2024-02-29, 17:20
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ocuckad
Jag själv har läst spaltmeter med historia och då framförallt krigshistoria och tar mig därför friheten att förklara något essentiellt som jag tror många här inne missar.

Rysk kultur, och även andra kulturer såsom japansk kultur, är inte som den svenska eller andra europeiska kulturer. Ryssland BRYR SIG INTE hur mycket som krävs för att sänka sin motståndare, det är en allt eller inget mentalitet, så när ett plan skjuts ner (eller en tank eller vad som helst) och det dyker upp användare efter användare här som skriver att

"NU, den här gången är det minsann kört för Putin"

framstår det bara som löjligt och obildat. Ryssland kommer inte ge upp för att några plan har skjutits ner och det är därför jag insisterar att antingen så går NATO all in eller så förhandlar man om fred, allt däremellan är idioti.
Ska vi lista alla krig som Ryssland har förlorat ?
Faktum är att ryssar inte bryr sig om nånting överhuvud taget ryssen är en dum NPC som följer gyllene hordens ledare oavsett om dessa är mongoler eller andra ryssar.
Citera
2024-02-29, 17:21
Medlem
Citat:
Du riktade det tydligt mot mig och nu är jag ryss också tydligen bara för att jag svarade på det, aslöjligt.

Det är irrelevant om planen ersätts eller ej om man fortsätter ta mark på andra sätt. Du kan inte erövra ett land med bara plan, det är bara en bonus, något som underlättar.

Det finns inga indikationer på att Ukraina är påväg att återta mark?
En svensk hade förstått andemeningen..
Nej så länge Ryssland gör åt sånna extrema förluster så är det ju bättre att satsa på försvar i stället för krävande motanfall. Någon gång tar resurserna slut även för dom. Flygplanen är givetvis betydelsefulla för ryssarna, annars hade dom ju inte ens behövt flyga med dom på ett sätt där dom riskerar att bli nedskjutna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Ryssland har genom historien gett upp många gånger så det kommer inte vara någon ny erfarenhet med det här nederlaget.

Rada upp alla vinster och förluster är du vänlig.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapsillen
Samma resultat innebär ju just kärnvapen. Det var ju precis det som hände.

Vi får ta det igen. Han refererade alltså till när Tyskland gick in och försökte ta Sovjetunionen och liknade det vid om NATO börjar anfalla mål på ryskt territorium.

Du menar att Sovjetunionen använde kärnvapen mot Tyskland när Hitler drevs ut därifrån?
Citera
2024-02-29, 17:22
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Hur ser du på det Julia Navalnaja säger när hon i EU-möte berättar om att det kommer ett framtida Ryssland som blomstrar och får ovationer för det. Är det Putin eller Ryssland som krigar i Ukraina? Är det Putin eller Ryssland som är problemet?

Varför applåderar mötesdeltagarna Navalnajas tal, tror de på rysk kultur?

Tror nog MEP:s skiter fullständigt i russki-kulturi. Det de däremot bryr sig om är att putte slängs på historiens slagghög som idioten som försökte bli en ny Peter den store men blev bara putte den patetiske.
Citera
2024-02-29, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapsillen
En svensk hade förstått andemeningen..
Nej så länge Ryssland gör åt sånna extrema förluster så är det ju bättre att satsa på försvar i stället för krävande motanfall. Någon gång tar resurserna slut även för dom. Flygplanen är givetvis betydelsefulla för ryssarna, annars hade dom ju inte ens behövt flyga med dom på ett sätt där dom riskerar att bli nedskjutna.

Haha så vad jag än säger är jag ryss?
Citera
2024-02-29, 17:24
Avstängd
DenVildeSvenskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Det fetade... vem försöker lögnaren Putin att lura? Är en massexodus av ryska män flyende ut ur Ryssland vid mobilisering tecken på ryska folkets beslutsamhet och enhet? Putin och ryssar måste ha en synnerligen egentillverkad definition på enighet och beslutsamhet när en av Putins hantlangare och högra hand Prigozhin gör uppror och stormar med styrkor i riktning av Moskva. Opposition fängslas och mördas, nu senast Navalny.

Putins tal är som vanligt en kavalkad av lögner. Att han behöver hota med eller överhuvudtaget nämna kärnvapen i sitt lögnaktiga tal påvisar att han är livrädd och pressad. En stabil och självsäker ledare som har situationen under kontroll skulle aldrig jiddra om kärnvapen pga en speciell militäroperation.

Precis! Alla är eniga om att pruttlers hotande med dessa atombomber börjar likna desperation och panik. Pruttler är mycket väl medveten om att Ukraina har luftherravälde och då är det snart slut på ryZZlands terroriserande av sina grannar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Isbrytaren Yermak brinner glatt i Sankt Petersburgs hamn. Är det ett svar på Putins tal till nationen?

Det var en glad nyhet. Hoppas någon har saboterat.
Citera
Medlem
Vaginalketchups avatar
https://x.com/United24media/status/1763208080718729285?s=20

Hahaha kan vi få ett utlåtande från trådens vatniks om Tuckers pudling? 😂
Citera
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Jag själv har läst spaltmeter med historia och då framförallt krigshistoria och tar mig därför friheten att förklara något essentiellt som jag tror många här inne missar.

Rysk kultur, och även andra kulturer såsom japansk kultur, är inte som den svenska eller andra europeiska kulturer. Ryssland BRYR SIG INTE hur mycket som krävs för att sänka sin motståndare, det är en allt eller inget mentalitet, så när ett plan skjuts ner (eller en tank eller vad som helst) och det dyker upp användare efter användare här som skriver att

"NU, den här gången är det minsann kört för Putin"

framstår det bara som löjligt och obildat. Ryssland kommer inte ge upp för att några plan har skjutits ner och det är därför jag insisterar att antingen så går NATO all in eller så förhandlar man om fred, allt däremellan är idioti.

Din lustigkurre där. det fetade... Är detta en ny variant i manuset på "neutral" för att pojkarna i mammas källare ska få trovärdighet? Du har alltså läst spaltmeter med historia och krigshistoria och kommer till slutsatsen att Nato ska gå all-in.... i Ukraina. Haha.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Ska vi lista alla krig som Ryssland har förlorat ?
Faktum är att ryssar inte bryr sig om nånting överhuvud taget ryssen är en dum NPC som följer gyllene hordens ledare oavsett om dessa är mongoler eller andra ryssar.

Wow vilket hat du bär på. Rada upp allt om du är så påläst.
Citera
2024-02-29, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Din lustigkurre där. det fetade... Är detta en ny variant i manuset på "neutral" för att pojkarna i mammas källare ska få trovärdighet? Du har alltså läst spaltmeter med historia och krigshistoria och kommer till slutsatsen att Nato ska gå all-in.... i Ukraina. Haha.

Varför ska man inte göra det?

Utveckla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in