2024-02-29, 16:56
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Går du kvar i lekskolan och kladdar med färg i målarrummet?

Jag skriver Aftonbladet, var god sök. Men eftersom du verkar handikappad ska jag i spoiler ge dig länken.

Intressant att i det som följer efter Putin kommer Julia Navalnaja (änkan efter oppositionsledaren) och beskriver ett vackert framtida Ryssland. Hon får applåder och då kan man fråga sig om människor isolerar sin vantro till Putin och hans gäng och om de tror på ett framtida fredligt Ryssland som harmoniseras med...ja med vad då?
Så du hänvisar till Aftonbladet för att styrka ditt påstående att Aftonbladet ljuger?
Hur mår du egentligen?
Citera
2024-02-29, 17:00
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
BBC brukar ju rapportera det som sägs, och det utan överdrifter :

President Putin covered a range of key issues during his two-hour speech.

Here's a quick recap. Let's start with the main international issues:

-Putin claimed that the West wanted to see a "dying" Russia - but it had "miscalculated" because of the determination and unity of the Russian people

-He warned that any deployment of Western troops in Ukraine would have "tragic" consequences
The Kremlin leader also claimed that a majority of Russians supported his full-scale invasion of Ukraine - now in its third year

-And he warned that Western rhetoric threatened a "conflict with the use of nuclear arms and consequently the destruction of civilisation"

-He added that Russia's strategic nuclear weapons were "in full combat readiness"

https://www.bbc.com/news/live/world-europe-68431017

Var dåligt med "olivkvistar" i talet...

Det fetade... vem försöker lögnaren Putin att lura? Är en massexodus av ryska män flyende ut ur Ryssland vid mobilisering tecken på ryska folkets beslutsamhet och enhet? Putin och ryssar måste ha en synnerligen egentillverkad definition på enighet och beslutsamhet när en av Putins hantlangare och högra hand Prigozhin gör uppror och stormar med styrkor i riktning av Moskva. Opposition fängslas och mördas, nu senast Navalny.

Putins tal är som vanligt en kavalkad av lögner. Att han behöver hota med eller överhuvudtaget nämna kärnvapen i sitt lögnaktiga tal påvisar att han är livrädd och pressad. En stabil och självsäker ledare som har situationen under kontroll skulle aldrig jiddra om kärnvapen pga en speciell militäroperation.
Citera
2024-02-29, 17:00
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Så du hänvisar till Aftonbladet för att styrka ditt påstående att Aftonbladet ljuger?
Hur mår du egentligen?

Jag mår bra, men du verkar inte kunna ta till dig enkel information. Klarade du inte att läsa textremsorna? Klarade du inte att höra att det inte nämndes något om kärnvapen?
Citera
2024-02-29, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapsillen
Jag sa att tankesättet är typiskt ryskt och du tog åt dig personligen?
Vad kostar dessa plan att ersätta? Är dom möjliga att ersätta? Vilka fördelar får Ukraina framledes?
Samhällen som Ryssland tar till enorma förluster kommer att tas tillbaka.

Du riktade det tydligt mot mig och nu är jag ryss också tydligen bara för att jag svarade på det, aslöjligt.

Det är irrelevant om planen ersätts eller ej om man fortsätter ta mark på andra sätt. Du kan inte erövra ett land med bara plan, det är bara en bonus, något som underlättar.

Det finns inga indikationer på att Ukraina är påväg att återta mark?
Citera
2024-02-29, 17:06
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ocuckad
Jag själv har läst spaltmeter med historia och då framförallt krigshistoria och tar mig därför friheten att förklara något essentiellt som jag tror många här inne missar.

Rysk kultur, och även andra kulturer såsom japansk kultur, är inte som den svenska eller andra europeiska kulturer. Ryssland BRYR SIG INTE hur mycket som krävs för att sänka sin motståndare, det är en allt eller inget mentalitet, så när ett plan skjuts ner (eller en tank eller vad som helst) och det dyker upp användare efter användare här som skriver att

"NU, den här gången är det minsann kört för Putin"

framstår det bara som löjligt och obildat. Ryssland kommer inte ge upp för att några plan har skjutits ner och det är därför jag insisterar att antingen så går NATO all in eller så förhandlar man om fred, allt däremellan är idioti.

Hur ser du på det Julia Navalnaja säger när hon i EU-möte berättar om att det kommer ett framtida Ryssland som blomstrar och får ovationer för det. Är det Putin eller Ryssland som krigar i Ukraina? Är det Putin eller Ryssland som är problemet?

Varför applåderar mötesdeltagarna Navalnajas tal, tror de på rysk kultur?
Senast redigerad av HerrGickhan 2024-02-29 kl. 17:13.
Citera
2024-02-29, 17:13
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Amerikanska baser, brittiska soldater, vapen från hela västvärlden. Putin bara kör över våra bögsoldater. Gränser avgörs genom krig anser våra idiot-ledare. OK, sade Putin.

https://www.telegraph.co.uk/world-news/2024/02/28/british-soldiers-help-ukraine-fire-missiles-olaf-scholz/

Här är ett klipp där Putins arme kör över de bögsoldater du refererar till.
https://www.youtube.com/watch?v=FqlDtdyAo3M
Citera
2024-02-29, 17:14
Medlem
Vaginalketchups avatar
Osedvanlig hög trollaktivitet och som vanligt tyder det på att Ryzzen blir rånbögmördad på löpande band nu.
Vladolfs Flygvapnet har lika svårt att hålla sig i luften som deras flotta har att hålla sig på ytan just nu.
Citera
2024-02-29, 17:16
Medlem
Citat:
Hur ser du på det Julia Navalnaja säger när hon i EU-möte berättar om att det kommer ett framtida Ryssland som blomstrar och får ovationer för det. Är det Putin eller Ryssland som krigar i Ukraina? Är det Putin eller Ryssland som är problemet?

Varför applåderar mötesdeltagarna Navalnajas tal, tror de på rysk kultur?

I princip alla får applåder vid sånna tal, tror även Castro och Gaddafi fått det, men det betyder inget särskilt i slutändan. Det är något helt annat om du får ovationer från folket.
Citera
2024-02-29, 17:17
Medlem
Citat:
Inte »värre«, men samma resultat.
Samma resultat innebär ju just kärnvapen. Det var ju precis det som hände.
Citera
2024-02-29, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaginalketchup
Osedvanlig hög trollaktivitet och som vanligt tyder det på att Ryzzen blir rånbögmördad på löpande band nu.
Vladolfs Flygvapnet har lika svårt att hålla sig i luften som deras flotta har att hålla sig på ytan just nu.

Genuint nyfiken, tror du ärligt att alla som inte håller med dig är rysstroll?

Du tror inte det finns svenskar som står på Rysslands sida eller är neutrala?
Citera
2024-02-29, 17:19
Medlem
Citat:
Jag själv har läst spaltmeter med historia och då framförallt krigshistoria och tar mig därför friheten att förklara något essentiellt som jag tror många här inne missar.

Rysk kultur, och även andra kulturer såsom japansk kultur, är inte som den svenska eller andra europeiska kulturer. Ryssland BRYR SIG INTE hur mycket som krävs för att sänka sin motståndare, det är en allt eller inget mentalitet, så när ett plan skjuts ner (eller en tank eller vad som helst) och det dyker upp användare efter användare här som skriver att

"NU, den här gången är det minsann kört för Putin"

framstår det bara som löjligt och obildat. Ryssland kommer inte ge upp för att några plan har skjutits ner och det är därför jag insisterar att antingen så går NATO all in eller så förhandlar man om fred, allt däremellan är idioti.

Ryssland har genom historien gett upp många gånger så det kommer inte vara någon ny erfarenhet med det här nederlaget.
Citera
2024-02-29, 17:19
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
I princip alla får applåder vid sånna tal, tror även Castro och Gaddafi fått det, men det betyder inget särskilt i slutändan. Det är något helt annat om du får ovationer från folket.

Fast det var ju inte svar på min fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in