själv.

Sedan kan du lägga ner detta snack!
Citera
2024-02-29, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ocuckad
Men shit vad arga alla är, ta det lugnt, det här är ett diskussionsforum, du behöver inte brusa upp dig så mycket.

Som jag lugnt och sansat har försökt förklara i tidigare inlägg så kan man inte bara "köpa ett land", det finns lagliga hinder.

5 stenrika saudiarabier kan inte bara åka hit till Sverige och bara "tja, vi vill köpa Småland" hur mycket pengar de än har.

Glömt att ni sålde Alaska ?
Citera
2024-02-29, 18:21
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Hur ser du på det Julia Navalnaja säger när hon i EU-möte berättar om att det kommer ett framtida Ryssland som blomstrar och får ovationer för det. Är det Putin eller Ryssland som krigar i Ukraina? Är det Putin eller Ryssland som är problemet?

Varför applåderar mötesdeltagarna Navalnajas tal, tror de på rysk kultur?

Men snälla lilla rara du. Nu är du mer korkad än nödvändigt.
Navalny ses i väst som det riktiga alternativ till Putin. (Håller inte med). Eller var.
Julia är gestalten för ett alternativt Ryssland, ett bra Ryssland. Arvtagare till oppositionsrollen.

Man applåderar henne och det motstånd som hon representerar.
Inte Ryssland och Putin.
Putin är så klart problemet.
Begriper du inte detta?
Citera
2024-02-29, 18:25
Medlem
attogs avatar
Citat:
Jag själv har läst spaltmeter med historia och då framförallt krigshistoria och tar mig därför friheten att förklara något essentiellt som jag tror många här inne missar.

Rysk kultur, och även andra kulturer såsom japansk kultur, är inte som den svenska eller andra europeiska kulturer. Ryssland BRYR SIG INTE hur mycket som krävs för att sänka sin motståndare, det är en allt eller inget mentalitet, så när ett plan skjuts ner (eller en tank eller vad som helst) och det dyker upp användare efter användare här som skriver att

"NU, den här gången är det minsann kört för Putin"

framstår det bara som löjligt och obildat. Ryssland kommer inte ge upp för att några plan har skjutits ner och det är därför jag insisterar att antingen så går NATO all in eller så förhandlar man om fred, allt däremellan är idioti.

Med inköp hos Nord-Korea och Iran.
Stopp i export av petroleumprodukter.
Lån hos Kina.

Detta landar inte några plan eller ens sänkta fartyg.
Obildat är inte ett ord du ska använda om andra.
Citera
2024-02-29, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
Glömt att ni sålde Alaska ?

Jag känner till att Alaska såldes till USA (som även ville köpa delar av Mexiko under 1800-talet).

Men Alaska köptes för väldigt längesen och sånna köp sker i princip inte längre. Jag kan inte komma på någon de senaste 50-100 åren. Och även om det hade varit möjligt, varför tycker du/ni att det hade varit en bra idé om Putin skulle köpa halva Ukraina? Är inte det en riktigt dålig idé med tanke på hur mycket ni hatar Putin? Jag är lite förvirrad måste jag säga.
Citera
2024-02-29, 18:30
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Men snälla lilla rara du. Nu är du mer korkad än nödvändigt.
Navalny ses i väst som det riktiga alternativ till Putin. (Håller inte med). Eller var.
Julia är gestalten för ett alternativt Ryssland, ett bra Ryssland. Arvtagare till oppositionsrollen.

Man applåderar henne och det motstånd som hon representerar.
Inte Ryssland och Putin.
Putin är så klart problemet.
Begriper du inte detta?

Fast var det inte just det han menade med inlägget??
Måste dubbelkolla en gång till om jag missförstått..

Edit: han skrev det till "Cuckad"-nånting och jag tolkade det som att han ifrågasatte vem som faktiskt är det stora problemet och vem det är väst verkligen vill ha bort, Ryssland eller Putin.

Nåväl, jag kan ha missuppfattat. Är trött och tråden har varit väldigt otrevlig bitvis i eftermiddag.
Och med sabotörer dessutom. Blir extra tröttsamt.
Senast redigerad av Gracefulmind 2024-02-29 kl. 18:37.
Citera
2024-02-29, 18:32
Medlem
Citat:
Jag känner till att Alaska såldes till USA (som även ville köpa delar av Mexiko under 1800-talet).

Men Alaska köptes för väldigt längesen och sånna köp sker i princip inte längre. Jag kan inte komma på någon de senaste 50-100 åren. Och även om det hade varit möjligt, varför tycker du/ni att det hade varit en bra idé om Putin skulle köpa halva Ukraina? Är inte det en riktigt dålig idé med tanke på hur mycket ni hatar Putin? Jag är lite förvirrad måste jag säga.

Jag ville visa att du hade fel , att du skriver felaktigheter .
Du är inte trovärdig .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in